דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות מסמן מטרות: "העלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים וקיצור שבוע העבודה"

"ההסתדרות חזקה, הניסיונות לפגוע בה יתפוגגו" אמר ארנון בר-דוד בכנס ה-1 במאי | על גל ההתאגדות: "עובד צעיר סיפר לי שאחרי שהתאגדו המנכ"ל התחיל להגיד להם בוקר טוב"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"השאיפה שלי היא להעלות את שכר המינימום ל-6,000 שקל בשלבים" אמר היום (שישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס 1 במאי של קרן ברל כצנלסון. עוד הוסיף כי הוא פועל לקיצור שבוע העבודה באמצעות קביעת שישה סופי שבוע ארוכים בשנה, "זה להיות מעט יותר עם משפחה, ישפר את תרבות הפנאי, יגביר מעט את הצריכה. יש פה אינטרס משותף".

"אנחנו עובדים פה יותר מדי שעות, אנחנו מובילים ב-OECD בתחום הזה" אמר יו"ר ההסתדרות, בשיחה עם מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן רמי הוד, "אני רוצה לצמצם את הדבר הזה ולהגיע לשבוע עבודה של 40 שעות, כשהיום אנחנו 41.5-42 שעות". הוא ציין ששבוע העבודה הממוצע במדינות אירופה עומד על 37-38 שעות.

בר-דוד התייחס להצהרותיהם של פוליטיקאים שונים מהימין להגבלת זכות השביתה ולפגיעה ביכולתם של עובדים בישראל להתאגד ואמר: "המגמות הללו קיימות כבר תקופה ארוכה. זה לא חדש. אנחנו רואים את זה לאורך העשור האחרון. הימין שולט פה תקופה, אבל ההסתדרות מצליחה לבלום את כל הניסיונות הללו והיום יותר מתמיד ההסתדרות יותר חזקה, והכוח הפוליטי שלה יותר רחב ונרחב. לכן אני רוצה להרגיע אתכם שהניסיונות הללו בסופו של דבר יתפזרו ויתפוגגו כפי שהם עלו".

יו"ר ההסתדרות התייחס למשבר הקורונה ואמר "ישראל הוכיחה עצמה מצוין במערכת הבריאות שלה, מערכות הרווחה ראינו את המגזר הציבורי במיטבו במשבר. מי שניהל את המשבר זה המגזר הציבורי. וזה רגע מאוד מכונן בחיי המגזר הציבורי בישראל כי מי שלא מבין שמגזר ציבורי חזק הוא מי שמוביל מדינה חזקה, בוודאי בתקופת משבר כזה – איננו מבין דבר באיך מדינה עובדת".

על גל ההתאגדות במשק בשנים האחרונות אמר: "בסוף אי אפשר לבלום את התסיסה מלמטה של העובדים. הייתה פה תופעה של ניהול חזירי, קפיטליזם חזירי. שאלתי בחור צעיר שהתאגד – בשביל מה אתם צריכים את זה? הוא אמר לי אנחנו לא כל כך מחפשים תוספות. אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו. המנכ"ל עובר במסדרון ולא מסכל אלינו בעיניים. רק כשהתאגדנו והקמנו ועד, עוד לפני שיש הסכם, כבר 'בוקר טוב, מה שלומך', כבר מרגישים באיזה שהוא מקום קצת שווים".

"גל ההתאגדות בישראל נמצא בהתקדמות ובעליה, בניגוד לעולם" הוסיף בר-דוד. "מדינת ישראל היא מדינה שהעובדים בה רוצים להיות ביחד, ומכל העולם באים ללמוד מאתנו." הוא התייחס למדיניות הנשיא ג'ו ביידן המחזק את העבודה המאורגנת: "יש שם מעמד פועלים גדול עצום ורב שזקוקים להגנת האיגודים שנחלשו בשנים האחרונות".

בר-דוד הדגיש את החשיבות הרבה שההסתדרות מייחסת לחיזוק מעמדם של העצמאים בישראל, לאור המצב שנחשף במהלך המשבר. "בסופו של דבר ההסתדרות לא מייצגת אותם, אבל החלטתי לעשות תהליך היסטורי ולפתוח להם את דלתות ההסתדרות. פתחנו את פורום העצמאים מבית ההסתדרות שנמצא ממש בתהליכים מאוד חיוביים של גדילה. הרבה ארגונים מצטרפים. אנחנו ניתן לפורום הזה תמיכה, את מה שלמדנו במאה השנים האחרונות. תמיכה מקצועית, משפטית, חקיקתית. את כל מה שצריך".

יו"ר מפלגת מרצ שהשתתף אף הוא בכנס, הבהיר כי במסגרת המו"מ הקואלציוני המתנהל כיום בגוש השינוי, מרצ מתנגדת לניסיונות או רעיונות לפגיעה במעמד העבודה המאורגנת בישראל. "לא תהיה פגיעה בזכויות עובדים, בזכות השביתה. להיפך הדרך הנכונה היא לחזק את ההתאגדות ולהכניס גם עובדים נוספים תחת ההגנות של עובדים שכירים כמו פרילאנסרים, ואפילו של עובדים מאוגדים. שמנו את זה על השולחן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!