דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

ישראל אסרה על כניסת אזרחים זרים ממדינות עם תחלואת קורונה גבוהה

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה לחברות התעופה על איסור להעלות לטיסה אזרחים זרים המגיעים מאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה

נתב"ג (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
נתב"ג (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

איסור על כניסה לישראל של אזרחים זרים המגיעים ממדינות שהוגדרו כבעלות תחלואת קורונה גבוהה נכנס לתוקף היום (שלישי). רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום לכלל חברות התעופה כי אין להעלות עוד זרים המגיעים מאוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו וטורקיה. האיסור הוא חלק מהחלטת הממשלה שנועדה לצמצם כניסת וריאנטים של נגיף הקורונה לישראל, שכוללת גם החמרת ההגבלות על ישראלים המגיעים לארץ ממדינות אלו וחוזרים אליה.

לפי הודעת הרשות, זרים המגיעים ממדינות אלה ואשר בידם אישור עליה לטיסה שהונפק לפני ה-1 במאי 2021, יידרשו להגיש בקשה מחודשת. אישורים שהונפקו לפני ה-1 במאי אינם תקפים עוד.

ההנחיות הנוגעות לכניסת ישראלים ממדינות אלו ויציאתם אליהן נכנסו אתמול (שני) לתוקף. ההנחיות יחולו על תושבים ואזרחים ישראלים, כולל מחוסנים ומחלימים, שחוזרים או יוצאים לשבע המדינות. מחוסנים ומחלימים ששהו באחת ממדינות אלה פחות מ-12 שעות במסגרת טיסת המשך, ולא יצאו משדה התעופה, יוחרגו מההנחיות.

ישראלים החוזרים ממדינות אלו יידרשו לבידוד ביתי למשך 10 ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, אחת בהגעה לארץ ואחת ביום התשיעי לבידוד. מי שיבחר להיבדק רק בהגעה לארץ, יחויב בבידוד ביתי למשך 14 ימים. כאמור,  מחוסנים ומחלימים ששהו באחת מהמדינות פחות מ-12 שעות במסגרת טיסת המשך, ולא יצאו משדה התעופה, לא יחויבו בבידוד.

בנוסף, תיאסר יציאת אזרחים ותושבים ישראלים, למעט חריגים, למדינות אלה. האיסור לא יחול על מי שיקיים טיסת המשך דרך מדינות אלה, בתנאי שישהה פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד.

הקריטריונים לוועדת חריגים, לצורך קבלת אישור יציאה לשבע המדינות הם, בין השאר: יציאה לצורך הומניטרי או צורך חיוני חריג; יציאת ספורטאים באישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט; ויציאת שליחים רשמיים של מוסדות לאומיים באישור משרד העלייה והקליטה.

להגשת בקשת יציאה חריגה למדינות אלה לחצו כאן.

אזרחים ותושבים ישראלים, החוזרים למקום מגוריהם הקבוע במדינות אלה  נדרשים להצהיר על כך בפני וועדת החריגים ולצרף מסמכים תומכים. להגשת בקשה מסוג זה לחצו כאן.

צוותי אוויר, שליחים ישראלים שאושרו על ידי מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הביטחון או מנכ"ל משרד ראש הממשלה), נציגים זרים ואזרחים זרים לא נדרשים לקבל אישור יציאה מישראל מוועדת החריגים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!