דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדה

ריו 2016 / הן רק רוצות מדליה

נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל עמדה בציפיות והעפילה לגמר עם תצוגה קבוצתית מרשימה. בגולף, לטיסיה בק עלתה בדירוג וסיימה את התחרות במקום ה-31 והמכובד. היום האחרון של אולימפיאדת ריו יוצא לדרך

המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים (צילום: סוכנות AP).
המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התעמלות אומנותית – מוקדמות קרב-רב קבוצתי

נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל המורכבת מהמתעמלות המצויינות: אידה מיירין, קרינה ליחבר, אלונה קושבצקי, יובל פילו, יקטרינה לבינה והמחליפה נטלי מנדלסון, ממוקמת בפסגה העולמית בשנתיים האחרונות ונמצאת בכושר טוב לאחר שזכתה במקום השלישי באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בחולון. הבנות עלו למוקדמות הקרב-רב הקבוצתי באולימפיאדת ריו כשהן וצוות האימון שלהן בראשות אירה ויגדורצ'יק, יודעות שפחות מעלייה לגמר תיחשב עבורן כחוסר הצלחה משווע. תחרות הקרב-רב הקבוצתית כוללת שני תרגילים, הראשון של חמישה סרטים ותרגיל של שלוש אלות ושני חישוקים. בסבב המוקדמות מתחרות כ-14 נבחרות כאשר 8 הטובות ביותר יעלו לגמר שייערך היום (ראשון) בשעה 17:00 (שעון ישראל).

התרגיל הראשון (תרגיל הסרטים) – הנבחרת שלנו עלתה ראשונות לתחרות, דבר שמראש הציב אותן בסיטואציה לא נוחה להמשך. הבנות התגברו על ההתרגשות והציפיות הגבוהות מהן וביצעו את תרגיל הסרטים בצורה נקייה למדי וללא טעויות, עם אלמנטים מורכבים לביצוע, תוך שהן זוכות לתשואות רמות מהקהל ויורדות מרוצות מהמשטח. הן קיבלו ציון כולל של 17.250 נקודות, כאשר על דרגת הקושי שנקבעה הן קיבלו 8.550 נקודות ועל הביצוע קיבלו 8.700 נקודות, תוצאה שהציבה אותן במקום ה-7 מתוך 14 נבחרות.

תרגיל שני (משולב) – הנבחרת עלתה לתרגיל השני שלה, הפעם בקטגוריה המשולבת וקיוותה לתוצאה גבוהה יותר שתבטיח את הופעתה בגמר. המתעמלות שוב עלו ראשונות מבין כל הנבחרות וביצעו את התרגיל המשלב חישוקים ואלות לצלילי "אם אשכחך ירושלים" שעובד לרמיקס של "היא רק רוצה לרקוד". הן ביצעו את התרגיל בצורה מרשימה להפליא, תוך הפגנת טכניקה יוצאת דופן וזכו לציון גבוה מאוד על הביצוע – 8.833 נקודות על דרגת הקושי ו-17.633 נקודות בסך הכל. הנבחרת דורגה במקום החמישי בתרגיל המשולב ובסיכום שני התרגילים סיימה עם ציון כולל של 34.883, שהספיק להן כדי לעלות לגמר מהמקום השישי הכללי, שזהו אגב, גם הישג השיא של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית במשחקים בבייג'ין 2008, אותו חולמות הבנות לשפר ואפילו לסיים עם מדליה.

יריבותיהן של הישראליות בגמר שייערך היום ב-17:00 (שעון ישראל) הן: רוסיה, בלארוס, בולגריה, יפן, איטליה וספרד, שנחשבות יריבות חזקות ביותר, אבל בגמר הכל פתוח.

גולף: לטיסיה בק סיימה את יום התחרות האחרון בצורה טובה מאוד כשהיא עולה בדירוג למקום 31

לטיסיה בק, הגולפאית הבינלאומית של ישראל, סיימה את ההופעה הראשונה שלה במשחקים האולימפיים עם הישג יפה מאוד עבורה ועבור הגולף הישראלי והיא מכוונת גבוהה: "אבוא מוכנה יותר לטוקיו 2020". בק סיפקה הופעה מכובדת במהלך ארבעת ימי התחרות בריו וסיימה במקום ה-31 הכללי כשהיא מראה שיפור גדול בכל יום. היא החלה את יום התחרות הראשון במקום ה-48 , ביום התחרות השני עלתה למקום ה-43 והיום השלישי היה הטוב ביותר שלה כשהיא טיפסה עד המקום ה-34. אתמול, ביום התחרות הרביעי והאחרון בק השלימה את כל 18 הגומות ב-70 חבטות, אחת מתחת לתקן הנקבע, שהקנה לה תוצאה טובה בסך הכל שדירגה אותה במקום ה-22 וה-31 בסיכום ארבעת ימי התחרות.

בסיום התחרות אמרה: "אני שמחה שהייתה לי את ההזדמנות לשחק פה ולהיות חלק מהאולימפיאדה ואני בטוחה שבטוקיו יילך יותר טוב". כעת המטרה של בק בת ה-24 היא לבסס את עצמה בסבב ה-LPGA העולמי ולהמשיך לייצג את ישראל בכבוד.

לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).
לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).

היום האחרון בריו

ביומה האחרון של אולימפיאדת ריו אנחנו מקוים לקבל מנה גדושה של נחת מהמשלחת הישראלית. כאמור, נבחרת ההתעמלות האומנותית תעלה בשעה 17:00 לגמר הקרב-רב הקבוצתי בניסיון לזכות במדליה שלישית והיסטורית לישראל. קודם לכן, בשעה 15:00 תתקיים ריצת המרתון לגברים בה יתחרו שלושת האצנים הישראלים: אגז'ה גואדיה, טסמה מוגס ומארו טפרי שיקוו לסיים במקומות טובים ומכובדים ואולי לשבור את שיא ישראל של היילה סטאין שעומד על 2:14:21 שעות. ספורטאי נוסף שיתחרה מחר ויחתום את ההופעה של המשלחת הישראלית הוא רוכב האופניים שלומי חיימי שיחל בשעה 18:30 את תחרות אופני ההרים בהופעה ראשונה של ישראל באולימפיאדה בענף זה לגברים, לאחר ששני בלוך כבר התחרתה בתחרות המקבילה לנשים. בלילה תינעל אולימפיאדת ריו בטקס הסיום באיצטדיון המרקנה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!