דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מועצת ערבות הירדן מנסה לשבור את התאגדות נהגיה; העובדים פתחו בעיצומים

הנהגים הכריזו על עיצומים בטענה שההנהלה גוררת רגליים במשא ומתן להסכם קיבוצי עמם | המועצה מנסה להחליש את הצעדים הארגוניים באמצעות החלפת הנהגים המוחים בנהגים מחברה מתחרה | ההסתדרות: "החברה דורסת ברגל גסה את הוראות הדין, ותמצא אותנו נחושים, חזקים וסולידריים"

נהגי החברה הכלכלית במועצת ערבות הירדן מפגינים בכניסה למועצה האזורית (צילום: דוברות ההסתדרות)
נהגי החברה הכלכלית במועצת ערבות הירדן מפגינים בכניסה למועצה האזורית (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נהגי החברה הכלכלית של המועצה האזורית ערבות הירדן פתחו בעיצומים הבוקר (חמישי), בטענה שההנהלה גוררת רגליים במשא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשון. העובדים הפגינו בכניסה למשרדי המועצה האזורית על כביש 90, בדרישה להשוות את תנאיהם לזכויות הנהגים כפי שהן מקובלות במועצות האזוריות האחרות, ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "רוצים להתפרנס בכבוד" ו"אנחנו לא שקופים".

מדובר בנהגים, חלקם תושבי המועצה, שתפקידם לדאוג להיסעים במועצה שהתחבורה הציבורית בה דלה מאוד, והם נותנים שירות בעיקר לתושבי האזור ולילדיהם, למסגרות החינוך, לגמלאים ולטיולים.

לפני כשלוש שנים התאגדו העובדים בהסתדרות, ומאז מתנהל משא ומתן ממושך שטרם הבשיל לכדי הסכם, והדיונים מצויים במבוי סתום. לטענת ההסתדרות והעובדים, ההצעות שהציג המעסיק במשא ומתן עתידות להביא דווקא לפגיעה ברמת ההשתכרות של העובדים, כשבין היתר הציג דרישה שלא יעבדו בעבודה נוספת, דבר מקובל בקרב נהגים שמבקשים להשלים הכנסה.

הנהגים, מגובים באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי, הביעו לאורך כל הדרך אכזבה מההתנהלות של המועצה המסכלת לדבריהם את זכותם להתארגן. בין היתר טוענים העובדים שהמעסיק הודיע על כוונתו לחפש עובדים חלופיים במקום העובדים המפגינים. ההסתדרות ביקשה הבוקר צו מניעה נגד צעד זה.

"אנחנו מחזקים את ידי הנהגים שמפגינים בשעה זו", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. "המעסיק, שפוגע בזכויות העובדים, דורס ברגל גסה את הוראות הדין ומנסה להחליף את העובדים השובתים בעובדים אחרים, ימצא אותנו נחושים, חזקים וסולידריים. אנחנו נביא את העובדים להסכם קיבוצי שלא פוגע בהם ולא מזלזל בהם, וכל האופציות נמצאות על השולחן". את מאבק העובדים מובילה מנהלת חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ענבל סופרו.

הפגנת הנהגים בכניסה למועצה. הדיונים על ההסכם הגיעו למבוי סתום (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת הנהגים בכניסה למועצה. הדיונים על ההסכם הגיעו למבוי סתום (צילום: דוברות ההסתדרות)

בהודעה ששלח ראש המועצה האזורית ויו"ר החברה הכלכלית דוד אלחיאני לתושבים, טען שנקודת המחלוקת היחידה שנותרה במשא ומתן היא הגבלת השעות הנוספות שתוטל על הנהגים, והוסיף שבמועצות אזוריות אחרות נהוג לא לחרוג מ-60 שעות נוספות, ולכן יש צורך לפצל ימי עבודה. הוועד מתנגד לכך.

"לצערי, גם לאחר פגישות גישור במינוי של שופטת על ידי בית המשפט, לא הסכימו הנהגים לקבל את הצעותינו ואת הצעת המגשרת", כתב אלחיאני בהודעה. "עשינו הכול מתוך רצון לבוא לקראת הנהגים, ותמוה בעיניי שדווקא לאחר שנת הקורונה, כשמערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי חוזרות לשגרה, הנהגים עושים הכול כדי לפגוע בשגרת החיים שכל כך חיכינו לה".

במכתבו אישר אלחיאני שהרשות אכן בוחנת את האפשרות להתקשר עם חברות הסעה אחרות במטרה להמשיך לתת את השירות למרות הצעדים הארגוניים, והבהיר שמערכת החינוך תוסיף לפעול כרגיל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!