דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שופטת הכדורגל ספיר ברמן: "תמיד הרגשתי אישה, כעת החלטתי להראות את מי שאני"

השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל, קיימה מסיבת עיתונאים ואמרה: "אני שלמה עם עצמי, כולי תקווה שהחברה שלנו תשתנה ותהיה מכילה וטובה יותר"

שופטת הכדורגל ספיר ברמן במסיבת העיתונאים (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שופטת הכדורגל ספיר ברמן במסיבת העיתונאים (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ספיר ברמן, שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל, קיימה בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת ואמרה: "תמיד ראיתי את עצמי אישה. החלטתי לצאת החוצה ולהראות לכולם את מי שאני, קודם כל בשביל עצמי ובשביל הנפש שלי".

ברמן (27) שנמנית על סגל שופטי ושופטות ליגת העל, החלה בחודשים האחרונים הליך התאמה מגדרית ושינתה את שמה לספיר. עד כה, מעולם לא שפטה אישה טרנסג'נדרית בליגת העל.

יו"ר איגוד השופטים, רונית תירוש: "זהו יום חג, ספיר עושה היום משהו היסטורי. מדובר באנשים שלא עשו בחירה אלא זאת האמת והמציאות שבה הם נולדו לתוכו. המהלך שאת עושה ספיר זו המציאות שלך. אנחנו כציבור נדרשים להכיר ולחבק. אנחנו אוהבות ואוהבים אותך ספיר".

"החלטתי לצאת החוצה ולהראות את מי"

בתחילת דבריה אמרה ברמן: "אני רוצה להודות למשפחה שלי שנותנת לי חיבוק ענק, לאיגוד השופטים, להתאחדות לכדורגל. אני רוצה להודות לחבריי למקצוע שבלעדיהם זה לא היה קורה. אנחנו בשנת 2021 אבל זה עדיין לא דבר שכיח ואני רוצה להודות על כך".

שופטת הכדורגל ספיר ברמן ( משמאל) במהלך משחק בליגת העל (צילום: ברני ארדוב, באדיבות מכבי נתניה)
שופטת הכדורגל ספיר ברמן ( משמאל) במהלך משחק בליגת העל (צילום: ברני ארדוב, באדיבות מכבי נתניה)

"תמיד ראיתי את עצמי אישה ולא ידעתי איך לקרוא לזה", המשיכה ברמן. "תמיד הייתה משיכה וקנאה לצד הנשי, חייתי עם זה לצד דימוי מאוד גברי, הייתי גבר מצליח, אבל כשהייתי לבד הייתי אישה. חילקתי את העולמות האלה כי הבנתי שהחברה לא תקבל אותי".

"כעת אני שלמה ובטוחה ויודעת שאני עושה את הדבר הנכון. כולי תקווה שהחברה שלנו תשתנה ותהיה מכילה יותר וטובה יותר לכל המגזרים וכל המגדרים. אנחנו כאן כדי לשנות".

"מבחינת השיפוט הדברים ייראו אותו דבר עבורי"

על התגובות: "אני מקבלת אהדה חסרת תקדים ברשתות החברתיות, פונים אליי המון אנשים שנותנים לי כוח ואת ברכת הדרך. אנשים רואים בי סוג של שליחה. אני לא יודעת עד כמה אני חלוצה או ראשונה, התהליך הזה הוא בשבילי".
שופטת הכדורגל ספיר ברמן במסיבת העיתונאים: "אני רוצה להיות שופטת בינלאומית ולהגיע הכי רחוק" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שופטת הכדורגל ספיר ברמן במסיבת העיתונאים: "אני רוצה להיות שופטת בינלאומית ולהגיע הכי רחוק" (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
"אני נתקלת בקללות על כל הרצף וזה אף פעם לא גרם לי לתחושת אי נוחות, זה לא עובר את הסינון באוזן שלי", סיפרה ברמן. "מבחינת השיפוט הדברים ייראו אותו דבר עבורי. שפטתי משחק בנערים ב' ואחד ההורים צעק 'שופטת, תתעוררי', וזה מראה לי שיש שינוי בחברה הישראלית. יש כבר שחקנים שפונים אליי בלשון נקבה". עוד אמרה: "השאיפות שלי לא השתנו, אני רוצה להיות שופטת בינלאומית ולהגיע הכי רחוק, לשפוט דרבי תל אביבי ואת המשחקים הכי גדולים".
איגוד השופטים הודיע היום שברמן תנהל את המשחק בין הפועל חיפה ובית"ר ירושלים כשופטת ראשית. מיתר שמש תשמש במשחק הזה כשופטת רביעית.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!