דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות הרפואית על ייבוש מערכת הבריאות: "יש לנקוט באמצעים, ואמצעים זו השבתה של המערכת"

פרופ' ציון חגי ביקר בחריפות את האוצר: "תמיד שמרו את מערכת הבריאות בהרעבה" | הוא התריע כי רופאים ואחיות סובלים מפוסט טראומה בעקבות הקורונה: "מספרים עצומים פונים לעזרה"

פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: דוברות הר"י)
הדס יום טוב

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר היום (חמישי) כי לאור מצבה הקשה של מערכת הבריאות הרופאים לא יהססו לצאת למאבק שיכלול צעדים משמעותיים, ביניהם שביתה. "במהלך הקורונה לא צייצנו, כעת יש לנקוט באמצעים, ואמצעים זו השבתה של המערכת. נעשה את זה כי אנחנו מבינים שאנחנו דואגים לעתיד עם ישראל", אמר חגי בוועידת המגזר הציבורי, ששודרה בחדשות 12.

חגי הוסיף: "אם ירעיבו את הסוס, הסוס בסוף ימות. לא צריך למחוא לנו כפיים, צריך השקעה במערכת הבריאות, בכוח אדם, צריך לדאוג לפערים בין מרכז לפריפריה".

עם זאת הוא ציין כי שביתה אינה צעד מיידי. "אני לא מדבר כרגע על שביתה, קודם כל משא ומתן מול האוצר, ואנחנו ניכנס בקרוב למשא ומתן מול האוצר ושר האוצר".

חגי ביקר בחריפות את הזנחת מערכת הבריאות על ידי הממשלה בשנים האחרונות. "הציבור מבין את המשמעות של מערכת בריאות חזקה ואיתנה בישראל, ולצערנו באוצר מתקשים להבין, ותמיד שמרו אותה בהרעבה".

בין היתר התייחס חגי להקצאת 'תקני קורונה' זמניים למערכת הבריאות, שעתידים להסתיים בקרוב. "יש 1,500 סטאז'רים שמחכים להיקלט ואין להם תקנים, זה חלם. אנחנו נלחמים מול האוצר על השארת 600 התקנים, שמוגדרים כרגע זמניים, שחיזקו את מערכות הטיפול בקורונה."

פרופ' חגי אמר כי במהלך הקורונה נקלעו צוותים רפואיים למשברים אישיים בעקבות המראות הקשים והטיפול הרצוף, עד כדי כך שיש אנשי צוותים רפואיים הסובלים כעת מפוסט טראומה. לדבריו, "רופאים ואחיות במחלקות קורונה פונים לסיוע, במספרים עצומים".

עוד הזהיר חגי לגבי פתיחת השמיים הלא זהירה: "אם לא נסגור את הגבולות שלנו כמו שצריך, כולל יהודה ושומרון, אנחנו עלולים לחטוף שוב".

מזכ"לית הסתדרות המורים: "נדרוש שכר של 9,000-10,000 שקלים למורה מתחיל"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה בוועידה כי "אני חושבת שהשנה מעמד צוותי ההוראה התחזק, כי ההורים ראו אותם במחשבים והבינו את העבודה הקשה של צוותי ההוראה. ברגע שטוב לצוותי ההוראה, טוב לילדים. ברגע שמעמד המורים וצוותי ההוראה נפגע נפגעים גם הילדים.

על הארכת שנת הלימודים הנוכחית גם בימי הקיץ, השיבה בן דוד: "כולם מדברים, ועדיין לא רואים שום דבר. אין שום תכנית, ואני חזרתי ואמרתי – ירצו להפעיל את בית הספר של הקיץ, אין בעיה, כל מורה שירצה לעבוד, יעבוד".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

בן דוד הצהירה בנחרצות כי המורים זקוקים להעלאה בשכרם, אבל לא כדי שיוותרו על החופשה. "הפיתרון הוא להעלות את השכר של המורה המתחיל, והשכר אותו אנחנו נדרוש יהיה בין 9,000 ל-10,000 שקלים בחודש למורה מתחיל, ותוך 3 שנים יעלה השכר לשכר הממוצע במשק – 10,500 שקלים בחודש".

עוד הוסיפה כי החופשות נועדו לאגירת כוחות מחודשים של צוותי ההוראה, ואמרה כי הנושא ייפתח לדיון כשייפתח הסכם השכר של המורים (ההסכם הקודם הסתיים ביולי 2019). "לנו יש את הדרישות שלנו, ונוכל להיענות גם לדרישות של אחרים".

עוד הוסיפה בן דוד: "בשום פנים ואופן לא ניתן להפריט את מערכת החינוך, אנחנו רואים מה קורה בעל יסודי. משרד החינוך צריך להמשיך להעסיק את ציבור עובדי ההוראה במדינה, אך הוא חייב לשחרר מהבירוקרטיה ולתת אוטונומיה למנהלי בתי הספר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!