דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ייצוגית נגד ועדת הבחירות? מזכירי קלפיות מתלוננים ששכרם לא שולם

"לא הייתי מצפה שהמדינה תתנהל כך. בטח בתקופה כזו שאנשים צריכים את הכסף הזה" | תגובת הוועדה: "אנשי החשבות נתקלו במהלך ביצוע התשלומים בנתוני חשבונות בנק שגויים"

ועדת קלפי סופרים קולות אחרי הבחירות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ועדת קלפי סופרים קולות אחרי הבחירות (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי וועדת הבחירות המרכזית, שעבדו כמזכירי קלפיות מטעם המדינה, מדווחים כי טרם קיבלו שכר, או ששכרם שולם באופן חלקי בלבד. העובדים שהתארגנו בקבוצות וואטסאפ, מתלוננים כי אינם מצליחים לתפוס את וועדת הבחירות, או לקבל ממנה מענה מתי יקבלו את שכרם.

"זו פעם ראשונה שאני עובד בוועדת הקלפי, ולא הייתי מצפה שהמדינה תתנהל כך. בטח בתקופה כזו שאנשים צריכים את הכסף הזה" אומר ל'דבר' ע', בן 26 שעבד כמזכיר קלפי במרכז הארץ. "אם הייתי יודע שזה יעבוד ככה אולי לא הייתי עובד מלכתחילה. בינתיים לא ראיתי אגורה אחת. ניסיתי לתפוס את וועדת הבחירות המרכזית והם פשוט לא עונים. הגעתי למשיבון שטוען שהם לא עובדים בחג, למרות שהחג כבר עבר. חיכיתי שעה על הקו ואף אחד לא ענה".

לדבריו, חברי וועדות קלפי מטעם המפלגות השונות שעבדו לצידו בקלפי, כן קיבלו את שכרם. "הם קיבלו ואני לא. אף אחד לא הודיע כלום, לא מייל, לא מכתב, לא שמתעכב. כלום. עבדתי ביום הבחירות משש בבוקר ועד שלוש לפנות בוקר, ועדיין לא קיבלתי תשלום. זה מעבר לעובדה שנדרשנו לקורס אינטרנטי, מבחן, ראיון, קורס נוסף בן 4 שעות ומבחן נוסף על מנת לעבוד".

"גם אחי עבד כמוני ולא קיבל. אני רואה חשבון במקצועי, וזה נראה לי כהלנת שכר לכל דבר ועניין. אם תוך שבוע לא אראה שמועבר אלי הכסף, אני בהחלט שוקל לאסוף אנשים ולפתוח בתביעה ייצוגית".

"את ועדת הבחירות עצמה פשוט לא ניתן להשיג"

בוועדת הבחירות לכנסת ה-24 גייסו כ-30 אלף מזכירי קלפיות, ועוד כ-20 אלף מפקחי טוהר הבחירות ומשקיפים ליום הבחירות שנערכו ב-23 במרץ. שכרם של מזכירי הקלפיות בבחירות האחרונות עמד על 2,279 שקלים, בניכוי 25% מס, כלומר -1,709.25 שקלים נטו. מועד התשלום אמור היה להיות ה-19 באפריל. 

ועדת קלפי סופרים קולות אחרי הבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ועדת קלפי סופרים קולות אחרי הבחירות (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ל'דבר' הגיעו עדויות של עוד תשעה עובדים אחרים שעבדו אף הם בקלפיות באזור המרכז בתפקיד מזכירי קלפיות, ולא קיבלו את שכרם המלא. מזכירי קלפיות במקומות אחרים בארץ, דיווחו כי קיבלו את הכסף ב-19 באפריל.

"עבדנו בעלי ואני, גם כמזכירי קלפיות ביום הבחירות וגם אחר כך בספירת הקולות בכנסת. היינו אמורים לקבל 5,000 שקלים לאחר ניכוי המס של יום הבחירות אבל בפועל קיבלנו רק 1000 שקלים" אומרת ר', בת 36. "נראה שאחד מאתנו לא קיבל בכלל את השכר בגין העבודה בכנסת, ושמי מאיתנו שכן קיבל אותו,  לא קיבל שכר מלא על שעות הדרכה כפי שהובטח לנו. גם אחי שעבד, לא קיבל אפילו שקל". לדבריה של ר' היא מכירה לפחות 20 עובדים נוספים שלא קיבלו שכר כלל או קיבלו שכר חלקי בגין יום הבחירות.

בקבוצות הוואסטאפ שנפתחו ביום הבחירות, עובדים רבים דורשים הבהרות. רובם מציינים שלא הצליחו לקבל מענה – לא טלפוני, ולא במייל של וועדת הבחירות. עובדת נוספת עימה דיברנו, ט', סיפרה שהתקשרה ישירות לכנסת. "הם הסבירו לי שהם 'נתקלו בכמה בעיות', אבל לא פרטו מה הן. אמרו שהם מקווים שהמשכורות ייכנסו בסוף השבוע הקרוב, אבל מעריכים שעדיין יהיו בעיות. שאלתי, מה בדבר הלנת השכר? והבחורה לא ידעה להשיב לי, משום שהיא הייתה עובדת הכנסת ולא עובדת וועדת הבחירות עצמה. את וועדת הבחירות עצמה פשוט לא ניתן להשיג".

התכתבות באחת מקבוצות הוואטסאפ של מזכירי הקלפיות באזור המרכז
התכתבות באחת מקבוצות הוואטסאפ של מזכירי הקלפיות באזור המרכז

ר' בת 27 גם היא מאזור המרכז אומרת ל'דבר': "נעשה לנו פה עוול כי סמכנו על הכסף הזה. אני בתקופת אבטלה. שוכרת דירה, לומדת. אני יודעת שאנשים מהמשפחה שלי שעבדו בצפון קיבלו את מלוא הכסף שלהם ב-19 באפריל. ואני לא מבינה למה אנחנו לא. ממש הסתמכתי על הכסף הזה, וזה השפיע עליי.

"לא האמנתי שהמדינה תעשה דבר כזה, וגם באמת שאנחנו לא מקבלים תשובות. כל פעם שמישהו תופס אותם אומרים לו עוד יומיים, בסוף השבוע. אנחנו כבר חודש אחרי הבחירות ולא ראינו שקל מהוועדה. שלא לדבר על זה שבבחירות הקודמות חילקו לנו אוכל ושתייה, ובבחירות הללו דרשו מאתנו להביא את האוכל מהבית אני תוהה על הפעם הבאה אם אהיה מוכנה לעבוד כמזכירת וועדה".

תגובת דובר ועדת הבחירות המרכזית: "חשבות ועדת הבחירות המרכזית סיימה בימים אלו לשלם את התשלומים המגיעים ל-60,000 איש אשר הועסקו ביום הבחירות מטעמה. אכן ,אנשי החשבות ניתקלו במהלך ביצוע התשלומים בנתוני חשבונות בנק שגויים שנמסרו לוועדה, דבר שעיכב את התשלום לחלק ממזכירי ועדות הקלפי, עד לאיתור חשבונות הבנק הנכונים.

בימים הקרובים, תסיים חשבות הוועדה את העברת התשלום לכל אלה אשר טרם קיבלו את התשלום. לחשבות הוועדה יש כתובת אי-מייל ייעודית לפניות vb_hasavut@knesset.gov.il  וכל פנייה תיבדק ותיענה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!