דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

נתניהו: "בנט, לא ניהלת איתנו מו״מ. סגרת דיל עם לפיד"

יו״ר ימינה אמר שאם הליכוד יכשל בהרכבת הממשלה, פניו לממשלת אחדות | ראש הממשלה הגיב: ״אתה מוכן לעשות הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים״

נתניהו ובנט במליאת הכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש90)
נתניהו ובנט במליאת הכנסת (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, לאחר דבריו של נפתלי בנט, שאמר: "אם בליכוד ייכשלו, אפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית". נתניהו פנה לבנט ואמר: "אתה עובד רק על אפשרות אחת. אתה מוכן לעשות הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים".

"הציבור נתן לימין 65 מנדטים", הדגיש נתניהו, "בניגוד לטענות שלך, נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה עושה הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים. הדרך היחידה שלך היא להיות ראש ממשלה של ממשלת שמאל. בפועל, זו ממשלה עם 50 ח"כים של שמאל ושמאל קיצוני. זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה והפרת ההבטחות המפורשות שאתה נתת, שלא תשב עם לפיד והשמאל".

"לא רק שאמרת, אלא חתמת על מסמך דרמטי", שב והאשים נתניהו, "אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים – כי אמרת שזה לא דמוקרטי ולא מוסרי. אתה פשוט מתעתע בציבור וסותר ב100% דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך 'ימינה', אבל הולך שמאלה. ממשלת השמאל הזו לא תוכל לעמוד יום אחד מול הביקורת על צה"ל. מי ייתן לך את זה? ממשלה פריטטית משתקת ומשותקת".

"בנט מסרב לתמוך בפתרון לפלונטר – בחירות ישירות לראשות הממשלה", האשים נתניהו, "עכשיו אתה בסך הכל מנסה למשוך זמן. בזמן שהמנדט אצלנו, גזרת דיל עם לפיד. יש פתרון פשוט שבו הציבור יקבע מי יהיה ראש הממשלה. אם תצביע בעד – יהיה לנו רוב לזה. אתה אומר: 'אם הליכוד ייכשל, נקים ממשלת שמאל' ואתה המכשול – כי אם באמת היית רוצה ממשלת ימין כפי שהציבור רוצה, היית תומך עכשיו בבחירה ישירה".

בנט: "לצערי, למרות השקעות שלנו, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו"

"מדינת ישראל זקוקה באופן דחוף לממשלה מתפקדת ויציבה" הצהיר קודם לכן בנט, "עם כל הכבוד למהלכים הפוליטיים – יש בחוץ בני אדם. אזרחים שצריכים להתפרנס ולחזור להיות בני אדם, אנשים שצריכים להשתקם. לאזרחי ישראל נמאס מהמריבות, הם רוצים ממשלה שתפעל בשבילם. לפני שבועיים, נתניהו קיבל מנדט ואמרתי לו שיש לו את האצבעות של 'ימינה'. לצערי, למרות השקעות שלנו, נתניהו מתחמק – ותוקף אותנו ללא הרף".

בנט הוסיף כי "לצערי, אחרי שעות ארוכות של השקעה מהצד שלנו, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חותר רק לדבר אחד, חמישיות במספר, והפעם בעטיפה לבחירות ישירות. נתניהו אומר, אם לי לא תהיה ממשלה לאף אחד לא תהיה ממשלה. אי אפשר להמשיך ככה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!