דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

נכי צה"ל חסמו את הכניסה לירושלים: "דורשים לכנס היום ישיבת ממשלה ולאשר את הרפורמה"

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן: "נחושים ללכת עד הסוף" | אחותו של איציק סעידיאן: "מקווה שהפעם זה יהיה הסוף ויקשיבו לנו" | 30 נכי צה"ל הפגינו מול אגף השיקום בפתח תקווה כנגד ניסיון לפנות מאהל מחאה במקום

  • יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן: "נחושים ללכת עד הסוף" | אחותו של איציק סעידיאן: "מקווה שהפעם זה יהיה הסוף ויקשיבו לנו" | 30 נכי צה"ל הפגינו מול אגף השיקום בפתח תקווה כנגד ניסיון לפנות מאהל מחאה במקום
טל כרמון
ניצן צבי כהן
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות נכי צה"ל מפגינים היום (רביעי) בירושלים בדרישה להעברה מידית של רפורמה בטיפול בנכי צה"ל. המפגינים הפגינו מול בניין משרד האוצר, והחלו לצעוד לעבר הכנסת כשהם תוקעים בשופרות וצועקים 'בושה'. חלק מהמפגינים ניסו לפרוץ את מחסומי הכניסה לכנסת, ונבלמו בידי אנשי משמר הכנסת. לאחר מכן הם החלו לצעוד בכבישי העיר ,לכיוון גשר המיתרים, וחסמו לסירוגין את הכניסה לירושלים. בהמשך צעדו המפגינים בחזרה לכיוון הכנסת והמשיכו בהפגנה מול משרד האוצר.

הרפורמה שהציג שר הבטחון בני גנץ נתקלה בהתנגדות משרד האוצר ולא עלתה לאישור הממשלה למרות הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון בני גנץ להעביר אותה עד יום ראשון השבוע. במקביל הפגינו כשלושים נכי צה"ל במאהל המחאה הסמוך למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קליימן התייחס למקרה בו הצית עצמו איציק סעידיאן, נכה צה"ל המתמודד עם הלם קרב, מול משרדי אגף השיקום לפני כשלושה שבועות. "איציק סעידיאן, שהוא בשר מבשרנו, מעבר לזה שאני מאחל לו החלמה מהירה ושיחזור למשפחתו, לא השתגע. זו תופעה רווחת באגף השיקום כבר שנים. זו שיטה שאותה אנחנו נחושים לעצור. קליימן הוסיף: "מדברים איתנו על תקנות או מקורות. אף אחד מאיתנו לא יצא לקרב עם פנקס צ'קים או רואי חשבון. אנחנו דורשים מממשלת ישראל היום לכנס ישיבת ממשלה למצוא את המקורות התקציביים איפה שהם רוצים."

"ארגון נכי צה"ל ישב שישה צוותים במשך חצי שנה וכתב תורת שיקום שלא היתה לאגף מעולם. ועכשיו כשאנחנו באים ליישם את הרפורמה אנחנו נתקלים באנשים שלא מבינים כלום בשיקום ואומרים לנו שאין מקורות תקציבים. אנחנו לא זזים מפה עד שהרפורמה הזו הולכת לביצוע. אנחנו גמרנו עם ועדות. אף אחד לא יגיד לנכה צה"ל מה הוא צריך, רק אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים, ואיך הכי טוב לשקם אותנו. אנחנו נחושים ללכת עד הסוף".

לאה סעידיאן, אחותו של איציק שעדיין מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר: "אני מאוד מקווה שהפעם זה יהיה הסוף ויקשיבו לנו ויעזרו לאנשים שבזכותם יש לנו מדינה. שידעו שיש להם אבא ואמא שזה משרד הביטחון וארגון נכי צה"ל. מבקשת להתפלל למען יצחק חיים סעידיאן. אני אוהבת אתכם".

בהפגנה השתתף חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה), חבר ועדת חוץ וביטחוןשאמר: "כחבר כנסת אני מתבייש שאני ואתם צריכים לעמוד כאן היום רק אחרי שאחד מכם איציק הצית את עצמו מול מדינת ישראל. אחרת זה לא היה קורה. וזה אומר שיש עשרות שנים של בושה וחרפה, של בזיון. לא סופרים אתכם, לא סופרים את החברים שנפגעו במהלך הקרבות. יש במדינת ישראל רשות מבצעת קוראים לה ממשלת ישראל. אני לא חלק ממשלת ישראל ראש הממשלה התחייב תוך שבועיים למצוא את ה-300 מיליון שקל שחסרים."

במאהל המחאה בפתח תקווה הפגינו כנגד נסיונות פינוי

נכי צה"ל שהקימו מאהל מחאה מול אגף השיקום בפתח תקווה הפגינו במקום, מחשש שבהיעדרם ינסה משרד הביטחון לפנות את המאהל. אמש, כך סיפרו, ניסה משרד הביטחון לפנות את השירותים הניידים שהוצבו במקום, אולם נהג המשאית שהגיע לאסוף אותן סירב לבצע את המטלה מתוך הזדהות עם המאבק. בשעות הבוקר, הפסיק המשרד את אספקת החשמל למחנה המאולתר, והשיב אותה רק לאחר שהחלו להפעיל גנרטור, ככל הנראה מתוך חשש מהמשמעות של ג׳ריקנים עם דלק שיסתובבו במאהל.

בשעה 11:00 במקביל להפגנה בירושלים, התכנסו כשלושים הפעילים הנמצאים במאהל להפגין מול השערים. השוטרים שהגיעו למקום אמרו בשיחה עם המוחים: "גם אנחנו אתכם. הציבור כולו אתכם".

רגע לפני תחילת ההפגנה אמר קובי, ממובילי המאהל "אנחנו לא רוצים לעשות פעולה שתאלץ את השוטרים, אחים שלנו, לסגור אותנו. האזרחים איתנו, גם השומרים בשער היו עד לפני חצי שנה לוחמים. אנחנו דורשים שירדו אלינו וידברו איתנו. שיאהבו אותנו כמו שאנחנו אוהבים את המדינה. שיקחו אחריות".

הפגנה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה
הפגנה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה

מרגע שהתחילה ההפגנה, הרגשות התלהטו. חלק מהמפגינים טלטלו בכוח את שערי המבנה, בעוד אחרים מנסים להרגיע את הרוחות. מישהו הביא למקום מספר ג׳ריקנים גדולים, שהיו מלאים במים. ליתר ביטחון הוזנקה למקום גם ניידת כיבוי אש.

"אנחנו פה לא בקמפינג. אנחנו בשטח כינוס. אנחנו מופעלים. אנחנו בוערים", זעקה אחת המפגינות. "בואו תהיו חמש דקות בתוך הראש שלנו. אתם יושבים פה מדושנים על גב הילדים שלנו". אחד המפגינים פונה אחורה אל תוך המאהל לשבת עם עובדות נט"ל השוהות במקום, לאחר שהראה סימני מצוקה.

הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: ניצן צבי כהן)

"היום אנחנו נכי צה"ל נלחמים בכל כוחנו שלא יהיה עוד איציק סעידיאן שכזה. ואל תגידו לעצמכם לי זה לא יקרה" אמרה עופרה, גמלאית צה"ל הסובלת אף היא מהלם קרב מתקופת שירותה בצבא הקבע. "שימו לב לילדים שלכם , לבעלים שלכם לנשים שלכם. לכל מי שזז לידכם. אולי סובלים ומתביישים לספר. ההפגנה היום באגף שיקום נכים, היא צעקה בשביל כל מי ששירת משרת וישרת את המדינה. על עינוי הדין שאנו הנכים עוברים כאילו לא עשינו דבר מבזה אותי מכל דבר אחר. אז בבקשה אל תישארו אדישים כי פוס טראומה  יכולה לבוא כל רגע, ללא הודעה מוקדמת, גם אם עברו עשורים ויש אפילו נכדים. בבקשה אל תשאירו אותנו לבד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!