דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ג׳ו ביידן: "אני נשיא של איגודים. כלכלה מצמיחים מלמטה"

נשיא ארה״ב אמר את הדברים בשיחה עם ראש סניף מקומי של איגוד עובדי תעשיית הרכב. ״כשעובד מאוגד מרוויח, כולם מרוויחים״

(צילום מסך מטוויטר של הבית הלבן)
(צילום מסך מטוויטר של הבית הלבן)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

"האמת היא שאני נשיא של איגודים. אני מחויב לחיזוק האיגודים ולבנייה מחדש של עמוד השדרה של המדינה, מעמד הביניים" – כך אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשיחה עם לואיס, יו"ר סניף מקומי של איגוד עובדי תעשיית הרכב, החלל והחקלאות במישיגן.

השיחה שהיא חלק מתוכניתו של ביידן לדבר עם "אזרח מן השורה" אחת לשבוע עסקה בתכנית התשתיות אותה מנסה לקדם הנשיא.  "הכלכלה צומחת מלמטה למעלה, לא מלמעלה למטה. כשעובד מאוגד מרוויח יותר כסף, זה משפיע לטובה על כולם" אמר ביידן.

בסרטון שפורסם בעמוד הטוויטר של הנשיא מספר לואיס כי החל לעסוק באיגוד מקצועי בתגובה למותו של אביו, שעבד במפעל מזהם כל חייו ומת מדלקת ריאות. "התעשייה משתנה, ואני רוצה לוודא שאנחנו זוכים להגנה, לכבוד ושאנחנו מוכנים. וכך גם הנשיא ביידן. אני יודע, כי דיברנו".

בסרטון בו נראים השניים בשיחת טלפון אומר לו לואיס כי תעשיית הרכב מתקשה להתמודד עם העובדה שהחלפים מגיעים מעבר לים, וקורא לפיתוח ייצור מקומי של חלפים. ביידן התייחס בתגובה לתכנית העדפת תוצרת ארצות הברית שלו ואמר כי בכספים שהוא מוציא כנשיא "כל הרכיבים צריכים להיות מיוצרים בארה"ב" וכי הממשלה מוציאה 600 מיליארד דולר בשנה. "אם נעביר את תכנית התשתיות תהיה צמיחה של 6% בשנה בארה"ב, זה ירחיב את קיבולת הייצור של אמריקה" הוסיף ביידן.

לואיס ביקש ממנו סיוע גם בהעברת ה"פרו אקט", חבילת חוקים שמטרתה להקל על התאגדות עובדים ונמצאת היום על שולחן הקונגרס אמריקני. "תקבל את זה", ענה לו ביידן, "אני דוחף את זה חזק, נעביר את זה".

"אנחנו  מרגישים שינוי גדול ביחס ואנחנ מברכים על כך", אמר לו לואיס. ביידן ענה כי אם לא יעשה את זה, כל החברים מסקרנטון וקליימונט, המקומות בהם חי בדלוואיר, "יבואו לחפש אותי".

מאז שנכנס לתפקיד נשיא ארה"ב הצהיר ביידן מספר פעמים על מחוייבותו לאיגודי עובדים, ואף גיבה את ההתאגדות של עובדי אמזון באלבמה שלא הצליחה בסופו של דבר. תכנית התשתיות שלו אמורה לכוון לייצור פעילות כלכלית למעמד הביניים התעשייתי של ארה"ב.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!