דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד אחד בשבוע

ועד אחד בשבוע: עובדי שטראוס מלוחים. 8 עוּבדות על המפעל והעובדים, וטיפ

הם מעבדים 110 טון תפוחי אדמה ביום ומכינים מהם חטיפים. בוועד הדעות חלוקות איזה תפוצ'יפס הוא הטעים ביותר. פניה של ילד שרצה לטעום דוריטוס הביאה אותם לעשות מהפכה במפעל

ועד עובדי שטראוס שדרות (צילום: יונתן בלום)
ועד עובדי שטראוס שדרות (צילום: יונתן בלום)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי שטראוס מלוחים (מימין לשמאל): שלמה אשטה, 5 שנים בחברה, עובד כ'פריסל' – מי שמארגן את המוצרים למכירה בקיוסקים. אחראי תחום הסעדה ורווחת עובדים; מיכאל בלינקי, 5 שנים, מכונאי; שבתאי שאל, 14 שנים, מפעיל מכונות ויו"ר ועד העובדים; שלמה בן עטר, 7.5 שנים בחברה, מלגזן וגזבר הוועד; חן אוזן, 3.5 שנים, גזברית הוועד; אפי מכלוף, 15 שנים בחברה מפעיל משטוח (אריזת משטחים), אחראי ספורט.

מפעל שטראוס מלוחים בשדרות הוקם ב-1992. כיום מייצר המפעל את כל מותגי החטיפים המלוחים של החברה, בהם: תפוצ'יפס, דוריטוס, צ'יטוס, שוש, סבבה, ועלית קראנץ'. במפעל  כ-400 עובדים בהם: מלגזנים, עובדי אחזקה, מפעילי מכונות, מלקטים ועובדי מערך האריזה שאורזים את המוצרים במשטחים לשינוע לרחבי הארץ.

  1. למפעל שלושה קווי ייצור עיקריים: תפוצ'יפס, אקסטרוזיה שהוא קו המוצרים האפויים, והקו החלבי שמייצר מוצרים הכוללים גבינה כמו צ'יטוס גבינה.
  2. מדי יום מעובדים במפעל כ-110 טונות של תפוחי אדמה.
  3. בעקבות פנייה של ילד רגיש לגלוטן שביקש ליצור עבורו חטיפים מתאימים, קו המוצרים האפויים של המפעל הוכשר כולו לייצור מוצרים נטולי גלוטן ב-2016.
  4. המפעל הממוקם בשדרות נחשב למפעל חיוני שעובד גם במהלך תקופות התחממות ביטחונית. המפעל ממוגן בכל שטחיו. כדי להתגבר על רעש המכונות, בעת הצורך מופעלת מערכת אזעקה נוספת מעבר לאזעקת הצבע האדום. בנובמבר 2019 נפגע המפעל מקאסם בפגיעה ישירה, ללא נפגעים בנפש.
  5. הניסיון הראשון של עובדי המפעל להתאגד היה לפני כ-5 שנים. שבתאי שאל הוביל אותו, אלא שאז נאלץ שאל לצאת לחופשת מחלה במהלכה התמודד וניצח את מחלת הסרטן. כשחזר ב-2019, החלו העובדים להניע מחדש את מהלך ההתארגנות. בינואר 2021 נחתם ההסכם הקיבוצי הראשון במפעל.
  6. ההסכם הקיבוצי במפעל כולל תוספות שכר של למעלה מ-10% במהלך 4 שנים, תוספת של ימי חופשה והבראה, ומענקים שהעובדים קיבלו – אולם בוועד העובדים רואים את סעיף 'שמירת הזכויות' המגן על העובדים מפני שינויים חד צדדיים בתנאי עבודתם, כהישג החשוב ביותר של ההתארגנות.
  7. בישיבות הוועד מגישים תמיד תפוצ'יפס. בקרב החברים יש וויכוח מה הטעם הכי מוצלח. יו"ר הוועד שאל הכי אוהב את התפוצ'יפס הטבעי, אבל שאר החברים חלוקים בין שמנת בצל לבין החמוץ חריף.
  8. בעבר, הייתה למפעל קבוצת קט רגל שנתמכה על ידי ההנהלה. בתקופת הקורונה לא נפתחו קבוצות חדשות, אבל בעתיד מקווה הוועד לפתוח עוד מגוון רחב של פעילויות ספורט לנשים ולגברים, ולקדם את תרבות הספורט במפעל.

טיפ: "גם אם היום יש מנהל מצוין, אף פעם אין הבטחה שהוא יישאר לתמיד ושלא יבוא 'דור שלא ידע את יוסף'. לכן כל כך חשוב להבטיח ולהגן על העובדים במסגרת של הסכם קיבוצי שאיננו מאפשר שינויים חד צדדיים בזכויותיהם".

את ועד העובדים מלווה מרחב אשקלון בהסתדרות יחד עם מזכיר האיגוד המקצועי משה דוסטרה, וכן יו"ר הסתדרות ענף המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו יחד עם מנהל החטיבה אביב שניר.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!