עיריית ראשון לציון חילקה לעובדיה ביום העצמאות האחרון תווי קנייה אותם ניתן לממש רק בעסקים קטנים בעיר. תווי הקנייה, שמטרתם לחזק את העסקים אחרי שנת הקורונה, מכוונים לעסקים קטנים ובינוניים שאינם שייכים לרשת ארצית שמונה 15 סניפים ומעלה.
התווים שחולקו לאלפי עובדי העיר והחברות העירונית, הם בסכום כולל של כמיליון שקלים. לצורך הנפקתם התקשרה העיר עם חברת BUYME, שלרוב מנפיקה תווי קנייה ארציים למימוש ברשתות הגדולות, והיא יצרה את הכרטיס המיוחד. בין עסקים המקומיים בהם תקף: מרכז השעון והתכשיט, שיר זלינגר איפור ותסרוקות, צעצועי רונית, מיכל שמש-ענו, ניהול מערכות יחסים, רטרו פנקייק בר ועוד.
תו הקנייה הדיגיטלי נשלח במסרון לעובדים. בהמשך תבחן העירייה אפשרות לנהוג כך גם בחלוקת התווים הבאה בחגים.
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "העסקים המקומיים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה של הקהילה. מחובתנו להתגייס ולסייע להם להרים את הראש מעל פני המים, בסופו של דבר, כולנו, עובדי העירייה והחברות העירוניות והתושבים, ערבים זה לזה. אם כבר אנחנו מחלקים תווי קנייה לעובדים, מדוע שלא ינותבו לעסקים המקומיים שצמאים לכל תמיכה".
מעיריית ראשל"צ נמסר כי יוזמה זו מצטרפת לפעולות אחרות שעשתה לטובת עסקים מקומיים, ביניהם פרסום הטבות ומבצעים של בעלי העסקים, הקמת דמי פייסבוק ואינסטגרם לבתי עסק בסיוע בני נוער, ומתן אפשרות לבתי קפה לפעול בשטח הציבורי הסובב כדי להתאים לתנאי התו הסגול.