דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ריו 2016 / ריבקין לא העפילה לגמר; בק משתפרת

האולימפיאדה מתקרבת לסיומה וכמות המשתתפים הישראלים פוחתת. נטע ריבקין סיימה את התחרות במקום ה-13 המכובד ולטיסיה בק ממשיכה להשתפר. היום נחזיק כולנו אצבעות לנבחרת ההתעמלות האומנותית

נטע רבקין מבצעת תרגיל במוקדמות האולימפיאדה בריו (צילום: AP).
נטע רבקין מבצעת תרגיל במוקדמות האולימפיאדה בריו (צילום: AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התחרויות האולימפיות מגיעות לשלבי הסיום שלהם וכמות המשתתפים הישראלים פוחתת. לטיסיה בק חוותה יום תחרויות מצויין כשסיימה במקום ה-13 בתחרות היומית והתקדמה למקום ה-34 הכללי. לעומתה, נטע ריבקין, המתמעלת האומנתית הבכירה של המשלחת הישראלית לא עמדה בציפיות הגבוהות, ולא הצליחה להעפיל לגמר לאחר שסיימה את תחרות המוקדמות במקום ה13- הכללי, ועם טעם של אכזבה.

גולף: לטיסיה בק ביום מצויין מתקדמת למקום ה-34 הכללי

לטיסיה בק בת ה-24 ממשיכה להשתפר מיום ליום בתחרות הגולף. בק, אלופת הארץ מגיל 12, מציגה גרף שיפור מרשים של התקדמות בסבב התחרויות העולמי כאשר עצם ההעפלה לאולימפיאדה הוא מבחינתה הישג מצויין. בתחרות האולימפית פתחה בק את היום הראשון במקום ה-48, התקדמה ביום השני למקום ה-43 ואתמול חוותה את יומה הטוב ביותר כאשר הצליחה לעלות למקום ה-34 הכללי. אתמול היא הייתה יציבה מאוד וסיימה את 18 הגומות ב-71 חבטות. את התחרות של היום השלישי הצליחה בק לסיים במקום ה-13 מתוך 60 מתחרות, הישג שהעלה אותה בדירוג הכללי, לקראת יום התחרויות האחרון, למקום ה-34 מתוך 60 מתחרות, עם 216 נקודות בסך הכל. את התחרות מובילה ינבאי פארק הדרום קוריאנית עם 202 נק'.

לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).
לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).

התעמלות אומונותית: נטע רבקין לא עולה לגמר

נטע ריבקין היא אחת הספורטיות הבכירות במשלחת הישראלית. היא זכתה בכבוד לשאת את דגל ישראל בטקס הפתיחה והציפיות ממנה היו גבוהות בהתאם. הישג השיא של ריבקין באולימפיאדה היה העפלה לגמר הקרב רב באולימפיאדת לונדון 2012, שם היא סיימה במקום ה-7 המצוין. ב-2015 השוותה את הישג השיא שלה כשסיימה במקום ה-7 באליפות העולם. בקרב רב כל מתחרה עולה לבצע ארבעה תרגילים – חישוק, סרט, אלות וכדור. הניקוד ניתן לפי חלוקה של שתי קטגוריות: ניקוד על רמת התרגיל שהמתעמלת בחרה לבצע וניקוד על רמת הביצוע של התרגיל הנבחר.

ריבקין פתחה מצויין בתרגיל הכדור עם תרגיל ברמת גבוהה וביצוע טוב ואיכותי שלו. היא קיבלה מצוות השיפוט ציון מצוין של 17.866. היא זכתה לציון 8.800 על קושי התרגיל, בעוד שעל הביצוע היא זכתה לציון של 9.066. בסוף התרגיל נראתה מרוצה ואפילו מעט מופתעת מהציון הגבוהה שקבלה.

בתרגיל השני – החישוק, בחרה ריבקין ברמת קושי נמוכה מלכתחילה והתקשתה לבצע אותו באופן מדויק ולהשיג ציון טוב באופן יחסי. בשלה מסויים היא הפילה את החישוק ולכן קיבלה ציון נמוך יחסית – 8.275 נקודות בדרגת הקושי, ועל הביצוע – 8.766 נקודות. הציון הכללי על המכשיר היה 17.041 נק'.

התרגיל השלישי היה נקודת המפתח בתחרות. לאחר הציון החלש במכשיר החישוק ריבקין הייתה חייבת להשיג ציון גבוה במכשיר הסרט. ריבקין עלתה עם תרגיל ברמת קושי 8.25 וביצעה שוב טעות כשהפילה את הסרט. על כך קיבלה ציון ביצוע נמוך יחסית של 8.533 וסך 16.783 נקודות.

בתרגיל הרביעי והסופי האלות, עלתה ריבקין לביצוע התרגיל בידיעה שהגמר נראה רחוק ביותר וקשה להאמין שהיא תצליח להעפיל אליו. אך למרות זאת היא לא ויתרה, בחרה בתרגיל ברמת קושי 8.5 וביצעה אותו באופן מצוין. על ביצוע התרגיל היא קיבלה 9.033 נק' ו-17.533 נק' בסך הכל.

ריבקין לא העפילה לגמר, סיימה במקום ה-13 המכובד אך המאכזב עם סך 69.223 נק'. בסוף התחרות נראתה המתעמלת הישראלית מאוכזבת. היא הודיעה כי תצא לחופשה לנקות את הראש וסיכמה: "זה היה יום ארוך ולא פשוט. רציתי לסיים אותו בצורה אחרת ונתתי את כל כולי, אבל זה לא הסתדר. זו הייתה תחרות מאוד צמודה. לא רציתי לעשות טעויות אבל עשיתי טעויות וניסיתי לאסוף את עצמי ולהמשיך כמו שאני יודעת. האמנתי עד הסוף, מאוד רציתי את הגמר ולא תמיד אפשר להסביר מה קרה. הייתה לי חוויה עצומה בריו, לשאת את הדגל זה היה משהו עצום וכל המתעמלות היו גאות בי, כי זה לא מובן מאליו שמתעמלת תעשה דבר כזה".

שבת

תחרות הגולף תכנס ליומה הרביעי והאחרון. לטיסיה בק תנסה להמשיך את השיפור שלה ותקווה לסיים כמה שיותר גבוהה בדירוג הסופי. החל מהשעה 16 נבחרת ההתעמלות האומנותית תצטרף למעגל התחרויות עם תקווה אדירה למדליה אולימפית. הנבחרת עמדה בחודשים האחרונים בסערה גדולה סביב היחס של המאמנת אירה ויגדורצ'יק למתעמלות, סערה שיש לקוות שנמצאת מאחוריהן. במהלך תחרות המוקדמות תעלה הנבחרת לביצוע שני תרגילים: תרגיל של חמישה סרטים ותרגיל של שלוש אלות ושני חישוקים. בסבב המוקדמות יתחרו 14 נבחרות כאשר רק 8 הטובות ביותר יעלו לתחרות הגמר שתתקיים ביום ראשון.

המתחרות שיתחרו בנבחרת הישראלית הן אידה מיירין, קרינה ליחבר, אלונה קושבצקי, יובל פילו, יקטרינה לבינה והמחליפה נטלי מנדלסון. הנבחרת הישראלית ממוקמת בפסגה העולמית בשנתיים האחרונות וזכתה להגיע לשיאה בתחרות הקרב רב בזכיה במקום השלישי באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בחולון.

היריבות העיקריות של ישראל הן הנבחרות של רוסיה ששולטת באופן מוחלט בענף, איטליה, ספרד, בולגריה ובלארוס, שמאיישות את הפסגה העולמית כבר שנים ארוכות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!