דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שירות התעסוקה: אילת כבר לא מובילה באבטלה, בנצרת ואום אל פאחם שיעור המובטלים הגבוה ביותר

פתיחת המשק הובילה לירידה במספר דורשי העבודה ברחבי הארץ, אך בערים מעורבות וביישובים ערביים וחרדיים הירידה קטנה יותר

אילת. ערי התיירות, הערים הערביות והערים החרדיות נפגעו ביותר במהלך השנה החולפת (צילום: מנחם לדרמן / פלאש 90)
אילת. ערי התיירות, הערים הערביות והערים החרדיות נפגעו ביותר במהלך השנה החולפת (צילום: מנחם לדרמן / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מספר דורשי העבודה בעיר אילת ירד עם פתיחת המשק במהלך חודש מרץ ב-26%, ועומד על 21.3%. בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7%, אחריה אום אל פאחם עם 26.5%, כאשר 13 מבין 15 הערים בראש הרשימה הן ערביות, מעורבות, חרדיות או בעלות שיעור גבוה של חרדים או ערבים.

ערים גדלות בהן שיעור דורשי העבודה גדול ביותר (מקור: שירות התעסוקה)
ערים גדלות בהן שיעור דורשי העבודה גדול ביותר (מקור: שירות התעסוקה)

לאחר חודשים בהן שיעור האבטלה באילת היה הגבוה ביותר מבין הערים בישראל, מספר דורשי העבודה בעיר הצטמצם בכרבע,מה שמציב אותה במקום השישי בטבלת הערים עם האבטלה הגבוהה ביותר.  בדומה לאילת, אם כי בצורה משמעותית פחות, מספר דורשי העבודה בטבריה ירד במהלך חודש מרץ ב 8%, והעיר מדורגת כעת במקום השביעי עם שיעור דורשי עבודה של 21%.

שלושה סוגי ערים נפגעו יותר במהלך השנה החולפת ושיעור דורשי העבודה בהן היה הגבוה ביותר ובאופן עקבי – ערי התיירות, הערים הערביות והערים החרדיות. הבוקר (רביעי) פרסם אגף המחקר והתכנון של שירות התעסוקה את נתוני התעסוקה לחודש מרץ בהתפלגות לפי יישובים. מהנתונים עולה כי פתיחתו הגוברת של המשק וצמצום מגבלות הקורונה הובילה לירידה במספר דורשי העבודה בכל היישובים אולם בקצב משתנה.

העיר שנהנתה מהירידה השנייה בגובהה במספר דורשי העבודה היא מודיעין, בה הצטמצם מספר הדורשים ב-10% בלבד. ב-42 ערים חלה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי העבודה, כאשר כמחציתן הן ערים ממרכז הארץ, 4 מהן בלבד הן חרדיות ובתוכן רק עיר ערבית אחת.

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו לאורך המשבר כי מי שייפגעו ממנו יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך. בשנים האחרונות שקדמו למשבר, הגענו באמצעות תכנית מעגלי תעסוקה להישגים משמעותיים מאוד בהעלאת שיעורי התעסוקה בקרב מרוויחי השכר הנמוך. כעת, דווקא עם חזרת המשק לשגרה, הישגים אלו נתונים בסכנה וכדי להבטיח ולעודד את חזרת מרוויחי השכר הנמוך מחדש לעבודה, עלינו לקדם מדיניות של חיזוק ההון האנושי, עידוד תעסוקה והעמדת רשת ביטחון אפקטיבית שאינה מהווה חסם בפני חזרה לעבודה"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!