דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מערכת הבריאות

מאבטחים במרכז הרפואי לגליל בנהריה הותקפו: "הפילו אותי לרצפה ובעטו בי, כשקמתי קיבלתי אגרוף בפנים"

באירוע, שהוגדר כאחד החמורים בשנים האחרונות, התפרצו כעשרה בני משפחה של מאושפז לחדר המיון ותקפו את אנשי הצוות | שני מאבטחים נזקקו לטיפול רפואי | תושב עכו בן 18 נעצר בחשד למעורבות במעשה | שר הבריאות אדלשטיין: "אסור לגלות סלחנות"

תקיפה ב'לגליל' (צילום מסך)
תקיפה ב'לגליל' (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

אירוע אלימות חמור כלפי אנשי צוות במרכז הרפואי לגליל בנהריה: קרובי משפחתו של מאושפז בבית החולים תקפו במוצאי שבת האחרונה מספר מאבטחים של בית החולים, ושניים מהם נזקקו לטיפול רפואי. המשטרה עצרה תושב עכו כבן 18 בחשד למעורבות במעשה, ובית משפט השלום בקריות קבע שמעצרו יוארך עד מחר (רביעי). במשטרה הודיעו כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

במרכז הרפואי לגליל אמרו כי האירוע הוא אחד הקשים ביותר שהתרחשו בבית החולים בשנים האחרונות. לפי הודעת המרכז הרפואי, בסביבות השעה 1:30 בלילה שבין שבת לראשון התקרב אחד המבקרים לצוות סיעודי בחדר המיון, ותוך צעקות חוזרות ונשנות דרש שרופא יבדוק את קרוב משפחתו. עד מהרה התפרצו אל תוך חדר המיון כעשרה בני משפחה זועמים, שהתנפלו על הצוותים.

הודעת בית החולים כוללת תיאור של האירוע מפי אחד המאבטחים שנפגעו: "במהלך משמרת הלילה קיבלתי קריאת מצוקה מאזור המיון. כשהגעתי לשם ראיתי בני משפחה שמנסים לתקוף צוות מטפל, בעיקר אחים ואחיות. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה להרגיע את האירוע ולהנמיך להבות. פתאום הגיע מאחוריי מישהו שחבט בראשי, עיקם את צווארי והפיל אותי לרצפה. גם כששכבתי על הרצפה, הוא לא עזב אותי ובעט בי, יחד עם בני משפחה נוספים".

"ניסיתי להתאפס על עצמי ונעמדתי על הרגליים, ואז קיבלתי אגרוף בפנים מאחד מבני המשפחה. בשלב זה החל לרדת לי דם מהשפה ומהאף. אני זוכר שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לסיים את האירוע, כלומר להוציא אותם מחוץ למיון כדי לאפשר המשך פעילות תקינה של המיון, מבלי שיהיו פגיעות נוספות בנפש. בסופו של דבר, הצלחנו בכך. האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח".

תקיפה ב'לגליל' (צילום מסך)
תקיפה ב'לגליל' (צילום מסך)

המאבטח, שנזקק לטיפול רפואי ונמצא בחופשת מחלה, הוסיף: "מאז המקרה אני לא מסוגל לתפקד ולא מצליח לישון, גם בגלל הכאבים הפיזיים וגם ברמה הנפשית. כל הזמן אני מריץ בראש את האירועים שהיו. למזלי, זה לא נגמר יותר גרוע".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שאני זוכר מאז שנכנסתי לתפקידי. בני משפחתו של מטופל תקפו בצורה מכוערת וחסרת רסן את המאבטחים, שהצליחו להדוף אותם באומץ, בנחישות ובמסירות. אני מבקש להסיר את הכובע הן בפני המאבטחים והן בפני הצוות המטפל בחדר המיון, שניצב בפני סיטואציה קשה מנשוא וכמעט בלתי אפשרית. אנו נטפל באירוע זה באפס סובלנות, כפי שאנחנו עושים בכל מקרה אלימות המתרחש בין כותלי המרכז הרפואי. נעשה הכל כדי לאפשר למשטרה למצות את הדין עם הפורעים".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, על מקרה האלימות במרכז הרפואי לגליל: "על המשטרה והפרקליטות למצות את מלוא חומרת הדין עם התוקפים. הצוותים הרפואיים מוסרים את נפשם לטיפול בחולים. ראינו זאת גם בשנת הקורונה וגם בכל אתגר ומשימה הנקרים בדרכם. אסור לגלות סלחנות כלפי מי שמרים יד על איש צוות רפואי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!