דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הפסיכולוגים החינוכיים מזהירים מפני עיצומים: "אנחנו קורסים תחת העומס, ומצפים שנעבוד בהתנדבות"

ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר: "הציפייה של השלטון המקומי ושל משרד החינוך היא שנשתתף בוועדות הזכאות של תלמידי חינוך המיוחד בהתנדבות"

ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר. "לא נקבל מצב שבו הפסיכולוגים החינוכיים מחויבים לעבוד בחינם כתוצאה מרפורמה במערכת" (צילום: אלבום פרטי)
ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר. "לא נקבל מצב שבו הפסיכולוגים החינוכיים מחויבים לעבוד בחינם כתוצאה מרפורמה במערכת" (צילום: אלבום פרטי)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הפסיכולוגים החינוכיים מתריעים לקראת נקיטת עיצומים בשל הגברת העומסים במשבר הקורונה והשפעות הרפורמה בחינוך המיוחד על תנאי עבודתם, כך הודיע אמש (ראשון) ד"ר יובל הירש, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, לראשי השלטון המקומי. "הציפייה של השלטון המקומי ושל משרד החינוך היא שנשתתף בוועדות הזכאות של תלמידי חינוך המיוחד בהתנדבות", הוסיף.

מנגנון ועדות הזכאות נכנס למערכת החינוך בתיקון לחוק החינוך המיוחד שחוקק ב-2018. לפי תיקון החוק, תלמידים עם מוגבלויות זכאים לדיון בוועדה שבו נקבע לאילו שירותים הם זקוקים. תיקון החוק קובע את השתתפותו של פסיכולוג חינוכי בוועדה, אבל הפסיכולוגים לא מתוגמלים על שעות העבודה שנוספו להם בהכנות לוועדות ובהשתתפות בהן.

"הפסיכולוגיים החינוכיים גם ככה קורסים תחת העומס", אומר ל'דבר' ד"ר הירש, שמכהן גם כנציג פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית. "הפסיכולוגים עובדים בהתחייבות אדירה, אבל לא נקבל מצב שבו הם מחויבים לעבוד בחינם כתוצאה מרפורמה במערכת".

במכתב ששלח למרכז השלטון המקומי כתב שחלפה שנה מאז הוכרז סכסוך העבודה הקודם בנדון. במשך השנה פעלה החטיבה מול מרכז השלטון המקומי ומשרד החינוך במטרה להגיע להסכמות ולמצוא פתרונות, אבל הצעותיה נדחו.

"מאחר שלא נמצאו פתרונות ראויים וסבירים במסגרת השיחות, אנו מודיעים שאם לא יימצא פתרון לאלתר, ניאלץ להפעיל את סכסוך העבודה. אנו קוראים לכם לנהוג באחריות ולהיכנס מיד למשא ומתן עם נציגות העובדים המוסמכת. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה, לרבות אמצעים ארגוניים, לצורך הסדרת האמור".

לדבריו, בנוסף לפגיעה בתנאי העבודה, הדרישות הביורוקרטיות של הוועדות מהפסיכולוגים החינוכיים פוגעות גם בשירות עצמו. "הפסיכולוגים החינוכיים קבורים תחת ועדות ביורוקרטיות במקום להדריך את ההורים, לפגוש את הילדים או ללוות את הצוותים החינוכיים. יש מחסור בכוח אדם בפסיכולוגיה החינוכית בגלל שכר הבסיס הנמוך, והעובדה שאפשר להטיל פתאום עבודה ביורוקרטית בלי לחשוב לתגמל עליה. הציבור נפגע מהמצב הזה".

המכתב שמתריע על נקיטת עיצומים נשלח אחרי פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין החטיבה לבין נציגי השלטון המקומי ומשרד חינוך, והסתיימה ללא הסכם. לדברי ד"ר הירש, "כולם הביעו המון אמפתיה, אבל לא מספיק כדי לתגמל על העבודה".

"אנחנו לא ניתן למצב הזה להימשך", אומר ד"ר הירש. "אם לא יענו על דרישותינו, נצא לצעדים ארגוניים בקרוב".

ממרכז השלטון המקומי לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!