דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מפכ"ל המשטרה: "כל האירועים יטופלו, ואני מתחייב למצות את הדין עם כל מי שפגע"

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, התייחס הערב (שבת) לאירועי הימים האחרונים בירושלים והודיע על תגבור הכוחות בירושלים בשוטרים מכל רחבי הארץ

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)
יהל פרג'

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחס הערב (שבת) לאירועי הימים האחרונים בירושלים, והבטיח שמשטרת ישראל תגיע לכל התוקפים.

"בשבוע האחרון עברנו מספר אירועים חריגים", אמר שבתאי, "משטרת ישראל פעלה עד יום חמישי באופן נחוש לעצור את כל החשודים במה שקרוי 'טרור הטיק-טוק', ביום חמישי התקיימה הפגנה מצד גורמי ימין, ארגון להב"ה שהגיעו למחות. הצלחנו לחצוץ בינם ובין תושבי מזרח ירושלים, במקביל אפשרנו תפילה סדירה בהר הבית. לצערי בסוף הערב היו אירועים נקודתיים, כשהאירוע הבולט היה אירוע הלינץ' שאמנו מתייחסים אליו כפיגוע חבלני".

"כל האירועים יטופלו, ואני מתחייב למצות את הדין עם כל מי שפגע", הבטיח שבתאי ועדכן שכוחות המשטרה תוגברו בידי שוטרים מכל רחבי הארץ, כשהמטרה היא להבטיח את פולחן הדת.

מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בתשובה לשאלת עיתונאי חדשות 12 משה נוסבאום על כך שסגירת מקומות הישיבה בשער שכם, מה שמכונה 'האמבטיה', עבור הפלסטינים ממזרח ירושלים בשבוע האחרון, שהציתה את ההתלקחות, השיב המפכ"ל: "זו לא הסיבה. הסטטוס הזה קיים עשרות שנים, שום סטטוס לא השתנה בחודש האחרון".

בשבוע האחרון הופצו ברשתות החברתיות סרטונים של תקיפת חרדים בידי צעירים פלסטינים ברחבי ירושלים. סרטונים אלו זכו לתגובה מהירה וחדה של המשטרה, אך הצליחו לעורר תגובות בארגון הימין הקיצוני להב"ה.

המשטרה חוצצת בין מפגינים ערבים ליהודים בירושלים. (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה חוצצת בין מפגינים ערבים ליהודים בירושלים. (צילום: דוברות המשטרה)

ביום חמישי צעדו כאלף צעירים יהודים, חלקם פעילי הארגון הידוע בעמדותיו ופעולותיו הגזעניות, ממרכז העיר ירושלים לכיוון העיר העתיקה, אך נעצרו בידי כוחות המשטרה בכיכר צה"ל. במקביל החלו צעירים פלסטינים להשליך אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה. למרות ניסיונות פריצת הגדרות מצד הימין הקיצוני, נשמרה החציצה בין הצדדים עד לסיום ההפגנה.

לאחר ההפגנה אירועו מספר אירועי תקיפה של יהודים בידי צעירים פלסטינים, ובמקביל עשרות צעירים יהודים הסתובבו במרכז העיר ירושלים בקריאות 'מוות לערבים' ו'שישרף לכם הכפר' בניסיון למצוא קורבנות.

מוקדם יותר היום התפרסמה ברשתות החברתיות תקיפה נוספת של צעיר יהודי שצער עם כלבו בסמוך למזרח ירושלים, הוא נשלח לטיפול בבית החולים הדסה ומצבו קל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!