דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום כדור הארץ

ביידן פתח את פסגת האקלים: "אי אפשר לטעות בפירוש הסימנים, והמחיר של אי העשייה מתגבר"

נשיא ארצות הברית קרא למנהיגי העולם לפעול באופן מיידי להציל את כדור הארץ | נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "רוסיה מתייחסת ברצינות להתחייבות להפחתת פליטות פחמן" | נציגת הנוער, סיה בסטידה (18): "כבני נוער נמשיך לפעול עד לשינוי משמעותי"

נשיא ארה"ב ביידן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארה"ב ביידן (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר היום (חמישי) בפתח ועידת האקלים: "אני מתכנן לבנות תוכנית של אנרגיה נקייה. אי אפשר להכחיש את הסימנים לשינויי האקלים ואנחנו חייבים לפעול בנושא". והוסיף, "אני רואה הזדמנות בכל רחבי ארצות הברית ליצירת עבודות. אני רואה עובדים עוזבים את מכרות הפחם ועוברים למפעלים שפועלים באנרגיה נקיה. הנתיב הזה יביא את ארה"ב ל-100% אנרגיות נקיות עד 2050".
סגנית נשיא ארה"ב האריס פותחת את ועידת האקלים (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
סגנית נשיא ארה"ב האריס פותחת את ועידת האקלים (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

את הפסגה פתחה סגנית הנשיא, קמלה האריס: "אף אזור בעולם אינו חסין, אם באירופה או באיים באוקיינוס השקט. מאוד חשוב לפעול מהר, זה ידרוש שיתוף פעולה עולמי, שימוש בטכנולוגיות חדשות, וייתן הזדמנות לקידום הבריאות. האמת הזאת מחזיקה את העולם, אני דוחקת בכולם להתאמץ. חברים, העתיד תלוי בעשייה שלנו. הנשיא ביידן היה מהראשונים להתייחס לשינוי האקלים, וכבר ביום הראשון שלו בבית הלבן פעל לחזרת ארצות הברית להסכם האקלים".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש אמר: "גזי החממה מסוכנים, והטמפרטורה עולה ומשפיעה על כדור הארץ. אנחנו צריכים כדור ירוק אך אנחנו לקראת הרס. מנהיגים בכל העולם צריכים לפעול. כל המדינות צריכות להציג יעדים חדשים, ולשאוף לאפס פליטות עד 2050. יקיריי, צעירים דוחפים את המבוגרים לפעול ואנחנו בחזית. אני קורא לכל החברים לקחת חלק במאבק. אנחנו צריכים לנצח במלחמה ולהציל את הטבע.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "הדיון היום ממחיש את החשיבות שכולנו מייחסים למשבר האקלים. אנחנו מאמינים שיש מסגרת אחת לצמצום פליטות הפחמן, והיא הסכם פריז. רוסיה מתייחסת בכובד ראש להתחייבויות הבינלאומיות שהיא לוקחת, במיוחד ביחס להפחתת פליטות. פחמן דו חמצני נשאר באטמוספרה שנים רבות, אנחנו צריכים לא רק להפחית פליטות חדשות, אלא גם לקבע מחדש את הפחמן שכבר נפלט במאות השנים. רוסיה מובילה בטכנולוגיה בתחום הזה".

נציגת הנוער: "נמשיך לפעול"

בפתיחת הוועידה דיברה גם נציגת הנוער, סיה בסטידה (18), שהיגרה עם משפחתה ממקסיכו לארה"ב בעקבות בצורת והצפות שהחריבו את הכפר שלה, ופעילה במחאת הנוער נגד משבר האקלים. "אני רק אחת מבני הנוער שכבר כעת הושפעו ממשבר האקלים. אני לא רוצה לעמוד כאן ולהקריא את הדרישות שלנו. אם הקשבתם לנו, הייתם יודעים מם הן עד עכשיו. משבר האקלים הוא תוצאה של מאות שנים של קולוניאליזם, קפיטליזם ו'גרינ-ווש'. עלינו להפסיק להגיד שעלינו למצוא פתרונות חדשים. כל הפתרונות כבר קיימים, וצריך ליישם אותם".

לדברי בסטידה, "הנוער חייב להיות חלק מהדיון על המשך הדרך למאבק במשבר, על מנת להבטיח שאף קהילה ואוכלוסייה מוחלשת לא תישאר מאחור. אתם קוראים לנו לרוב לא ריאליים ושאפתנים. אבל אתם התמימים, שחושבים שנוכל לשרוד בעתיד אם המצב ימשיך כרגיל. הגיע הזמן שנבין שמשבר האקלים הוא לא רק המשבר הכי גדול שניצב בפני האנושות, אלא גם ההזדמנות הכי גדולה לשינוי פני העולם."

"כדי שהוועידה הזו תשפיע חשוב שהקולות שלנו יישמעו. זה לא מספיק לשאול איזה עולם אנחנו משאירים לדורות הבאים, אלא גם אילו דורות אנחנו משאירים לעולם. כבני נוער נמשיך לפעול, כדי להבטיח שנוכל לחיות בהרמוניה עם אמא אדמה. עד שנראה שינוי משמעותי בפרדיגמה נמשיך לדרוש פתרונות רחבים והכי חשוב, אנחנו נצפה ונתארגן אם צריך".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!