דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

רוסיה: נבלני הפסיק את שביתת הרעב לאחר 24 ימים

האופוזיציונר הרוסי הכלוא ביקש לראות את הרופא האישי שלו, ואחרי גל ההפגנות הותר לו להפגש עם רופא אזרחי אחר שאינו מצוות בית הכלא

אלכסיי נבלני במשפט בו הורשע, פברואר 2021 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko, File)
אלכסיי נבלני במשפט בו הורשע, פברואר 2021 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko, File)
דוד טברסקי

מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסנדר נבלני הודיע כי הוא מסיים את שביתת הרעב בה פתח לאחר שקיבל טיפול רפואי ובעקבות אזהרה של הרופא שלו שאם ימשיך זה יסכן את חייו.

בפוסט שפרסם היום (שישי) באינסטגרם, היום ה-24 לשביתת הרעב שלו נבלני אמר שהוא ימשיך לדרוש ביקור מהרופא שלו כדי לבדוק אובדן תחושה בידיים וברגליים – הדרישה המרכזית אותה הציג כשפתח בשביתת הרעב. אבל הוא יפסיק את השביתה לאחר שנבדק על ידי רופא שאיננו חלק מצוות בית הסוהר, מה שהוא מכנה "התקדמות אדימה".

"תודות לתמיכה האדירה של אנשים טובים מכל רחבי המדינה ומהעולם כולו, עשינו התקדמות אדירה" אמר נבלני בהודעה שלו. "לפי חודשיים, הבקשה שלי לעזרה רפואית עוררה גיחוכים. לא הביאו לי שום תרופות. תודות לכם, נבדקתי על ידי צוות רופאים אזרחיים פעמיים".

הפוליטיקאי בן ה-44, שנעצר השנה ואמור לרצות מאסר של 2.5 שנים, התחיל בשביתת הרעב שלו ב-31 במרץ במחאה נגד הרשויות שלא הרשו לרופא שלו לבקר אותו, וזאת לאחר שהחלו לו כאבי גם חמורים ואובדן תחושה ברגליים. גורמים רשמיים התעקשו כי נבלני מקבל את כל העזרה הדרושה לו, אך הוא המשיך לטעון כי אינו מקבל טיפול.

ביום רביעי בערב התחיל גל מחאות נוסף הקורא לשחרור נבלני, ברחבי רוסיה ובמקומות נוספים בעולם.  עשרות אלפים יצאו לרחובות סנט פטרבורג, מוסקבה, נובוסיבירסק ועוד עשרות ערים רחבי רוסיה בצעדות מחאה שלא תואמו עם הרשויות וקראו לממשלת רוסיה לאפשר לנבלניי טיפול רפואי במתקן הכליאה בו הוא מרצה את מאסרו.

מרכזי הערים במוסקבה ופטרבורג נסגרו מוקדם הבוקר כך שאף אחת מההפגנות לא יכלה להתכנס והמחאה הסתיימה בצעדות בלבד עם מעל ל 1000  מפגינים עצורים.  מוקדם יותר בצהריים, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נשא את דבריו לאומה בנאום 'תמונת מצב' מיוחד בו התמקד בעיקר במדיניות הכלכלית שהוא מתכוון ליישם כדי לטפל בנזקי הקורונה, על רקע הביקורת העולה על ההחרפה בעוני במדינה. פוטין הבטיח להגדיל את המענקים למשפחות אך סירב להתייחס למצב של נבלניי או למשבר המחריף בין רוסיה לאוקראינה.

נבלני, המבקר הכי בולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נעצר בינואר כשחזר מגרמניה, שם החלים מניסיון הרעלה בו האשים את הקרמלין, טענה אותה גורמים רשמיים ברוסיה דחו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!