דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עיצומים בבזק בינלאומי: העובדים עצרו את חיוב הלקוחות על חודש אפריל

בנוסף, הופסקה הוצאת סחורה מהמרכז הלוגיסטי לכלל הלקוחות | העיצומים מתקיימים במחאה על ההחלטה החד צדדית של הנהלת החברה שלא לפתוח את חדר האוכל ללא מתן פתרון אחר לעובדים

הפגנת עובדי בזק בינלאומי (צילום: יח״צ).
הפגנת עובדי בזק בינלאומי (צילום: יח״צ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בזק בינלאומי עצרו את חיוב לקוחות החברה בגין חודש אפריל, בתגובה לצעדים חד צדדיים של הנהלת החברה. כתוצאה מהצעדים הארגוניים, חברות האשראי לא יקבלו בקשות לחייב את לקוחות החברה, ולא יצאו להם חשבוניות. לצד זאת, הפסיקו העובדים הוצאת סחורה וציוד מהמרכז הלוגיסטי לכלל לקוחות החברה.

הרקע לעיצומים החדשים הוא הודעת ההנהלה שלא תפתח את חדר האוכל לעובדים, ללא מתן תאריך יעד לפתיחתו או מציאת פתרון אחר. לטענת הוועד, ההנהלה "גוררת רגליה" בנושא זה במשך חודשים, כשבפועל היא מקדמת את הפיכת חדר האוכל לחוות שרתים בלי לתת מענה חלופי לעובדים.

ברקע לעיצומים עומד גם סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות לפני כחודש בעקבות תכנית ההנהלה ודירקטוריון קבוצת בזק לפרק את בזק בינלאומי, ולפצל את פעילותה בין שלוש חברות שונות: yes, פלאפון וחברה חדשה שתוקם לצורך כך. בוועד חוששים מפני פגיעה חמורה בכ-1,300 העובדים.

לאחרונה עצרו העובדים את כל הפרויקטים הקשורים לחברות הבת האחרות של בזק,  פלאפון ו-yes, וביטלו ישיבות משותפות עם שתי החברות. בנוסף, נעצרה העבודה על פרויקט CRM אלפא (מערכת ניהול לקוחות משותפת לשלוש חברות הבת), כולל ישיבות, פיתוחים ועבודה על המערכת. גם פרויקט הסיבים 'פייבר פלוס' נעצר.

לפני כשלושה שבועות הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון ברמת אביב. העובדים החזיקו שלטים בהם נכתב בין היתר: "בזק – להרגיש בבית ולהרוס אותו",  "בזק בינלאומי זה הבית שלי", "העובדים זה לא מספר", "מגיע לנו יותר ממנכ"ל בשליש משרה" ו"לא זורקים לפח חברה מספר 1".

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "סגירת חדר האוכל לעובדים בלי לתת כל פתרון ראוי אחר היא עוד צעד שמראה לאן הידרדרה ההנהלה. כל זאת בשעה שמנכ"ל החברה, רן גוראון, מחלק לעצמו ולחבר מרעיו בונוס שמנמן של שמונה מיליון שקלים. לא מקבלים בונוס על כישלון ניהולי. אם מישהו מהמנותקים הללו חושב שהוא יכול לפעול חד צדדית מעל ראשנו, הוא טועה בגדול".

יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא: "שנת הקורונה החולפת הייתה מורכבת וקשה, ובמהלכה עובדים רבים נאלצו לעבוד מהבית על כל המשתמע מכך מבחינת הוצאות, ובמקביל ההנהלה חסכה הרבה מאוד כסף על חשבונם.

"עכשיו, כשהעובדים חוזרים למשרדים, הנהלת בזק בינלאומי לא רק שסגרה את חדר האוכל שלהם כדי למקסם רווחים, אלא גם לא מוכנה לתת פיצוי הולם לעובדים שיאפשר להם לרכוש ארוחת צהריים במחיר הוגן. לצערי, ההנהלה לא רואה את העובדים ומנצלת אותם בצורה צינית תוך גרירת רגליים מתמשכת".

תגובת בזק בינלאומי לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!