דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

44 עצורים ו-20 שוטרים נפצעו בלילה של אלימות בין יהודים לערבים בירושלים

מאות יהודים מארגון להבה וערבים התעמתו עם המשטרה שחצצה ביניהם בכמה מוקדים |נהג יהודי ברח לאחר שרכבו הוצת

מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
יהל פרג'

מאות ערבים ויהודים מארגון הימין הקיצוני להב"ה התעמתו הלילה (בין חמישי לשישי) המשטרה, לאחר פיזור הפגנות שהחלו באזור שער שכם בירושלים. העימותים המשיכו ברחבי העיר, כשמפגינים יהודים יידו אבנים על רכבים בהם זוהה נהג ערבי, ונהג יהודי שהותקף ברח מרכבו שהוצת על ידי ערבים.

במהלך פעילות המשטרה נעצרו והועברו לחקירה 44 חשודים בגין עבירות יידוי אבנים, ירי זיקוקין, תקיפות שוטרים ואירועי אלימות שונים שהתרחשו אמש ובמהלך הלילה. כמו כן כ-20 שוטרים נפגעו במהלך פעילותם וטופלו על ידי מערך הרפואה של מחוז ירושלים ושלושה מהם פונו להמשך טיפול רפואי.

מיד לאחר סיום תפילת ה"תראוויח" של חודש הרמאדן בהר הבית, החלו מאות בהפגנות אלימות, תוך יידוי אבנים בקבוקים וחפצים לעבר כוחות המשטרה שהוצבו באזור שער שכם. המשטרה החלה לפזרם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

במקביל, נאספו מאות מפגינים מארגון להב"ה סמוך לכיכר צה"ל ובהמשך נעו לכיוון שער שכם שם המתינו כוחות משטרה נוספים שבלמו את המשך תנועתם מערבית לשער שכם סמוך לכביש 1 ואפשרו למחאה זאת להתקיים במקום תוך שכוחות המשטרה היוו חיץ בין הצדדים. במהלך מחאתם של אלה החל יידוי אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים ובמקרה אחד ניסה אחד המפגינים לפגוע באמצעות גדר שהוצבה במקום בסוס המשטרתי.

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בשכונת א-טור הוזעקו כוחות משטרה בעקבות דיווח אודות אזרח שיודו לעבר רכבו אבנים ונגרם נזק לרכבו. למקום הגיעו אנשים נוספים והחל יידוי אבנים בין הצדדים וכוחות שהגיעו למקום הפרידו בין המעורבים תוך יידוי אבנים וזיקוקין מסיבי לעברם, ללא נפגעים.

במהלך הפעילות נעצר חשוד בהפרת סדר והובל אל עמדת המשטרה (מג"ב) סמוך לשער שכם. כתוצאה מיידוי אבנים לעבר העמדה, נפגע העצור בעצמו ונבדק רפואית.

המתח בבירה עלה בעקבות אירוע נקודתי באזור שער שכם, שם מנעה המשטרה ישיבה של פלסטינים. האירוע שהודהד בסרטונים ברשתות החברתיות וגרר התייחסויות מאישים פוליטיים, התפתח לאירועי אלימות באזור מרכז העיר. עשרות סרטונים של תקיפת יהודים בעלי חזות חרדית ברחבי העיר, הובילו לגל מעצרים של משטרת ישראל הפועלת באופן ממוקד לאתר את התוקפים. במקביל, יהודים מרחבי העיר, בעידוד ארגון להב"ה מובילים קטטות ותקיפות של פלסטינים באזור החיכוך המרכזי, רחוב יפו.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בבירה, והודיעה כי "המשטרה מאפשרת את חופש המחאה אך לא תאפשר הפיכתה לאירוע אלים, שוטרים גלויים וסמויים יוצבו במקומות רבים ברחבי העיר, בדגש לנקודות החיכוך".

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, אמר אתמול (רביעי): "הגיעו מים עד נפש. רק לפני שבוע חגגנו את יום העצמאות, את היותנו עם חופשי בארצנו, אבל במקום זאת הפכנו להיות עם נרדף בארצנו. במקום להנחית מכה אנושה על הטרור ולגרום לערבים לחשוב אלף פעם לפני שהם מעזים להרים ידם על יהודי, המשטרה מגלה רפיסות ואזלת יד חסרת תקדים, שרק מתדלקת את הטרור וגורמת לו לגדול".

גופשטיין הוסיף כי: "במשמרת המחאה שנקיים, נגיע לשער שכם עם דגלי ישראל והרבה גאווה יהודית, ללא פחד, ונדרוש מראש הממשלה, השר לביטחון הפנים ומשטרת ישראל לעצור את מסע הטרור וההפחדה שמנהלים ערביי ירושלים נגד היהודים המתגוררים בה. הגיע הזמן לשים סוף לטירוף".

מול להב"ה התייצבו ארגוני זכויות אדם, פעילים חברתיים מהעיר ופוליטיקאים, בנסיון למזער את האלימות הצפויה. ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי "בריוני להב"ה נערכים ללילה של אלימות ברחובות ירושלים. האם משטרת ישראל נערכת לעצור את ההשתוללות הזו? יחד עם עוד חברי.ות כנסת נעקוב הערב מקרוב אחרי המתרחש, ונעשה הכל כדי שהפוגרומיסטים האלה לא ירימו את ידם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!