דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית"

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו טען יו"ר ימינה כי החל במהלך אחרי שהבין שנתניהו בחר שלא לפעול להקמת ממשלת ימין אלא לקדם בחירות נוספות | הליכוד: "בנט רוצה להיות ראש ממשלה, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל"

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת החלופות האפשריות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית", כך כתב הערב (שישי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו. עם זאת, הוסיף  בנט כי "בכל מקרה, הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה מבחינתי".

על פי בנט, הוא מקיים "אינספור" מפגשים ושיחות עם השחקנים השונים. "אנחנו מזמינים פנימה כל מפלגה שתקבל את קווי היסוד של הממשלה. בהחלט גם הליכוד, סמוטריץ והמפלגות החרדיות", כתב.

לפני שבועיים, לפני שהנשיא הטיל את המנדט על נתניהו, הוצע לי להפוך באופן מיידי לראש ממשלת "גוש השינוי". רק הייתי צריך לומר…

Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on Friday, April 23, 2021

לטענת בנט, קיבל את ההצעה להפוך לראש ממשלת "גוש השינוי" עוד לפני העמקת המנדט להרכבת הממשלה לבנימין נתניהו, אולם הוא סירב לכך "כי אני בעל עמדות ימין, ולכן אני מעדיף ממשלת ימין".

"שלא יהיה ספק", כתב, "בהחלט אני מאמין שאני ראוי לשרת אתכם כראש ממשלה וחפץ בכך. אני מאמין שאוכל להצעיד את מדינת ישראל קדימה ולשמור על ביטחון ישראל, אך לא אצה לי הדרך. לכן בחרתי לאפשר להטיל את המנדט על נתניהו, ואמרתי לו שהוא יכול לבנות על כל חברי סיעת ימינה בהקמת הממשלה".

"אין לי כל ביטחון שנצליח להקים את ממשלת האחדות הלאומית", הוסיף בנט, "התנאים לא קלים. מדובר במפלגות מאד שונות, ואף הפוכות בעמדות".

התנאים להקמת ממשלת האחדות, לפה דברים, הם "שנקבל את הכלים (זכויות וטו, שרים, מנגנוני קבלת החלטות) כדי שתקום ממשלה טובה, רצינית ומתפקדת". כמו גם "שבמסגרת הממשלה נוכל לשמור על העקרונות שלנו ועל השקפת העולם הלאומית שלנו".

בנט הדגיש כי "ממשלה כזו לא תוכל להחיל ריבונות על חלקי ארץ ישראל, דבר שאני מאוד מאמין בו… אך היא גם לא תמסור שטחים. ממשלה כזו גם לא תוכל ליזום תנופת רפורמות שאני מאד חפץ בהן במערכת המשפט".

בליכוד מיהרו להגיס לדברים. בפוסט בעמוד הפייסבוק של המפלגה נכתב כי "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן".

"בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל", נכתב בהודעת הליכוד, "אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!