דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ארבע תקיפות של עובדי ניקיון ערבים על ידי פעילי להב"ה מאז סוף השבוע

המשטרה עצרה חשוד בתקיפה שבוצעה אמש (א') במרכז ירושלים כשהוא נושא סכין | עו"ד יוסי חביליו, חבר מועצת העיר, ל'דבר': "לא הגיוני שעובדי עירייה יפחדו לעשות עבודתם"

מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מפגינים מהימין הקיצוני צועדים ליד שער שכם בירושלים. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
יהל פרג'

התקיפה של שלושה עובדי ניקיון של עיריית ירושלים ברחוב בן סירא אמש (ראשון) במרכז העיר בידי פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה, שאחד החשודים במעשה נעצר כשהוא נושא סכין, הייתה רק חלק משורת מקרים כאלה. לפחות שלושה אירועים דומים נרשמו בבירה הימים האחרונים. העירייה מעסיקה במרכז העיר כ-40 עובדי ניקיון באמצעות חברת קבלן, כולם צעירים ממזרח ירושלים.

"ב-5 בבוקר ביום שישי הטנדרים של העובדים יצאו מהחנייה, וליד כיכר החתולות חיכו להם 40-30 שיכורים ואנשים מלהב"ה שזרקו בקבוקים על הרכבים. העובדים לא רצו לצאת לעבודה", אומר ל'דבר' גורם בעיריית ירושלים שביקש להישאר בעילום שם, "אף אחד לא נפגע, אבל נגרם נזק לרכבים".

"בגלל שהעובדים לא רצו לנקות בשישי בבוקר כי הם פחדו, מרכז העיר נראה כמו אחרי יום העצמאות. חרא של סוסים ומלא בלגאן", הוא מוסיף, "אתמול היו קבוצות של להב"ה בנחלת שבעה ובמרכז כיכר ציון, הם פירקו לכמה עובדים את הצורה. ניסו לדקור, בעטו בראש. אירועים כאלו היו גם בחמישי בערב, וגם במוצאי שבת".

לדברי עו"ד יוסי חביליו, חבר מועצת העיר שאמור להתמנות לסגן ראש העירייה, "העובדים מפחדים להגיע, והמשטרה לא נותנת עדיפות לנושא הזה. התופעה יותר רחבה ממה שדווח עד כה בתקשורת".

בשיחה עם 'דבר' אומר חביליו כי יפנה היום לראש העירייה "בדרישה שיכנס דיון דחוף בנושא ושיפנה למשטרה, אלו העובדים שלו. לא הגיוני שעובדי עירייה יפחדו לעשות עבודתם". עוד הוסיף כי "אם המשטרה לא מסוגלת לדאוג לביטחון העובדים, צריך שרכב של העירייה ילווה את אותם בנקודות החיכוך".

על פי הגורם בעיריית ירושלים הוגשו מספר תלונות במשטרה על מקרי התקיפה, ואחד העובדים שהותקף אתמול מאושפז עדיין בבית החולים. דוד נחמני, הקבלן המשנה של העירייה, מבקש להוריד את גובה הלהבות, ומבהיר כי הוא ערב לביטחון עובדי הניקיון שהוא מעסיק. לטענתו, העובד שנפצע אתמול שוחרר לביתו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי היא "מגנה כל אירוע אלימות באשר הוא". וכי "המקרה המדובר נמצא בחקירת משטרה".

לשאלת 'דבר' אם נעצרו חשודים בביצוע התקיפות נמסר ממשטרת ישראל כי "בימים האחרונים, פעילות נחושה ותקיפה של השוטרים הביאה למעצרם של למעלה מ-100 מפרי סדר ופורעי חוק, בהם גם מרבית המעורבים בתקיפות הקשות שתועדו והועלו לרשתות החברתיות. רק אתמול נעצרו שני חשודים בתקיפתם של עובדי תברואה והם הועברו לחקירה, היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם".

במשטרה הוסיפו כי יפעלו "לאיתורם של המעורבים ולמיצוי הדין עם האחראים לאירועי הפרות הסדר האלימות, גרימת נזק לרכוש ותקיפתם של אזרחים ושוטרים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!