דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הסכמות בין משרד האוצר, הביטחון ונכי צה"ל: הרפורמה באגף השיקום תעלה לאישור הממשלה

שר האוצר ישראל כ"ץ התחייב להקצות תקציב מיידי לרפורמה שמוביל שר הביטחון בני גנץ, והיא תועלה לאישור הממשלה | נכי צה"ל הפגינו מול הכנסת וחסמו את הכניסה לירושלים

מחאת נכי ישראל מול משרד הביטחון בתל אביב.(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מחאת נכי ישראל מול משרד הביטחון בתל אביב.(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

רפורמת נפש אחת לשיפור הטיפול בנכי צה"ל, שהוביל שר הביטחון בני גנץ, תעלה מחר (חמישי) לישיבת הממשלה. בתום פגישה בת שלוש שעות בין יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, לשר האוצר ישראל כ"ץ, התחייב כ"ץ שייתן גיבוי לתוספת תקציב מידית לטיפול בנכים. סוכם כי משרדי האוצר והביטחון יגיעו עד מחר להסכמה על המקורות לתקציב הרפורמה. עוד סוכם כי רוב התקציב הראשוני יוקצה לטיפול בנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה.

ההסכמה הושגה לאחר שמאות נכי צה"ל הפגינו משעות הבוקר (רביעי) מול הכנסת ומשרד האוצר, ואף חסמו את הכניסה לירושלים, בדרישה ליישום מידי של הרפורמה.

עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל אמר בפתח משרד האוצר לאחר פגישתו עם השר כ"ץ:
"אנחנו סומכים על שר האוצר ושר הביטחון שיסדרו את הפרטים ביניהם ומחר הרפורמה תעלה לישיבת ממשלה לאישור. התקציב אמור להגיע. משרד האוצר התחייב לתת את החלק שלו, נשארו סגירות אחרונות על עקרונות תקציב, זה בין משרד הביטחון לאוצר, זה לא עניין של נכי צה"ל. אמרתי מהתחלה שלנכי צה"ל יש צרכים ואנחנו לא מתעסקים בכסף."

קלימן הוסיף: "הייתה פגישה מצוינת, שר האוצר הלך לקראתנו מבחינה מקסימלית ולשביעות רצוננו. אני מאוד מקווה שזה לא ייתקע על פרטים טכניים שוליים, כי לטעמנו זה לא אמור להיתקע בגלל זה, ויעלה מחר לישיבת ממשלה ששר האוצר הבטיח שייזום."

"ארגון נכי צה"ל מעולם לא דרש כסף, הוא דרש צרכים. כמובן שהצרכים עולים כסף, אבל הפרטים הטכניים האלה יסגרו בין המשרדים".

קלימן לא פירט את הסכום המדויק שיוקצה לרפורמה השנה, וייתכן כי הוא נתון עדיין למשא ומתן בין המשרדים. בהצעה המקורית שהניח שר הביטחון בני גנץ לרפורמת נפש אחת הוצע להקצות באופן מיידי 350 מיליון שקלים ליישום הרפורמה בשנת התקציב הנוכחית, ותוספת תקציב מיידית של 60 תקנים לאגף השיקום, ו-18 תקני קבע לצה"ל לטיפול בנכים ובנפגעי הלם קרב. בהצעה צוין כי עלות יישום מלא של הרפורמה מוערכת בכ-910 מיליון שקלים בשנה וסכום חד פעמי של 300 מיליון שקלים. משרד האוצר סירב להעלות את ההצעה לדיון בממשלה עקב היעדר מקור תקציבי, למרות התחייבויות קודמות של ראש הממשלה נתניהו לממן אותה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!