דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

לקראת ההילולה במירון: אלה ההגבלות, הסדרי הנסיעה והוראות הבטיחות

מאות אלפים צפויים להגיע להילולת הרשב"י שתחל מחר (חמישי) ותסתיים ביום שישי | מספר המשתתפים במתחם ההדלקות יוגבל ל10,000 איש | לא תתאפשר הגעה ברכבים פרטיים למירון

ההילולה במירון בל"ג בעומר, ארכיון. (דוד כהן / פלאש90)
ההילולה במירון בל"ג בעומר, ארכיון. (דוד כהן / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הילולת הרשב״י במירון, הטקס הדתי הגדול בישראל, תיערך בימים חמישי ושישי השבוע. למרות ההקלות בהגבלות הקורונה, יתפרש האירוע על פני לילה אחד בלבד, לא שניים כפי שהיה נהוג בעבר.

כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום חמישי בשעה 20:00, ויסתיים בהדלקת האחרונה בראשותו של הרב קעניג, ביום שישי בשעה  10:00.

בהתאם להחלטת משרד הבריאות תוגבל כמות האנשים במתחם ההדלקות ל-10,000. למעט מתחם ההדלקות ההר כולו פתוח לקהל הרחב, כמו כל אתר תיירותי, ויהיו פזורים בו מסכי ענק כדי לאפשר לקהל לצפות בהדלקות בשידור חי.

במשטרת ישראל המליצו למשתתפים להגיע למתחם שלא בזמן ההדלקות כדי להימנע מדוחק וצפיפות. רצוי להגיע לציון בשעות הבוקר של רביעי, חמישי ושישי. כחלק מנוהלי הבטיחות המחמירים הכניסה לציונו של ר' שמעון תהיה לפרק זמן קצר. במשטרה קראו לכל מי שמגיע לציון להיכנס ולצאת בזריזות על מנת לאפשר לשאר המאמינים שממתינים להיכנס למקום.

מזג האוויר בזמן ההילולה צפוי להיות שרבי באזור מירון, לכן משטרת ישראל ממליצה לא להביא אנשים מבוגרים נשים הרות, ילדים וחולים.

5,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יאבטחו את האירוע

החל מיום חמישי, ערב ל"ג בעומר,  בשעה 7:00, ועד סמוך לכניסת השבת יפרסו כ-5,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים להר מירון במעגלי אבטחה היקפיים, וברחבי המתחם.

עם סיום ההילולה, לקראת כניסת השבת, שוטרי מרחב כנרת יפעלו במתחם הציון ובאזור מירון במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית סדירה, לאבטח את הנוכחים באזור מירון, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין תנועה.

במוצאי השבת יפעלו שוטרי מרחב כנרת ושוטרי אגף התנועה באזור מירון במטרה לאפשר לאלפי האנשים לעזוב את מירון בבטחה.

במהלך האירוע תפעיל המשורה מרכז מידע לציבור, שיספק מענה בנושאים הקשורים בהילולה. המרכז יפעל החל מהיום (רביעי) בשעה 15:00 ועד ליום שישי בשעה 12:00 בטלפון: 1-700-500-679.

מספר הטלפון של מוקד מידע משטרת ישראל הוא 110, מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא: 1220 מכל טלפון.

הסדרי ההסעות למתחם ההילולה

גם השנה ההגעה למתחם הילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו.

משרד התחבורה הודיע כי החלה המכירה המוקדמת לכרטיסי נסיעה למירון בתחבורה הציבורית. המפעילים מעמידים לרשות הנוסעים מוקדי מכירה בשכונות ובערים חרדיות ברחבי הארץ, שבהן צפוי ביקוש גבוה.

העלייה להסעות ל"ג בעומר למירון מותנית בהזמנת כרטיסים מראש, גם כאשר התשלום מתבצע באמצעות מנויי "חופשי חודשי" או "חופשי יומי". נוסעים מצפת לא יחויבו בהזמנת מקומות מוקדמת.

על פי הודעת המשרד, קווי אוטובוס ישירים למירון יופעלו מ-16 מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ: ירושלים, בני ברק, חיפה, אשדוד, בית שמש, טבריה, נתניה, מודיעין עלית, נתיבות, עפולה, קריית גת, אופקים, אלעד, רכסים וצפת, וכן מהיישובים הסמוכים למירון במועצה האזורית מרום הגליל.

בנוסף, יופעלו לקראת האירוע 24 רכבות מיוחדות, ממרכז הארץ ישירות לכרמיאל, במהלך כל שעות היממה. הרכבות המיוחדות יפעלו בנוסף ללוח הזמנים הרגיל של הרכבת ולנסיעות הסדירות בין חיפה לכרמיאל.

מתחנת הרכבת בכרמיאל, יוסעו החוגגים בשאטל מיוחד ללא תשלום, ישירות לקבר הרשב"י. משרד התחבורה הדגיש כי מספר המקומות ברכבת מוגבל עקב הנחיות משרד הבריאות, וכי חובה על הנוסעים להזמין שובר נסיעה מראש.

משרד התחבורה הקצה 420 אוטובוסים (שאטלים), עבור המגיעים למתחם הקבר במירון בהסעות פרטיות וברכב פרטי. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. המשטרה הודיעה כי הוסדרה תחנת ריענון בצומת אליקים עבור הנוסעים.

המגיעים בהסעות פרטיות יופנו לחניוני עין הוזים ופרוד, ויוסעו משם ללא תשלום בשאטלים מיוחדים למוקדי האירוע. המגיעים ברכב פרטי יופנו לחניונים בכחל וצבעון, ומשם יגיעו למוקדי ההילולה בקווי שירות בתשלום.

גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום, צהוב, כחול, ירוק וכתום (חדש של הרכבת), כולל טרמינל 89 באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון פרוד דרך צומת שבע (חנניה), או לחניון צבעון דרך צומת חירם (כביש 89) או לחניון עין הוזים דרך כיכר הזיתים (מחלף אליפלט/דלתון) ומשם יוסעו בהסעות 'עזר מציון' עד לציון הרשב"י .

מורשי מעבר בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה.

במשטרה הדגישו כי בסיום האירועים בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו את הכרטיס ואשר יסומן  בתאורה ובדגלים צבעוניים. בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

פריסת חניונים לציבור הרחב

כאמור, תיאסר כניסתם של רכבים פרטיים למתחם ההילולה וההסעה בשאטלים מחניון רכב פרטי תהיה בתשלום.

חניית כלי רכב פרטיים תתאפשר בחניונים כחל (מחלף כחל) וצבעון (סמוך ליישוב ג'יש). חניון כחל ייסגר לשימוש ביום שישי בשעה 12:00.

החל מיום שישי בשעה 12:00 תתאפשר חניית כלי רכב פרטיים גם בחניון פרוד.

חניון כפר הילדים בכרמיאל וחניון חצור בחצור לא יהיו בשימוש ולא יופעלו מהם הסעות להילולה.

בנוסף, לא תתאפשר חניית כלי רכב פרטיים בעיר כרמיאל  ובתחנת הרכבת בעיר. בתחנת הרכבת לא תתבצע מכירת כרטיסים לשאטלים והנסיעה בהם תתאפשר אך ורק  לבאים ברכבת הייעודית למירון.

שינויים בהסדרי התנועה

הדרכים המובילות למירון יחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לא מורשים במקומות הבאים: כביש 89 מחלף אליפלט לכיוון צפת; כביש 866 צומת חנניה לכיוון מירון; וכביש 89 צומת חירם לכיוון מירון.

במשטרה המליצו לציבור הנהגים והמשתמשים בדרך, לנוח לפני תחילת הנסיעה בסיום ההילולה, ובמהלך הנסיעה לעצור להתרעננות במקומות המיועדים לכך.

ילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים שהלכו לאיבוד

משטרת ישראל וארגון זק"א פתחו עמדה לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים במטרה למנוע את הליכתם לאיבוד. העמדה ממוקמת בעלייה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין.

העמדה תפעל החל מהיום בשעה 12:00 ועד יום שישי בשעה 12:00. בעמדה יחולקו צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעליהם רשום מספרי טלפון של ההורים או המבוגר האחראי כך שבמקרה שילד/מבוגר הולך לאיבוד ניתן לאתר את האחראי עליו בקלות באמצעות הצמיד.

בכל מקרה שבו ילד או מבוגר הולך לאיבוד ניתן להתקשר מכל טלפון למספר 1220 או להגיע לעמדה של זק"א.

כללי בטיחות למשתתפים

אין לטפס על עמודי חשמל/גדרות/קראוונים/תחנות אוטובוס/ או עצים. יש לנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל

יש לשמור על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר ולא להסיר את העיניים מהילדים. בשל הדוחק הצפוי, יש לתת לילדים יד או להרכיב אותם על הכתפיים

מומלץ לעבור דרך מוקד זק"א בעלייה להר מצד ימין ולענוד צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וכן להסביר שבמקרה שמישהו הולך לאיבוד ההורה אוהמבוגר האחראי יחכה לו בעמדה

יש  להקפיד על שתייה מרובה, בפרט במזג אוויר חם

הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות.

הנחיות לתושבים או אורחים המתגוררים סמוך למירון

תושבים המתגוררים בסמוך למירון יורשו לנסוע בצירים המפורטים. הנסיעה תתאפשר רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בו מצוין מקום מגוריהם. אורחים שהזמינו חדרי אירוח ביישובים צריכים לוודא עם המארחים כי פרטיהם העדכניים הועברו למועצה האזורית מרום גליל.

באשכול יישובי צפת (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) תתאפשר כניסת כלי הרכב רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

באשכול יישובי גוש חלב (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון)  תתאפשר כניסת כלי רכב רק דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

באשכול יישובי חנניה (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) תתאפשר כניסת כלי רכב רק דרך צומת שבע(חנניה) ועד לצומת כפר שמאי. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

תושבי מירון יוכלו להיכנס עם כלי רכבם ליישוב רק בהצגת תעודת זהות וספח עדכני ולאחר רישום מוקדם ב'אגודה החקלאית מושב מירון'. הכניסה תתאפשר רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון. לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.

אורחים במושב מירון, שפרטיהם הועברו למשטרת ישראל על ידי המארחים, יוכלו להיכנס עם רכביהם למושב רק מצומת גוש חלב (כביש 89) וצומת צבעון ורק עד השעה 12:00 ביום חמישי. רכבים אלו יישארו בישוב עד סיום ההילולה ביום חמישי בשעות הלילה המאוחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!