דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

פרשנות / ועדת הכספים הוקמה בלי חגיגות, אבל התפקיד שתמלא קריטי

בלי ממשלה מתפקדת, קואליציה או ועדות נוספות בכנסת, יצטרך משה גפני להוביל את הוועדה בהחלטות גורליות ובראשן עתיד תכנית הסיוע והחל"ת

משה גפני בישיבת ועדת הכספים, 26 באפריל 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
משה גפני בישיבת ועדת הכספים, 26 באפריל 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים הזמנית שהוקמה אתמול (שני) היא אולי אחד מאיי היציבות האחרונים שנותרו במערכת השלטון. סבב הברכות שקיבל אתמול יו"ר הוועדה משה גפני, אמנם מחויב על פי כללי הטקס, אבל יש בו יותר משמץ של כנות.

כעת עומדות בפני הוועדה החלטות הרות גורל, ביניהן התקציב לחיסונים ולמערכת הבריאות, עתיד תכנית הסיוע והחל"ת. בהיעדר ממשלה מתפקדת וועדות נוספת, הדיון הכלכלי כולו מתנקז לחדר הוועדה.

"פתאום נהיה שקט"

"עצוב מאד המצב הזה" אמר אתמול גפני, המכהן כיו"ר הוועדה כבר יותר מעשור וזוכה להערכה רבה על האופן בו הוא מוביל אותה, בישיבה בה נבחר רשמית ליו"ר הוועדה הזמנית. "מדינה שנמצאת בכל כך הרבה אתגרים, ופתאום נהיה שקט כזה, אין מי שיטפל בדברים. אני מקווה שנתקן את זה".

חבר הכנסת יריב לוין בוועדת הכספים. (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חבר הכנסת יריב לוין בוועדת הכספים. (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בישיבה אתמול רמז גפני על כמה אתגרים שיעמדו בפני הוועדה. כדי לחזור לתיקוני החוק שהחלה העבודה עליהם בכנסת הקודמת תידרש החלה של רציפות, אותה תצטרך הממשלה לאשר. "דיבר אתי שר האוצר, שרוצה להביא נושא דחוף של מענקים. אמרתי לו התקנות שהבאת לא שוות כלום, זאת כנסת אחרת" אמר גפני.

"הממשלה מתפקדת בטונים מאד נמוכים, יש דברים שלא התקדמו מסיבות פוליטיות, בין ראש הממשלה לראש הממשלה החלופי" הוסיף גפני. "יכול להיות שנצטרך לעשות דברים שהממשלה לא יכולה לעשות".

על הפרק נמצאות העברות תקציב בנושא החיסונים למערכת הבריאות, למערכת הביטחון  ולמערכת החינוך. עם זאת, התקופה הקרובה צפויה לזמן שאלות כבדות משקל אף יותר: סיום החל"ת וכל תכניות הסיוע לעצמאים, שכירים, ועסקים צפויים להגיע בחודש יוני  לשולחן הוועדה.

על התכניות הללו עובדים בימים אלה באוצר, אבל בהיעדר ממשלה וקואליציה מתפקדת, ועדת הכספים היא למעשה המקום היחידי בו יתקיים דיון של ממש בתכנית.

חברי הוועדה הזמנית, לצד יו"ר הוועדה, הם חברי הכנסת אופיר כץ (הליכוד), אתי עטייה (הליכוד), קטי שטרית (הליכוד), מיקי לוי (יש עתיד), יואב סגלוביץ' (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), אורית סטרוק (הציונות הדתית), ינון אזולאי (ש"ס), ניר אורבך (ימינה), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה), עודד פורר (ישראל ביתנו), עיסאווי פריג' (מרצ),יעל רון בן משה (כחול לבן), גלעד קריב (עבודה), וכן ח"כ נוסף מסיעת רע"מ אשר שמו טרם נמסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!