דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מנכ"ל משרד הכלכלה בדיון על מאפיית לחמנו: "מאפיית ברמן מתנהלת בצביעות"

הדיון שנערך בוועדת הכספים, נקבע לאחר שמאפיית ברמן הגישה תביעה כנגד משרד הביטחון ומשרד הכלכלה, בדרישה לזרז את הליך המכרז לטובתה | ח"כ גפני המליץ למשרד הביטחון לבקש ארכה של 45 יום ליציאת המכרז

הפגנת עובדי מאפיית לחמנו (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי מאפיית לחמנו (צילום: דוברות ההסתדרות)
הדס יום טוב

מאפיית "לחמינו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה, עלתה היום (שני) שוב לדיון בוועדת הכספים של הכנסת. במהלך דיון מעקב בנושא סכנת סגירת המאפייה בקריית שמונה ופיטורי כ-150 עובדים, עורר מנכ"ל משרד הכלכלה סערה כאשר ציין שמאפיית ברמן זכתה במכרז משרד הביטחון בעלות של כמחצית מעלות לחם מפוקח, מבקשת מנגד את ייקור מחיר הלחם לציבור הכללי בפני ועדת המחירים.

דוד לפלר, מנכ"ל משרד הכלכלה, הסביר בוועדה כי רשות התחרות קבעה כי המחיר אינו מחיר הפסד כמחיר שולי, לא כמחיר המוצר העיקרי של המאפייה, ובנוסף האשים את מאפיית ברמן בצביעות. "באותו זמן שברמן אומרים במכרז שזה מחיר סביר, הם באים לוועדת המחירים ומבקשת שמחיר הלחם המפוקח יתייקר ליותר מ-5.10 שקלים כי העלות גבוה יותר. כלומר במכרז הם אומרים שהעלות שלהם היא 2.70 שקלים ואומרים בוועדת המחירים שתמחור של 5.10 שקלים לא מספיק לנו ויש לייקר את עלות הלחם".

לדבריו, ועדת המחירים התכנסה, אך טרם הגיעה למסקנה, וביקש שוועדת המחירים תגיש את עמדתה רק בסוף השנה לאחר התייעצויות עם כלכלנים. "אני רוצה לתת זמן כדי שהמאפייה הזו לא תיסגר", טען לפלר בוועדה. על הדברים הגיב יצחק מלכה, ממנהלי המאפייה: "תתנו לנו אוויר ותפסיקו להחזיק אנשים במתח. תנו לאנשים מוטיבציה לקום בבוקר. כבר חצי שנה אומרים לאנשים שהם עוד מעט הולכים הביתה".

בתום הדיון קרא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) למנכ"לי משרדי הביטחון, האוצר והכלכלה להיפגש עוד השבוע כדי למצוא פתרון למצב והמליץ כי משרד הביטחון יבקש בימים הקרובים אורכה של 45 יום ליציאת המכרז. "אם הפערים כפי שמציגים כאן ושר האוצר מוכן לקחת על עצמו את העלויות של ביטול המכרז אנחנו מבקשים לדעת מה המסקנה שלכם בתוך שבוע".

חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים (קרדיט: דוברות הועדה)
חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים (קרדיט: דוברות הועדה)

כלל חברי הכנסת החברים בוועדה, גם מהאופוזיציה וגם מהקואליציה, דרשו לבטל את המכרז. "אי אפשר להתעלם מהצורך הלאומי במקומות העבודה בקרית שמונה". אמר ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ח"כ קטי שטרית (הליכוד) הוסיפה: "יש מקומות שהמדינה שלחה אנשים לגור בהם, חובתינו לדאוג לאנשים האלה לפרנסה בכבוד. כולנו פה יחד, לא ניתן שהמכרז הזה יקרה".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), אמר: "150 עובדי המאפייה חוסים תחת דמי אבטלה של מדינת ישראל והמדינה תעלה את מחיר הלחם האחיד, ומצד שני ברמן יזכו באספקה של לחם במחיר הפסד. ההפרש יהיה על חשבון הציבור הישראלי".

ח"כ גלעד קריב (העבודה), הוסיף: "לא יכול להיות שבמכרזים ממשלתיים לא תימצא הדרך המשפטית לבטלם. זהו כסף ציבורי והמכרזים האלה הם מכרזי ממשלה, התמיכה בעסקים קטנים והתמיכה בפריפריה חייבים להיות חלק מהמכרז, זו לא חברה פרטית".

כזכור, מאפיית "לחמינו-מאפייה מרחבית" בקריית שמונה הפסידה לפני כחצי שנה במכרז מכירת לחם למשרד הביטחון לאחר כמעט 40 שנות שותפות. מאפיית ברמן זכתה במכרז לאחר שהציעו מחיר של 2.70 שקלים לכיכר לחם, מה שלטענת המאפייה המרחבית הוא מחיר הפסד ובעקבות כך, כבר חצי שנה שאיום סגירת המפעל מרחף מעל 150 עובדי המאפייה המרחבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!