דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

נגיף ללא גבולות / הודו במשבר קשה: 314 אלף מאומתים חדשים ביממה אחת

מערכת הבריאות במדינה נמצאת על סף קריסה | בתי חולים רבים דיווחו על מחסור במיטות אשפוז, תרופות וחמצן

אנשים עושים בדיקות קורונה בתחנה מרכזית במומבאי, מהרשטרה, הודו. (צילום: AP/Rajanish Kakade)
אנשים עושים בדיקות קורונה בתחנה מרכזית במומבאי, מהרשטרה, הודו. (צילום: AP/Rajanish Kakade)
אוריאל לוי

הודו דיווחה הבוקר (חמישי) על שיא עולמי עם 314,835 מאובחני קורונה חדשים ביממה. מערכת הבריאות במדינה השנייה בגודלה בעולם מבחינת גודל האוכלוסייה נמצאת על סף קריסה, שעה שהמגפה מתפרצת במהירות חסרת תקדים. בתי חולים רבים ברחבי הודו דיווחו על מחסור במיטות אשפוז ותרופות, ומלאי החמצן שברשותם במצב מסוכן של מחסור.

בית המשפט העליון בניו דלהי הורה אתמול לממשלה להפנות חמצן משימוש תעשייתי לבתי החולים כדי להציל חיים. "לא ייתכן שאנשים ימותו כי אין חמצן. עלינו לעשות כל מאמץ אפשרי. זה מצב חירום לאומי", אמרו השופטים בתגובה לעתירה של בית חולים בניו דלהי.

שר הבריאות ההודי, ד"ר הארש ורדן, הודיע שביממה האחרונה מתו מקורונה 2,104 בני אדם, מה שהעלה את מספר הקורבנות מאז פרוץ המגפה ל-184,657. בהודו, שאוכלוסייתה מונה 1.4 מיליארד נפשות, נדבקו עד כה כ-16 מיליון בני אדם, והיא שנייה רק לארצות הברית במספר הנדבקים.

הממשלה הודיעה שהיא מובילה מיכליות חמצן לבתי החולים כדי לחדש את אספקת החמצן. שר הבריאות אמר היום ש"הביקוש והאספקה במעקב מסביב לשעון", והוסיף שהממשלה הגדילה את מכסות החמצן לשבע המדינות שבהן מספר החולים הגדול ביותר.

הסגרים וההגבלות גרמו לפחד וייסורים רבים בניו דלהי ובערים אחרות. בסצנות שהפכו שגרתיות ברחבי הודו נראים אמבולנסים ממהרים מבית חולים אחד למשנהו, ומנסים למצוא מיטה פנויה. תמונות של קרובי משפחה מתאבלים עומדים מחוץ למשרפות ממלאות את העיתונים.

"אני מקבל מספר רב של פניות מדי יום ממטופלים הנואשים למיטת אישפוז. הביקוש גדול בהרבה מההיצע", אמר ד"ר סנג'אי גורוראג', רופא בבית החולים 'שאנטי' שבמרכז בנגלור. "אני מנסה למצוא מיטות לחולים, וזה מתסכל שאין ביכולתי לעזור להם. בשבוע האחרון שלושה מטופלים שלי מתו בבית כי לא היה מקום לאשפז אותם. כרופא זו תחושה איומה".

משרד הבריאות ההודי מסר שמתוך 7,500 טון חמצן שמיוצרים בהודו מדי יום, 6,600 טון הוקצו לשימוש רפואי. 75 קרונות רכבת בבירת הודו הומרו לבתי חולים שמספקים 1,200 מיטות נוספות לחולי קורונה.

משרפת הגופות המרכזית בלוקנוב, בירת אוטר פרדש, קיבלה ביום ראשון כמעט 200 גופות. שיקרר צ'קרובורטי (68) תיאר את הסצנה: "הגופות היו בכל מקום, הן נשרפו על מדרכות שנועדו להולכי רגל. בחיים לא היה לי זרם כזה של גופות. בקנפור, עיר נוספת במדינת אוטר פרדש, הוקמו 35 פלטפורמות ארעיות לשריפת גופות לאורך נהר הגנגס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!