דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רעות רווחה מככבת בליגה הפולנית: "מהליגה הישראלית קשה להגיע לברצלונה"

הכדורגלנית שחתמה בק.ק.פ. בידגושץ' מהליגה הבכירה בפולין, בישלה כבר שני שערים ב-5 משחקים ולומדת להסתגל לקור: "לא הכנתי את עצמי לשלג, המגרש נהיה קשה בגלל הקרח"

רעות רווחה במדי ק.ק.פ. בידגושץ' הפולנית (צילום: Dariusz stonski)
רעות רווחה במדי ק.ק.פ. בידגושץ' הפולנית (צילום: Dariusz stonski)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רעות רווחה, היא כיום הכדורגלנית הבכירה מחוץ ישראל ומשחקת מתחילת 2021 בקבוצת ק.ק.פ. בידגושץ' מהליגה הבכירה בפולין. רווחה (20) הגיעה לפולין די במקרה, "התחלתי לדבר עם סוכן (גיא בלום) דרך האיסטגרם, זאת הייתה ההצעה הכי טובה מתוך אלו שקבלתי", היא אומרת בראיון ל-'דבר'.

לפולין הגיעה במהלך פגרת החורף והצטיינה עם 5 שערים ב-3 במשחקי האימון הראשונה שלה בקבוצה. "קיבלו אותנו ממש יפה, אפילו עשו לנו סרטון", היא אומרת. "היה קצת קשה מהצד שלהם עם אנגלית אז אני מאוד צריכה ללמוד פולנית. מבחינת הפיזיות הרבה יותר מאתגר, את לא יכולה לקבל כדור בלי שיהיו לידך שתי שחקניות שתרגישי אותן ואת צריכה לשחק הרבה יותר מהר". אחרי חמישה משחקים בליגה הפולנית, היא כבר בישלה שני שערים לזכות הקבוצה שממוקמת במקום התשיעי בטבלה.

רווחה היא חלק מדור צעיר ומוכשר שגדל בשנים האחרונות בישראל. מגיל צעיר שיחקה כדורגל בשכונה, אך רק בגיל 15 הצטרפה לקבוצת נערות במסגרת רשמית של מ.ס קרית גת. לאחר שנה הוזמנה לאקדמיה לכדורגל של ההתאחדות לכדורגל וינגייט.

בעונת הבכורה שלה בליגת הנערות (2015/16) היא כבשה 44 שערי ליגה במדי מ.ס קרית גת. בעונה השנייה שלה שיחקה רק 8 משחקים במדי קבוצת הנערות של מ.ס קרית גת, אך כבשה 20 שערים. במקביל, שיחקה בליגה הבכירה במדי קבוצת האקדמיה. בעונה שעברה שיחקה 13 משחקים בקבוצה הבוגרת של קרית גת וכבשה 2 שערים. רווחה גם הייתה חלק מהנבחרת עד גיל 19 שעלתה לשלב העלית של אופ"א ב-2017 וכיום חלק מהסגל של הנבחרת הבוגרת.

רעות רווחה (משמאל) במדי מ.ס. קרית גת (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)
רעות רווחה (משמאל) במדי מ.ס. קרית גת (צילום: מושיק אושרי, אס"א תל אביב)

מלבד רווחה, בשנים האחרונות יצאו מספר שחקניות לשחק מחוץ לישראל. בשנה שעברה עדן אביטל שיחקה בקבוצת אלבי מהליגה השנייה בצרפת ובתחילת העונה יצאו אירנה קוזנצוב ורעות מיכאלי לתקופה קצרה ב-א.א.ל לימסול מקפריסין. במקביל אליהן, שחקניות רבות עברו לשחק במכלות בארה"ב בין השאר שירה אלינב באוניברסיטת קנזס ושוערת הנבחרת עמית כהן באוניברסיטה האטלנטית של פלורידה.

רווחה הגיעה לפולין לבדה, בלי אף אחד מחברי משפחתה. "התכנון היה להגיע עם אבא שלי שיעזור ל בהתארגנות, אבל בפולין באותה התקופה השתוללה המגפה", היא מספרת. "בשדה התעופה החלטנו שאנחנו לא לוקחים את הסיכון והוא לא בא איתי, הבנתי שאני צריכה לקפוץ למים. האמת שאני לא מתחרטת שעשיתי את זה בתקופה הזאת".

"לשחק כאן זה ניצחון בשביל מה שעברה המשפחה שלי"

עבור רווחה, לייצג את ישראל בפולין זה לא דבר מובן מאליו, "בשבילי זה ללא ספק ניצחון, לדעת שהדורות של המשפחה שלי עברו מה שהם עברו כאן בשואה ועכשיו אני באותו מקום, מקבלת יחס חם ושווה".

רעות רווחה (שנייה משמאל למטה) במדי ק.ק.פ. בידגושץ' הפולנית. "הבנתי שאני צריכה לקפוץ למים" (צילום: Dariusz stonski)
רעות רווחה (שנייה משמאל למטה) במדי ק.ק.פ. בידגושץ' הפולנית. "הבנתי שאני צריכה לקפוץ למים" (צילום: Dariusz stonski)

במשחקי ההכנה נאלצה רווחה להסתגל גם לתנאי מזג האוויר השונים ולשחק לראשונה בחייה במגרש עם שלג "לא הכנתי את עצמי לשלג, זה מטורף כמה שזה יפה וכמה שהם אדישים לזה", היא אומרת. "כולן הגיעו עם כפפות, מעילים וטייצים על המגרש ואני משחקת עם מכנס קצר ובשוק שאני משחקת כך. המגרש נהיה קשה בגלל הקרח, הכדור קופץ והשחקניות מחליקות. קשה לקרוא לזה כדורגל, אני מסתכלת על זה בתור חוויה".

"חולמת להגיע לליגה בכירה באירופה"

עבור רווחה, המעבר לפולין הוא צעד בדרך למטרה גדולה יותר. "אני חתומה לשנתיים, אז אני נשארת גם לשנה הבאה, כמובן שיש לי חלום להגיע לליגות הגדולות כמו בספרד, אנגליה, גרמניה", היא אומרת. "אני יודעת שמישראל אי אפשר פתאום להגיע לליגה הראשונה בספרד ולהיות שחקנית בברצלונה, בשביל זה צריך לעבור כמה שלבים וצריך לעבור את הדרך הארוכה. אני מאמינה שאם את מספיק רוצה, את יכולה לעשות את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!