דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

7,600 עובדים בעולם מתים מתאונות עבודה או מחלות הקשורות לעבודה, בכל יום

יום הבטיחות בעבודה 2021: בכל יום נהרגים 410 עובדי בנייה בעבודה | בכל דקה, 730 עובדים מורעלים מחומרי הדברה | ברחבי העולם, עובד אחד בתחום הבריאות מת מקורונה כל 30 דקות

עובדי בניין (צילום אילוסטרציה: AP/Matt Rourke)
עובדי בניין (צילום אילוסטרציה: AP/Matt Rourke)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

בכל יום מתים 7,600 עובדים מתאונות עבודה או מחלות הקשורות לעבודה.

האיגודים המקצועיים בעולם מציינים היום (ד') את היום הבינלאומי לבטיחות ובריאות בעבודה. קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית ITUC הוציאה דו"ח הסוקר את מצב הבטיחות בעבודה בעולם. הנתונים העולים מהדו"ח קשים במיוחד.

  • בכל יום נהרגים 410 עובדי בנייה בעבודה.
  • בכל שבוע, 5,000 אנשים מתים ממחלות ריאות או סרטן בגלל חשיפה לבעיות אסבסט.
  • בדרום אסיה, כ-4,500 עובדים מתים כל שנה מקריסת מבנים.
  • 20,000 עובדי אמזון ארה"ב שנדבקו בקורונה בעבודה מתו מהמחלה.
  • בכל דקה, 730 עובדים מורעלים מחומרי הדברה.
  • ברחבי העולם, עובד אחד בתחום הבריאות מת מקורונה כל 30 דקות.

שארן בארו, מזכ"ל ITUC, אמרה היום כי בטיחות ובריאות בעבודה צריכות להיות זכויות בסיסיות של העובדים וקראה לארגון העבודה הבינלאומי להכניס את האמנה לבטיחות ובריאות בעבודה להיות אמנת יסוד שכל מדינה צריכה לחתום עליה: "עם 2.78 מיליון בני אדם שמתים בכל שנה ממחלות ופציעות הקשורות לעבודה, עוד לפני המגיפה, התמונה עכשיו עגומה יותר מאשר כל זמן בהיסטוריה האחרונה. זה הזמן של ממשלות ומעסיקים להעלות את מעמד הבריאות והבטיחות התעסוקתית לרמה של זכות יסוד בעבודה".

בארו התייחסה ל-20,000 העובדים שמתו בעקבות קורונה באמזון ארה"ב ואמרה ש החברה שעשתה הכי הרבה רווח השנה והיא החברה העשירה בעולם, לא מגינה על חיי העובדים שלה. 7,600 עובדים מתים ביום מתאונות וממחלות שקשורות לעבודה. זאת טרגדיה אבל זה גם סקנדל מצד מי שאמור לדאוג המדינות, המעסיקים".

7,000 עובדי בריאות מתו מקורונה

ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מציין גם הוא את היום וקורא לבניית מערכות בטיחות ובריאות עמידות בעלות כושר התאוששות מהיר למקרי חירום עתידיים "מדינות צריכות להקים מערכות בטיחות ובריאות תעסוקתיות יציבות ועמידות, שימזערו את הסיכונים לכולם בעולם העבודה במקרה חירום בריאותי עתידי", נכתב בדו"ח, שפירסם  היום הארגון.

בארגון העבודה הבינלאומי דורשים מהמדינות ליישם מדיניות בטיחות ובריאות תעסוקתית לאומית טובה יותר, זאת בעזרת מסגרות מוסדיות ורגולציה. "זה ידרוש השקעה בתשתית בטיחות ובריאות בעבודה ושילובה בתוכניות הכוננות והתגובה למצב חירום כלליים למשבר, כך שבטיחותם ובריאותם של העובדים תישמר ותינתן תמיכה להמשך קיום ופעולתה העסקית של המשק".

הדו"ח שנקרא: "צפו, התכוננו והגיבו למשברים. השקיעו כעת במערכות בריאות ובטיחות תעסוקתיות גמישות" בוחן את מניעת סיכונים וניהול הקשורים למגיפת הקורונה, וכולל ניתוח לסיכונים אחרים בתחום הבריאות והבטיחות תעסוקתית. לטענת מחברי הדו"ח הסיכון של עובדי רפואת חירום, מערכות בריאות וטיפול סוציאלי, לחלות בקורונה גבוה במיוחד.

להערכת הארגון כ-7,000 עובדי בריאות מתו בשנה האחרונה מסיבוכי קורונה, ו-136 מיליון עובדי בריאות ורפואה נמצאים בסיכון להידבק בקורונה מהעבודה. הלחצים והסיכונים העומדים בפני עובדי בריאות במהלך המגפה גבו גם מחיר של בריאותם הנפשית: אחד מכל חמישה עובדי בריאות ברחבי העולם דיווח על תסמיני דיכאון וחרדה.

בעבודה מרחוק, לעסקים קשה לעקוב אחרי המצב הנפשי של העובדים

בניתוח של דאגות הבריאות הנובעות מגידול דרמטי של עבודה מהבית באמצעות אמצעי תקשורת, נאמר בדו"ח כי למרות שעבודה מהבית הייתה חיונית בשליטה על נגיף הקורונה, שמירה על המשכיות העבודה והעסקים, ונתינת גמישות לעבודים, היא גם טשטשה את הקו בין העבודה לחיים הפרטיים.

בסקר שביצע ארגון העבודה הבינלאומי עם מועדון המדינות של G-20 בנושא בריאות ובטיחות תעסוקתית בתקופה הזאת, עסקים רבים דיווחו כי היה קשה לעקוב אחרי המצב הנפשי והמוראל של העובדים שעבדו מרחוק. בנוסף, ארגונים קטנים וכאלו בגודל מיקרו, התקשו לעמוד לעתים קרובות בדרישות רשמיות של בריאות ובטיחות תעסוקתית, מכיוון שלרבים חסרים את המשאבים להתאים את עצמם לאיומים של מגיפת הקורונה.

בכלכלה הבלתי פורמלית, רבים מ -1.6 מיליארד העובדים, במיוחד במדינות מתפתחות, המשיכו לעבוד למרות הסגר, ההגבלות על תנועה והאינטראקציה חברתית ואמצעים אחרים שהיו בזמן הקורונה. עובדה זו הציבה את אותם עובדים בסיכון גבוה להידבק בנגיף, אולם לרובם אין גישה להגנה סוציאלית בסיסית, כגון חופשת מחלה או דמי מחלה.

"לא יכולה להיות הדגמה ברורה יותר לחשיבותה של סביבה בטיחותית ובריאותית חזקה ועמידה בתעסוקה. התאוששות ומניעה ידרושו מדיניות לאומית טובה יותר, מסגרות מוסדיות ורגולטוריות, המשתלבות כראוי במסגרות תגובה למשבר ", אמר מזכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, גיא ריידר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!