דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

עובדי רפואה ביפן זועמים על הבקשה להעמיד 500 אחיות לטובת האולימפיאדה

מיקיטו איקדה, אח בעיר נגויה: "לבתי החולים קשה לפעול כשאחות אחת חסרה, והם רוצים 500? זה רק מראה כמה מעט ערך יש לחיי אדם" | 80% מהיפנים מתנגדים לקיום האולימפיאדה

אחיות ביפן מתחסנות בחיסון נגד קורונה (צילום ארכיון: Yoshikazu Tsuno/Pool Photo via AP)
אחיות ביפן מתחסנות בחיסון נגד קורונה (צילום ארכיון: Yoshikazu Tsuno/Pool Photo via AP)

אחיות רפואיות ביפן הביעו זעם על בקשת מארגני אולימפיאדת טוקיו לשלוח 500 מהן לסייע במשחקים האולימפיים. לטענת האחיות, עומס העבודה שהוטל עליהן בעקבות מגפת הקורונה הופך את הבקשה לבלתי אפשרית.

מארגני האולימפיאדה אמרו כבר שיזדקקו לצוות של 10,000 אנשי רפואה, והבקשה להקצות להם 500 אחיות נוספות, מגיעה על רקע זינוק התחלואה ביפן ומצב החירום שהוכרז בטוקיו ואוסקה.

"מעבר לכעס, הייתי פשוט המום מחוסר הרגישות", אמר מיקיטו איקדה, אח בעיר נגויה שבמרכז יפן לסוכנות הידיעות אי.פי, "זה רק מראה כמה מעט ערך יש לחיי אדם".

על פי איקדה, שעובד כאח כבר עשר שנים, מדובר בעבודה קשה מאוד נפשית ולא רק גופנית. לדבריו, אחים ואחיות רבים חוששים להידבק בנגיף בעצמם, שכן שיעור המחוסנים במדינה עומד על 1%-2% בלבד.

"לבתי החולים קשה לפעול אפילו אם אחות אחת חסרה, והם רוצים 500?", אמר, "איך זה בכלל נראה להם אפשרי?".

סוסומו מוריטה, מזכ"ל פדרציית איגודי עובדי הרפואה ביפן, אמר שהצוותים הרפואיים במדינה צריכים להתמקד במגפה, ולא במשחקים האולימפיים.

"אנחנו חייבים לסרב להצעה לשלוח כמתנדבות אולימפיות את אותן אחיות, שהופקדו על המאבק הקשה שלנו נגד מגפת הקורונה", נכתב בהודעה רשמית שפרסם, "אני מלא זעם על ההתעקשות לקיים את האולימפיאדה למרות הסיכון הגבוה לבריאותם וחייהם של החולים והאחיות".

80% מהיפנים נגד קיום האולימפיאדה

אולימפיאדת טוקיו אמורה להיפתח בעוד פחות משלושה חודשים. גבולות המדינה, שהיו סגורים כמעט הרמטית בשנה האחרונה, ייפתחו לראשונה עבור 15,000 ספורטאים אולימפיים ופרלימפיים, ואלפי בעלי תפקידים, שופטים, נותני חסויות ואנשי תקשורת.

כתב העת 'בריטיש מדיקל ג'ורנל' טען בחודש שעבר שיפן צריכה "לשקול שוב" אם לקיים את האולימפיאדה. לוענת כתב העת, "כינוסים בינלאומיים המוניים עדיין לא בטוחים".

הארו אוזאקי, יו"ר ההתאחדות הרפואית של טוקיו, אמר כי יהיה "קשה מאוד" לערוך את האולימפיאדה בגלל ההתפשטות של וריאנטים חדשים של הנגיף. הוא הסביר גם שצוותי הרפואה במדינה נמצאים גם כך על סף קריסה עם הטיפול בחולים ומצבע החיסונים.

"שמענו מספיק טיעונים על הערך הרוחני של קיום המשחקים", אמר אוזאקו, "אבל יהיה קשה מאוד לקיים אותם בלי להעלות את שיעור ההדבקה ביפן ומחוצה לה".

סקר דעת קהל בנושא העלה ש-80% מתושבי יפן מעוניינים בביטול האולימפיאדה, או לפחות בדחייתה מחדש. יש לציין כי חלק ניכר מעלות הטורניר, שתעמוד על פי הערכות על כ-15.4 מיליארד דולר, יכוסה על ידי משלם המיסים היפני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!