דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סכסוך עבודה בתעשייה האווירית: העובדים מתנגדים להתערבות האוצר בהסכמות שהושגו עם ההנהלה

מזכ"ל ארגון עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ: "לא מקובל עלינו שהממונה על השכר באוצר, שלא היה נוכח במו"מ מלכתחילה, ישנה את ההסכמות לרעת העובדים"

יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)
יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי התעשייה האווירית הכריז היום (חמישי) על סכסוך עבודה בחברה, לאחר שההסכמות אליהן הגיע הגיעו עם ההנהלה בדבר העלאות שכר בחברה לשנת 2021 נפסלו על ידי הממונה על השכר באוצר.

מזכ"ל הארגון, יאיר כץ, כתב לעובדים כי "לצערנו, בחר הממונה על השכר לאחר ההסכמה הנ"ל להתערב פעם נוספת בהסדרים פנימיים שבין ארגון העובדים לבין הנהלת החברה ודרש מהעובדים ויתורים כואבים נוספים שאנו לא נסכים להם. הממונה על השכר אוסר על החברה לקדם עובדים בדרגות ומתנה זאת בוויתור של ארגון העובדים על הצמדה להסכמי מסגרת ותוספות שכר בגין השנים 2020 ו-2021 במידה וייחתם במגזר הציבורי". לדברי כץ, ההסכמות עם ההנהלה הושגו ללפני מספר שבועות, וקדמו להן מספר חודשים של דיונים על מכסות קידום בדרגה לעובדי החברה.

"לא מקובל עלינו שגורם (הממונה על השכר) שלא היה נוכח במו"מ מלכתחילה יביע את דעתו בסוף ההליך וישנה את ההסכמות לרעת העובדים", הבהיר כץ במכתבו. "אנו כארגון עובדים אחראי מצפים ודורשים מההנהלה להתייצב לצדנו, ולדרוש מהממונה על השכר לאשר את ההסכמות, ולאפשר את שמירת השקט התעשייתי שאפיין את החברה בשנים האחרונות ותרם להצלחתה ושגשוגה, דבר שבא לידי ביטוי בדו"חות הכספיים המצוינים של שנת 2020". לצד כץ חתמו על המכתב לעובדים גם יו"ר מועצת העובדים, אילן אטל ,והמשנה למזכיר הארגון הארצי, אליעזר נגר.

המו"מ על השכר בתעשייה האווירית מתנהל גם כחלק מהמו"מ בנוגע להנפקת 25% ממניות החברה, שאושרה על ידי ועדת השרים לענייני הפרטה בנובמבר האחרון, ומתוכננת לרבעון השלישי של 2021. על ההערכות, שווי ההנפקה צפוי להיות גבוה מ-12 מיליארד שקלים. בשבוע שעבר קיים יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד סיור במתקני התעשייה האווירית, ונפגש עם הנהגת ארגון העובדים ועם בכירי החברה.

בהנהלת התעשייה האווירית ובמשרד האוצר לא התייחסו לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!