דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

נתניהו הזמין את בנט לכהן ראשון ברוטציה; בנט: ההצעה לא מובנת

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (ב') לעמוד הפייסבוק שלו סרטון שבו הוא מעדכן שנענה להסדר שהציע בנט, ויאפשר לו לכהן בשנה הראשונה כראש הממשלה | מפלגת הציונות הדתית מתמידה בסירובה לשבת בממשלה עם רע"ם או בתמיכתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט. "ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית" (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט. "ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית" (צילומים: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (שני) לעמוד הפייסבוק שלו סרטון שבו הוא מזמין את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לכהן ראשון כראש ממשלה בממשלת רוטציה. בנט אמר בישיבת סיעתו שההצעה אינה מובנת, ושימינה כלל לא מהווה מכשול להקמת ממשלה.

נתניהו פנה לבנט ואמר: "כששואלים היום את כלל הציבור, רוב מובהק, בפער ניכר מול כל מועמד אחר, רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה. ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית. אבל כדי שממשלה כזאת תקום, נפתלי בנט חייב להתייצב איתנו בגוש הימין, ולא לחבור לגוש השמאל.

"כדי למנוע ממשלת שמאל, אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי ימינה ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

בהמשך דבריו, הביע נתניהו תקווה שצירופו של בנט לממשלה יגרור את הצטרפותה של מפלגת הציונות הדתית, שבלעדיה אין לנתניהו רוב בכנסת.

בנט השיב לנתניהו בישיבת סיעתו ואמר: "יש הרבה ספינים מטבע הדברים, אנחנו מדברים עם כולם ומנסים לקרב בין הצדדים. כמו שאמרתי בתחילת הדרך: מטרת העל היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות. העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות.
"אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. המכשול להקמת ממשלת ימין הוא לא ימינה. שמעתי את ההצעה של נתניהו, ואני חייב לומר שהיא לא מובנת. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה, אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים לממשלת ימין. זו המציאות, זה לא עניין שיציעו לי עוד משהו.
"מהרגע הראשון, במקום להתאמץ ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן, הוא הלך לברירת המחדל: לתקוף את ימינה. עכשיו הוא חוזר, אין לו ממשלה, והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. אני רוצה לשמור על טון מכבד כלפי ראש הממשלה, אבל חשוב לומר את הדברים כהווייתם. בבחירות האלה הוא הקים ממשלת לוויין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ'".

סמוטריץ': "אין לי שום כוונה להתפטר"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחשבון הטוויטר שלו לפרסומים שלפיהם יעדיף להתפטר מתפקידו כדי לא להיות חלק מממשלה שנשענת על מפלגת רע"ם: "צר לי להשבית שמחות, אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית".

סמוטריץ' נפגש מוקדם יותר בביתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציבור הדתי-לאומי ומפלגת הציונות הדתית, ועם רבנים נוספים, כשעל הפרק כמה נושאים, ובהם האפשרות לממשלה בהישענות על רע"ם.

"עמדתנו לא השתנתה", אמר דרוקמן אחרי הפגישה. "אסור להסתמך על ממשלה שתישען על רע"ם". בהודעתו העניק דרוקמן לסמוטריץ' גיבוי מלא בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"ם, וקרא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפות לממשלת ימין, ולשלול באופן מוחלט את האפשרות ש"יחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור".

הרב קרא גם ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, ולשותפיו, לשים הכול בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!