דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר מינימום

המנכ"ל שהחליט לשלם לעובדים שכר התחלתי של 70,000 דולר בשנה, שילש את רווחי החברה

דן פרייס, מנכ"ל גרוויטי פיימנטס מסיאטל, החליט לפני שש שנים להעלות דרמטית את שכר המינימום בחברה שלו. עכשיו הוא מסכם את הניסוי ואומר שהרווחים זינקו בסיס הלקוחות של החברה התרחב והעובדים שלו מאושרים

דן פרייס, מנכ"ל   Gravity Payments  (Photo by Mat Hayward/FilmMagic)
דן פרייס, מנכ"ל Gravity Payments (Photo by Mat Hayward/FilmMagic)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

דן פרייס, התפרסם לראשונה אחרי שקיצץ משכרו כדי להצליח להעלות את שכר המינימום של עובדיו לגובה של 70,000 דולר בשנה לפני מספר שנים. עכשיו הוא מודה שברבעון האחרון, המהלך שילש את הרווחים של החברה שלו. 

פרייס, עומד בראש חברת עיבוד כרטיסי אשראי Gravity Payments שממוקמת בסיאטל, פירסם את תוצאות הניסוי שעשה בחברה שלו, בסדרת ציוצים במהלך אפריל.

"היום, לפני 6 שנים, העליתי את שכר המינימום של החברה שלי ל -70 אלף דולר", כתב פרייס באחד הציוצים. "פוקס ניוז כינו אותי סוציאליסט. מאז, ההכנסות שלנו שילשו את עצמן, אנחנו מקרה מחקר של בית הספר למנהל עסקים של הרווארד, ועובדינו חוו גידול של 10% בצריכה הביתית". את הציוץ הזה חתם בהמלצה למנהלים אחרים: "תמיד תשקיעו באנשים".

בשנה האחרונה פרייס הופיע בערוצי תקשורת פיננסיים שונים במטרה להפיץ את הפילוסופיה העסקית שלו. הרעיון המרכזי של פרייס הוא להוציא יותר על העובדים במקום לקצץ את ההוצאות. לטענתו ההשקעה בעובדים משתלמת.

נציגי מכירות במשרדי Gravity Payments, credit card payment processor בסיאטל. (AP Photo/Ted S. Warren)
נציגי מכירות במשרדי Gravity Payments, credit card payment processor בסיאטל. (AP Photo/Ted S. Warren)

בנוסף לשילוש ההכנסות של החברה, פרייס מספר שמצבת כח האדם של החברה גדלה ב-70%, בסיס הלקוחות שלה הוכפל, ותחלופת העובדים ירדה בחצי.  את ההשפעה על העובדים מתאר פרייס בכך שמספר התינוקות שנולדו לצוות שלו זינק פי 10, 70% מהעובדים שלו חיסלו את החובות שהיו להם, הצריכה הביתית שלהם גדלה ב-10%.

בציוץ שפרסם אתמול כתב פרייס: "לעתים קרובות אני שומע שלמנכ"לים מגיע שכר גדול פי 1,000 מהעובדים שלהם כי הם כל כך חכמים יותר. זה לא הגיוני. כמנכ"ל לחברה בת 200 איש, אני מפקיד את כל ההחלטות הגדולות בידי העובדים. זה די פשוט: 200 אנשים ביחד, חכמים פי 200 יותר ממה שאני אוכל להיות אי פעם". 

על פי הציוצים של פרייס, בחברה יש פערי שכר המוגבלים עד לפי 4. "העובד בעל השכר הגבוה ביותר ירוויח לא יותר מפי ארבע מהעובד בעל השכר הנמוך ביותר שלנו. בשנים האלה ירדנו מפערי שכר של פי 33 בין העובדים". 

החברה שלו אומנם לא ענקית, אך בתחילת המהלך שחולל פרייס היא מנתה 130 עובדים והיום עומדת על 200.

מגיפת הקורונה פגעה גם בחברה של פרייס ולטענתו החברה איבדה 55% מההכנסות בין לילה. כנראה שקיצוץ שכרו של פרייס הביא השראה גם לעובדים שחלקם התנדבו לקצץ בשכרם בזמן המגיפה כדי למנוע פיטורין. פרייס אומר "ניווטנו בסערה, שילמנו לעובדים את השכר שוויתרו עליו בחזרה, וכעת אנו מחלקים העלאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!