נהגי החברה הכלכלית של המועצה האזורית ערבות הירדן פתחו בעיצומים הבוקר (חמישי), בטענה שההנהלה גוררת רגליים במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון. העובדים הפגינו בכניסה למשרדי המועצה האזורית על כביש 90, בדרישה להשוות את תנאיהם לזכויות הנהגים כפי שהן מקובלות במועצות האזוריות האחרות, ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "רוצים להתפרנס בכבוד" ו"אנחנו לא שקופים".
מדובר בנהגים, חלקם תושבי המועצה, שתפקידם לדאוג להיסעים במועצה שהתחבורה הציבורית בה דלה מאוד, והם נותנים שירות בעיקר לתושבי האזור ולילדיהם, למסגרות החינוך, לגמלאים ולטיולים.
לפני כשלוש שנים התאגדו העובדים בהסתדרות, ומאז מתנהל משא ומתן ממושך שטרם הבשיל לכדי הסכם, והדיונים מצויים במבוי סתום. לטענת ההסתדרות והעובדים, ההצעות שהציג המעסיק במשא ומתן עתידות להביא דווקא לפגיעה ברמת ההשתכרות של העובדים, כשבין היתר הציג דרישה שלא יעבדו בעבודה נוספת, דבר מקובל בקרב נהגים שמבקשים להשלים הכנסה.
הנהגים, מגובים באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי, הביעו לאורך כל הדרך אכזבה מההתנהלות של המועצה המסכלת לדבריהם את זכותם להתארגן. בין היתר טוענים העובדים שהמעסיק הודיע על כוונתו לחפש עובדים חלופיים במקום העובדים המפגינים. ההסתדרות ביקשה הבוקר צו מניעה נגד צעד זה.
"אנחנו מחזקים את ידי הנהגים שמפגינים בשעה זו", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "המעסיק, שפוגע בזכויות העובדים, דורס ברגל גסה את הוראות הדין ומנסה להחליף את העובדים השובתים בעובדים אחרים, ימצא אותנו נחושים, חזקים וסולידריים. אנחנו נביא את העובדים להסכם קיבוצי שלא פוגע בהם ולא מזלזל בהם, וכל האופציות נמצאות על השולחן". את מאבק העובדים מובילה מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ענבל סופרו.
בהודעה ששלח ראש המועצה האזורית ויו"ר החברה הכלכלית דוד אלחיאני לתושבים, טען שנקודת המחלוקת היחידה שנותרה במשא ומתן היא הגבלת השעות הנוספות שתוטל על הנהגים, והוסיף שבמועצות אזוריות אחרות נהוג לא לחרוג מ-60 שעות נוספות, ולכן יש צורך לפצל ימי עבודה. הוועד מתנגד לכך.
"לצערי, גם לאחר פגישות גישור במינוי של שופטת על ידי בית המשפט, לא הסכימו הנהגים לקבל את הצעותינו ואת הצעת המגשרת", כתב אלחיאני בהודעה. "עשינו הכול מתוך רצון לבוא לקראת הנהגים, ותמוה בעיניי שדווקא לאחר שנת הקורונה, כשמערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי חוזרות לשגרה, הנהגים עושים הכול כדי לפגוע בשגרת החיים שכל כך חיכינו לה".
במכתבו אישר אלחיאני שהרשות אכן בוחנת את האפשרות להתקשר עם חברות הסעה אחרות במטרה להמשיך לתת את השירות למרות הצעדים הארגוניים, והבהיר שמערכת החינוך תוסיף לפעול כרגיל.