דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

סקר ה-OECD: הישראלים חוששים לעתידם הכלכלי, ותומכים יותר במעורבות המדינה

בישראל 77% מודאגים מעתידם הכלכלי, 10 נקודות אחוז מעל הממוצע | 80% חושבים שהמדינה צריכה לעשות יותר, אחד השיעורים הגבוהים בארגון

(צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
(צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

יותר אנשים בישראל חוו מצוקה כלכלית בקורונה מאשר במרבית מדינות ה-OECD, ויותר מאמינים שהמדינה צריך להגדיל את מעורבותה, כך לפי סקר חדש שפרסם היום (חמישי) הארגון ה-OECD.

29% מהמשיבים בישראל העידו שחוו מצוקה כלכלית בזמן הקורונה, גבוה ממרבית המדינות שהשתתפו בסקר אך נמוך מממוצע ה-OECD, שעומד על 31%. הממוצע מושפע ממדינות כמו מקסיקו, טורקיה וצ'ילה, שבהן שיעור הפגיעה גבוה מ-60%.

62.7% בישראל חוששים שלא יצליחו לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלהם, 4 נקודות אחוז מעל לממוצע ה-OECD. בקרב אנשים שאיבדו את עבודתם, החשש עולה ל-80.4%.

80.7% מהמשיבים בישראל אמרו שהמדינה צריכה לעשות יותר או הרבה יותר למען ביטחון כלכלי וסוציאלי, אחת המדינות שבהן הקונצנזוס בנושא הוא הרחב ביותר. בסך הכול יש הסכמה ברוב מדינות ה-OECD על הצורך של המדינה לעשות יותר, עם ממוצע של 60.7%. שתי המדינות שבהן ההסכמה היא הנמוכה ביותר הן מדינות הרווחה בצפון אירופה, דנמרק (41.2%) ונורבגיה (45.4%).

63% מהמשיבים בישראל דיווחו על שיבושים בעבודתם הסדירה, מקום שלישי מבין המדינות שנשאלו אחרי מקסיקו וצ'ילה, וזאת אל מול ממוצע של 44.3% בשאר מדינות הארגון. מבחינת אובדן עבודות קבוע, ישראל קרובה יותר לממוצע, עם 13% מדווחים לעומת 11.8% ממוצע ב-OECD.

18.2% מהישראלים שברו חסכונות או מכרו נכס, קצת יותר מהממוצע ב-OECD שעמד על 17.8%. 9.2% לקחו כסף מהמשפחה המורחבת או מחברים, בדומה לממוצע במדינות אחרות, ו-9.7% לקחו הלוואות נוספות. 2.1% דיווחו על רעב כי לא הצליחו לקנות מזון, קצת פחות מהממוצע במדינות הארגון. במקסיקו 10.7% מהאוכלוסייה ויתרו על מזון וביוון 13.8%.

37% מהמשיבים בסקר בכלל המדינות השיבו שהם חוו שיבוש בשגרת העבודה שלהם: פיטורים, הפחתה בשעות העבודה, קיצוץ במשכורת, הורדה בשעות וכו'. מבין משקי הבית שאיבדו מקום עבודה במגיפה, 68% התקשו לשלם חשבונות. 81% מהאנשים שבמשק הבית שלהם נאבדו עבודות הביעו חשש מעתידם הכלכלי בשנה שנתיים הקרובות.

יותר מ-60% מהאנשים במשקי בית שאיבדו משרות מודאגים שאין להם את הכישורים או הידע לעבוד בעבודה בטוחה בתשלום גבוה בעשור הקרוב. משקי בית שאיבדו משרות מראים מוכנות חזקה יותר לשלם עוד מסים כדי לקבל הגנה סוציאלית מקיפה יותר. למרות המעורבות הגבוהה יחסית של ממשלות במשבר, יש הסכמה נרחבת שתפקידה של המדינה בהבטחת ביטחון כלכלי וסוציאלי וצמצום פערים צריך להיות גדול יותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!