דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

דרעי: ״הגיע הזמן לקחת אחריות מלאה על מתחם המירון״, גפני: ״זה חלק ממדינת ישראל״

במליאת הכנסת המיוחדת דיברו גם ראש הממשלה, שר הביטחון, יו״ר האופוזיציה וחברי כנסת נוספים

  • במליאת הכנסת המיוחדת דיברו גם ראש הממשלה, שר הביטחון, יו״ר האופוזיציה וחברי כנסת נוספים
דבר
צרו קשר עם המערכת:
שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב (שני), לראשונה, לאסון בהר מירון. "עובדה היא שאיננו יכולים לעשות הכול בגלל בעיות משפטיות. מצב זה חייב להיפסק", אמר בישיבת האבל המיוחדת ש מליאת הכנסת, "הגיע הזמן לקחת אחריות מלאה על כל המתחם ולבנות תשתיות מתאימות כפי שראוי לאתר קדוש. אתמוך בכל פעולה כזו ואין לי ספק שהציבור החרדי יברך על כך".
"רצינו לחגוג את ל"ג בעומר", הוסיף, "כמו יציאה מחושך לאור גדול. כולם זוכרים את ההילולה בשנה שעברה: מאות בודדות, הילולה כואבת ביותר, רצינו השנה שתהיה הילולה".
לדברי דרעי, "האסון הנורא שקרה הוא גזרת שמיים, אבל זה לא פותר אותנו מבדיקה וחקירה כדי שלא יקרה שוב אסון כזה. הרצון שלי, כמי שנמצא בממשלה, הוא להבטיח שתתקיים בדיקה ומקיפה יסודית כדי להבטיח שחס ושלום לא יקרו עוד אסונות כאלה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת האבל המיוחדת של מליאת הכנסת על האסון בהר מירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת האבל המיוחדת של מליאת הכנסת על האסון בהר מירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במליאה כי "חובתנו היסודית היא לבדוק כל היבט של אסון מירון. בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר. את ההגעה, את האבטחה, את הכניסה, את היציאה, את פריסת הזמן והכוחות, ומעל לכל את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו".

לדברי ראש הממשלה, "דווקא ברגעים כאלה אנו נדרשים למצות מתוכנו כוחות נפש של חוסן ואיפוק. קל להתלהם ולהתגולל. קשה יותר לחשוק שפתיים. עוד יהיה מקום לוויכוחים ולפולמוסים. אבל בשעות אלה של אבל לאומי חובה עלינו לעמוד יחד, לחבק את המשפחות, לזכור את הנספים. נעשה זאת ונצמח בעזרת ה' מן האסון. נעשה זאת, ונהיה ראויים לדרך חייהם של הנספים".

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר כי "ראינו את החיילות והחיילים, צוותי הרפואה, זק"א, השוטרים בשטח, והאזרחים שמסביב שהושיטו יד, שבת אחים גם יחד ברע, אבל גם בטוב. כולנו חבים להם חוב גדול ורבים חבים להם את חייהם".

"את הנעשה אין להשיב, אבל בכוחנו להציל חיים", הוסיף, "זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות. אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו ללמידה מערכתית מתוך האירוע הזה ודומים לו. זו חובה לאומית וזהו צו מוסרי עבור הקורבנות, כך שמותם לא יהיה לשווא".

לדברי גנץ: האסון הזה הוא גם קריאה דחופה להחזרתה של הממלכתיות. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה".

ח"כ משה גפני בישיבת האבל המיוחדת של מליאת הכנסת על האסון במירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ח"כ משה גפני בישיבת האבל המיוחדת של מליאת הכנסת על האסון במירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "שנים רבות דנים על העניין הזה. פעם דנה ועדת הכלכלה, פעם הוועדה לביקורת המדינה וכו'. המליאה הצביעה על ההצעה שלי להקמת ועדה פרלמנטרית על מנת לטפל בבעיות; לא היו צריכים חקירה גדולה. כל הזמן, כל השנים, ביקשנו. אני לא רוצה אוטונומיה, אני רוצה מדינה. מירון הוא חלק ממדינת ישראל".
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדיון האבל המיוחד של מליאת הכנסת על האסון במירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדיון האבל המיוחד של מליאת הכנסת על האסון במירון. (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
השר לביטחון הפנים  אמיר אוחנה סיפר שמשפחות ההרוגים, אותן הוא פוגש בביקורי ניחומים, אמרו לו: "יש את עם ישראל שבתקשורת ויש את עם ישראל האמיתי, השניים הללו שונים".
"נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים, זהו רבי שמעון בר יוחאי.", הוסיף, "יש לנו מצווה מאת המשפחות ויש לנו חובה להרבות אחדות, להרבות אחווה בעם, לחזק את הביחד, לצאת מהשבר הגדול מהאסון הזה לבנייה משותפת. להניח ולו נוכח פני הכאב הגדול, את כל הציניות הפוליטית בצד, להרכין ראש לכבד את הנספים ולעשות הכל כדי שאסון כזה לא יתרחש שנית".
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!