דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשיא המדינה

גאווה ישראלית / נשיא המדינה אירח את המשלחת הישראלית לאולימפיאדת הכימיה

שניים מחברי המשלחת זכו במדליות הכסף והארד באולימפיאדה שהתקיימה השנה בגאורגיה. ריבלין: "השתתפותכם המכובדת באולימפיאדת הכימיה היא אות כבוד למדינת ישראל כולה".

הנשיא רבלין עם נציגי ישראל באולימפיאדת הכימיה (צילום: מארק ניימן / לע"מ).
הנשיא רבלין עם נציגי ישראל באולימפיאדת הכימיה (צילום: מארק ניימן / לע"מ).

בשעה שבריו מתמודדת משלחת ההתעמלות האומנותית של ישראל על הסיכוי למדליה אולימפית, זכה נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לארח הבוקר (ראשון) אלופים אולימפיים ששבו מגאורגיה- שם הסתיימה לאחרונה אולימפיאדת הכימיה. המשתתפים, תלמידי כיתות י"א-י"ב, זכו לייצג את ישראל בתחרות העולמית לאחר שהשתתפו בתחרות הארצית לכימיה וגברו על כששת אלפים תלמידים שהתחרו מרחבי הארץ.

במפגש שהתקיים היום שוחחו עם הנשיא רון סולן, תלמיד כיתה י"א מהרצליה שזכה במדליית כסף ורינה סבוסטיאנוב, תלמידת כיתה י"א מאשדוד, שזכתה במדליית ארד. עוד השתתפו במפגש חברי המשלחת איתי צביאלי, תלמיד כיתה י"ב מחיפה, אופיר שמולי, תלמיד כיתה י"א מירושלים וגיא הרדוף, תלמיד כיתה י"ב, מעין חרוד מאוחד, ראש המשלחת פרופ' זאב גרוס המרכז את התכנית מטעם הטכניון ויו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך ד"ר משה וינשטוק.

"בוקר טוב, אלופים שלי", אמר הנשיא, "תודה לכם בשם המדינה על ההישגים שלכם".

"יצירתה של אומה דורשת הון ומשאבים. ההון העומד לרשותנו לשם כך, הוא ההון האנושי שלנו" הוסיף, "המשאבים היחידים העומדים לרשותנו הם החתירה למצוינות, תשוקת הידע והנכונות לעבודה קשה ומתמדת. השתתפותכם המכובדת באולימפיאדת הכימיה וזכייתכם במדליות, היא אות כבוד למדינת ישראל כולה."

הנשיא רבלין עם נציגי ישראל באולימפיאדת הכימיה (צילום: מארק ניימן / לע"מ).
הנשיא רבלין עם נציגי ישראל באולימפיאדת הכימיה (צילום: מארק ניימן / לע"מ).

רון סולן, שזכה, כאמור, במדליית כסף סיפר על רגע ההכרזה על הזכייה ואמר כי להבדיל מתחרויות אחרות, עד הרגע האחרון לא ידע האם הצליח והתרגש מאוד לגלות כי זכה. ״מתחרים אולימפיים יודעים אם הצליחו בתום הקרב בדרך כלל, אצלנו, רק בשלב ההכרזה על הזוכים, מגלים אם הצלחנו ובאיזו מדליה זכינו.״

רינה סבוסטיאנוב, תלמידת כיתה י"א מאשדוד, שזכתה במדליית הארד, סיפרה לנשיא כי הייתה הנערה היחידה מהמשלחת הישראלית ולכן ישנה עם עוד שלוש נערות מרוסיה, קוסטה ריקה ותאילנד. "חלקנו נושאים רבים, כולנו עברנו תהליך מאוד דומה של למידה, של אהבה למקצוע, והמנטורים שתמכו בנו חיכו לנו בסיום כל יום" סיפרה סבוסטיאנוב, "יש הסכמה שעל כימיה לא מדברים אחרי שעות התחרות. נמנענו גם מלדבר על פוליטיקה".

בסיום המפגש, שב הנשיא ואמר לתלמידים, אשר חלקם כבר מצויים בלימודי התואר האקדמי שלהם על אף היותם תלמידי תיכון, כי הוא גאה בהם וכי הם הביאו גאווה רבה למדינת ישראל ביכולות המופלאות שלהם ואיחל להם הצלחה רבה גם בהמשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!