במאמץ לפתור את בעיית העומסים בנמלים, הנהלת הנמל, ההסתדרות והעובדים גיבשו הסכם עבודה זמני שאמור להרחיב את מכסת השעות הנוספות של העובדים במטרה לאפשר קצב עבודה מוגבר.
ההסכם שצפוי להיחתם רשמית מחר (ב') יהיה תקף בשלב זה לשישה שבועות בלבד, במטרה לבחון האם הוא נותן מענה לבעיה. במידה ולא, יחודש המשא ומתן בנושא. ההסכם אושר גם על ידי דירקטוריון הנמל ומשרד התחבורה, ובמקביל מתנהל משא ומתן גם באשר לנמל חיפה על הסכם דומה.
ההסכם הזמני נדרש לארח שהחזרה לפעילות מלאה של המשק הביאה לזינוק במספר האוניות שמגיעות לפרוק סחורה וחומרי גלם בישראל. דבר שגורם לעומסים כבדים בנמלי הים של ישראל כבר כמה שבועות. כל אוניה מקבלת פחות זמן רציף לפריקה והעמסה והתוצאה היא עומס של עשרות אלפי מכולות ריקות שנותרות בישראל ללא שימוש וללא מוצא בחזרה לנמלים ברחבי העולם. הגדלת תפוקת העבודה של העובדים בנמלים, תפתור ככל הנראה, לפחות חלק מהבעיה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מירי רגב הגיבה להסכם: ״אני מברכת את הנהלת נמל אשדוד, העובדים ונציגי ההסתדרות שישבו על המדוכה והצליחו להביא לפתרון יצירתי. אנו ממשיכים לפעול כדי להגיע לפתרונות גם בנמל חיפה כדי לאפשר את פריקת המטען והמכולות בנמלים כמשימה לאומית חשובה לכלכלת ישראל״.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי אמר "וועדי העובדים נרתמו לחילוץ פתרונות מעבר להסכמים הקיימים. אין לי ספק שהתפוקות בנמלים יעלו ובכך תבוא הקלה בעומסים שנוצרו".