דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

אברהם דניאל אמבון, אחרון ההרוגים באסון במירון, הובא למנוחות: "כיצד ניתן לרפא את הפצע הנורא?"

לווייתו של אמבון נערכה הבוקר (שני) בירושלים | אביו ספד לו: "כשבן מאבד אב, זו דרכו של עולם. כשאב מאבד את בנו, אי אפשר לדבר"

שיירת הלוויה של אברהם דניאל אמבון. "אברהם, איזו עדינות נפש, צניעות, ענווה" (צילום: דוד טברסקי)
שיירת הלוויה של אברהם דניאל אמבון. "אברהם, איזו עדינות נפש, צניעות, ענווה" (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

מאות ליוו את אברהם דניאל אמבון בדרכו האחרונה הבוקר (שני) בירושלים. אמבון בן ה-21, תושב ארגנטינה, הוא ההרוג האחרון באסון במירון שהובא למנוחות.

מסע הלוויה יצא מישיבת 'היכל יצחק' בשכונת קריית יובל ירושלים, שבה למד בשלוש השנים האחרונות, לכיוון בית הקברות הר המנוחות. בלוויה נכחו בני משפחתו, שהגיעו מארגנטינה מוקדם יותר הבוקר. עוד נכחו בלוויה רבנים, אנשי ציבור ושר הפנים, אריה דרעי.

"כשבן מאבד את אביו או אמו זה כאב גדול, אבל זו דרכו של עולם. כשאב מאבד את בנו, אי אפשר לדבר", ספד לו אביו, הרב דן אמבון. "הוא אהב את הישיבה ולא רצה להישאר בארגנטינה. היה לו פה כל כך נוח ושמח".

אברהם דניאל אמבון ז"ל. "יותר לא נראה את הפנים המחייכות, מלאות ענוות חן" (צילום: אלבום פרטי)
אברהם דניאל אמבון ז"ל. "יותר לא נראה את הפנים המחייכות, מלאות ענוות חן" (צילום: אלבום פרטי)

"כשהקב"ה צריך לקחת נפש יקרה, זה קשה לנו, זה קשה לכל העולם", ספד לו רב הישיבה, ישראל לנדאו, שקרא לחשבון נפש ותיקון: "אברהם, איזו עדינות נפש, צניעות, ענווה. אברהם, אתה בן העולם הבא".

מורו של אברהם, הרב יונתן אבר, ספד לו: "שלושת הימים האחרונים הם כמו חלום. אתה מתעורר ואומר: 'הבחור לא פה'. כל שנותיי בישיבה לא שמעתי דיבורים כמו שאמרו על אברהם, על המידות, ההתמדה, שמחת החיים".

אחד מרבני הישיבה, דניאל כהן, אמר לזכרו: "יותר לא נראה את הפנים המחייכות, מלאות ענוות חן. חיוך מתוק, שאומר 'שלום', 'בוקר טוב'. פה היה הבית שלו ארבע שנים. אי אפשר לקלוט שהוא איננו איתנו. כיצד ניתן לרפא את הפצע הנורא?"

חברו של אמבון, שעיה טולדנו, אמר בדברי ההספד שלו: "הוא הבחור היחיד שאי אפשר היה להגיד עליו דבר רע, לא רצה כבוד. בכל מקום עם חיוך, בשמחה".

שיירת הלוויה של אמבון. "מכיוון שהיה עולה, היה בחור שקט יותר" (צילום: דוד טברסקי)
שיירת הלוויה של אמבון. "מכיוון שהיה עולה, היה בחור שקט יותר" (צילום: דוד טברסקי)

חבריו של אמבון סיפרו על תלמיד קפדן, מתמיד בלמידה, ביישן ונעים לבריות. "הוא הגיע לפני שלוש שנים. מכיוון שהיה עולה, היה בחור שקט יותר", מספר ל'דבר' אחד מחבריו לישיבה. "אברהם היה טס בחגים למשפחה. בפעם האחרונה היה בחג הפסח, וחזר במוצאי החג".

ביום שישי האחרון, אם היוודע האסון בישיבה, החלו לנסות להשיג את אברהם בטלפון במשך שעות. "כל הישיבה התעסקה בחיפושים", אומר החבר. "הטלפון שלו צלצל אבל לא היה מענה. רק לקראת יום שישי בצהריים, אחיו שגר בארץ זיהה אותו באבו כביר. בשישי רב הישיבה כינס את הישיבה וסיפר על הבשורות המרות. זעזוע והלם מוחלט שטף אותנו".

המשפחה תשב שבעה ברחוב מיכלין 15 בשכונת בית וגן בירושלים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!