דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: ״החל״ת מכשיל את חזרת המשק לעבודה מלאה. זה היה פוליטי, מישהו תיכנן בחירות״

ארנון בר-דוד אמר היום (ה') שהכניסה לחל"ת היתה נכונה, אבל הטעות הייתה להמשיך איתו לטווח הארוך | הוא מתח ביקורת על פעולתו של האוצר בחצי השנה הראשונה של המשבר: ״התגובה הייתה פוליטית ולא מקצועית״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
הדס יום טוב

"החל"ת מכשיל את חזרת המשק לעבודה מלאה. זה היה פוליטי, מישהו תיכנן בחירות", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בוועידת המגזר הציבורי של קשת ו-N12, שנערכה היום (חמישי). "הכניסה לחל"ת הייתה נכונה בהתחלה, כי זה נתן את הפיתרון המיידי. הטעות הייתה להמשיך עם החל"ת לטווח הארוך עד יוני. אם היינו קובעים חל"ת עד דצמבר ואז מחשבים מסלול מחדש, היה יותר טוב. כרגע אולי המספרים יורדים, אבל לא בקצב הנכון".

בפתח דבריו, אמר בר-דוד שעוד במרץ התריע בפני "יום כיפור" כלכלי. ״עברה עלינו שנה לא פשוטה. חיפשנו פיתרון, איך סוגרים וממשיכים בכל זאת לתפעל את המדינה והמערכות. השנה הזו הוכחנו שהמגזר הציבורי וההסתדרות היו ממובילי המאבק בקורונה״.

יו״ר ההסתדרות רואה בפעולתו של משרד האוצר, בחצי השנה הראשונה של המשבר, כשלון. "האוצר נקט שיטות עבודה מיושנות, המענקים איחרו להגיע, הכספים לא זרמו. התגובה של הממשלה בחצי השנה הראשונה הדאיגה אותי. היא הייתה פוליטית ולא מקצועית, לא הבינו את גודל האירוע. אם אני מסתכל לאחור, אם היה פה גוף אחד ממלכתי שהיה כמגדלור בתוך כל הכאוס, זו הייתה ההסתדרות".

בר-דוד הוסיף שדווקא בגלל התדמית הלא טובה של ההסתדרות, היא הייתה "הגורם החכם, המאזן, שאיפשר לממשלה שקט, ולא נכנסנו למאבקים מיותרים בין העובדים למדינה. משרדי הממשלה נתנו פייט מהיום הראשון, השלטון המקומי, מערכת הבריאות. מדינת הרווחה שישראל בנתה פה בכל השנים היא זו שהתמודדה עם הקורונה".

בר-דוד אמר שצריך להחזיר את המגזר הפרטי לפסים ולתמוך בו, אבל הסתייג: "צריך קודם כל לחזק את המגזר הציבורי, את מערכות הרפואה שלנו. צריך לפתח בתי חולים, לקצר תורים, זה הזמן לטפח ולפתח את מערכות הבריאות".

כשנשאל על המצב כיום לאור הסכסוך עם משרד האוצר, ענה בר-דוד: "קודם כל אני רוצה לראות ממשלה, שיש תקציב, שיש פרטנר. ההסתדרות תמיד נתנה כתף בשעת משבר, אני מצפה משר האוצר וממדיניותו לחשיבה לטווח הארוך, לעשות דברים באופן מושכל, ושלא יעבירו כספים למי שלא צריך. אני מצפה לדו שיח ואחריות, כמו שאנחנו היינו אחראים בכל הקורונה".

בר-דוד הגדיר את התקופה הנוכחית כתקופת דימדומים. "אין ממשלה, המערכות לא מתפקדות. אני ממשיך לעבוד, ההסתדרות ממשיכה לעבוד. אנחנו יודעים לנהל, יודעים לעשות עסקאות חבילה לטובת המשק, אבל צריך פרטנר. אני כרגע יושב סביב שולחנות, אם מישהו יאלץ אותי למהלכים חד-צדדיים אנחנו יודעים מה לעשות, אבל פניה של ההסתדרות להידברות, לקידום ולאחריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!