דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החינוך

מערכת החינוך / משרד החינוך פרסם את רשימת בתי הספר המובילים בחינוך הערכי

החישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים מתייחס לשיפור משנה שעברה. בבתי הספר המובילים יזכו המורים לתגמול כספי.

תלמידי תיכון במעלה אדומים (צילום ארכיון: הדס פרוש  פלאש 90).
תלמידי תיכון במעלה אדומים (צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90).
דוד טברסקי

משרד החינוך פרסם אתמול את רשימת בתי הספר המובילים בחינוך הערכי בארץ.  מדי שנה משרד החינוך מתגמל עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר ע"פ הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

מבין רשימת בתי הספר שדורגו במקום הראשון ניתן למצוא את תיכון עירוני א' מחיפה, אולפנת צבייה ממעלה אדומים, בית הספר אורט סאג'ור, רנה קאסין בירושלים , המקיף השש שנתי בחורפיש , אורות יהודה באפרתה ועוד רבים. לרשימה המלאה של בתי הספר הזוכים לחצו כאן.

החישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות ועוד. בשנת הלימודים תשע"ו זכו בתגמול 277 תיכונים. סך התגמול נע בין כ- 3,000 – 8,000 שקלים.

אל מול הביקורת על כך שמשרד החינוך מתגמל רק בתי ספר חזקים , מבקש לציין המשרד  בקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם ביחס לשנה הקודמת ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את בתי הספר הערכיים: "עתיד מדינת ישראל תלוי באיכות המחנכים שבה. זהו הרגע שלכם, בו אנחנו עוצרים לרגע לומר תודה. תודה לכל המחנכות והמחנכים שמשקיעים מדי יום ומדי שעה כדי להכשיר, לחנך ולהקנות ערכים לדורות דורות של נערים ונערות".

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן: "אני מברכת את בתי הספר הזוכים על פעילותם לחינוך לערכים, טיפוח מצוינות ותרומה לחברה ולקהילה. באמצעות התמונה החינוכית והתגמול הדיפרנציאלי, מקדם משרד החינוך שיח חינוכי שמשקף את מגוון העשייה של המנהלים, המורים והתלמידים במוסדות החינוך, ואשר מביא לידי ביטוי את הייחודיות והרב גוניות של מוסדות החינוך השונים. בהלימה לתמונה החינוכית, גם התגמול הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר שמקדמים הישגים ערכיים ולימודיים, אלו הקולטים תלמידים ממגוון רקעים רחב, ואשר פועלים לשמירה על טוהר הבחינות, מניעת נשירה, מעורבות חברתית וגיוס לצה"ל".

בין הערכים עליהם משרד החינוך מתגמל:

מניעת נשירה ורמות שונות של קרבה לזכאות לתעודת בגרות, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה, זכאות לתעודת בגרות והצטיינות במבחני בגרות ועוד

סך המענק  הניתן לבתי הספר נאמד ב- 50 מיליון שקלים.  60% מבתי הספר שזכו הגיעו מהחינוך הממלכתי, 22% מהממלכתי דתי , 11 אחוז מהמגזר הלא יהודי ו-5.5 מהחרדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!