שליחי ושליחות "וולט" צעדו הערב (חמישי) בתל אביב במחאה על התנהלות החברה, שלטענתם מגייסת הרבה שליחים למרות ירידה בנפח העבודה על מנת להחלישם, לא פועלת בשקיפות מולם ומשנה את האלגוריתם שמחלק את המשלוחים בצורה שפוגעת בהם.
הצעדה שיצאה מכיכר רבין עד למשרדי ההגנה ברחוב אלנבי, אורגנה על ידי קבוצת עובדים ברשתות החברתיות. השליחים חסמו לזמן קצר את הצומת שבין רחוב אלנבי לרוטשילד. רבים מהעובדים הגיעו להפגנה עם מסיכות ולא רצו להזדהות, מתוך חשש שהנהלת החברה תפסיק להעסיק אותם.
שליח וולט, עובד בפתח תקווה והשרון אמר ל'דבר': "בקורונה היה תשלום יפה, הרווחנו טוב. אחר כך הורידו לנו בשכר מ-22 ל-18 למשלוח, אחר כך המשלוחים ירדו. יש ימים שאפשר לעשות פחות ממשלוח לשעה. כל הזמן מורידים עלינו גזירות בלי הודעה מוקדמת ובלי אזהרה, חלאס, נמאס לנו להיות שקופים בעיניי החברה הזו".
בשבועות האחרונים התעוררה סערה בקרב שליחי וולט רבים ברשתות החברתיות, בטענה שמהגרי העבודה ומבקשי המקלט שעובדים ב"וולט" משתמשים באפליקציה פרוצה, ובכך מקבלים יותר משלוחים, יותר באנדלים ומרוויחים יותר משליחים אחרים, וכל זה בידיעת ובהסכמת וולט. לטענות אלה לא הוצג ביסוס של ממש, מלבד סרטון בו לכאורה מרואיין עובד זר, שלא ברורה האותנטיות שלו.
"עשו עלינו מהלך, על השליחים" הוסיף שליח אחר, עובד בתל אביב רמת גן וגבעתיים. "מצאו 'סחורה זולה' אחרת, עובדים זרים. בהתחלה הם הכניסו 7,000 איש במכה כדי שכולם יראו כחול, ובפועל יש להם עבודה ל2,000-2,500 איש. עכשיו אנחנו מרגישים את זה".
יש לציין שעל פי מודל ההעסקה בחברה השליחים הם עצמאיים, ופורמלית אין להם מעסיק או כתובת אחרת אליה הם יכולים לפנות בנוגע לסוגיות המטרידות אותם.
מחברת וולט לא נמסרה תגובה להפגנה.
גורמים בוולט אמרו ל'דבר' כי לטענות כי ישנה אפליקציה פרוצה דרכה מבצעים שליחויות עובדים זרים אין כל שחר, וכי החברה שומרת על קשר רציף ושיח פתוח עם השליחים תמשיך לפעול מולם בתקשורת מלאה.