דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

האוצר והביטחון סיכמו: הקצאה מיידית של 300 מיליון ש״ח לנכי צה״ל, הרפורמה באגף השיקום תאושר בממשלה

ההסכמות כוללות תוספת מידית של 60 עובדים לאגף השיקום ותקני קבע לצה"ל לטיפול בנכים, בדגש על נפגעי פוסט טראומה

הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום ארכיון: ארגון נכי צהל)
הפגנת נכי צה"ל מול משרד הביטחון (צילום ארכיון: ארגון נכי צהל)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון גנץ, שר האוצר כ״ץ ויו"ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן הגיעו היום (חמישי) להסכמות, ורפורמת ״נפש אחת״ של משרד הביטחון תעלה לאישור הממשלה. המשרדים והארגון סיכמו על הקצאה מיידית של 300 מיליון שקלים לטיפול בנכי צה"ל, שיכללו תוספת מידית של 60 עובדים לאגף השיקום ותקני קבע לצה"ל לטיפול בנכים, בדגש על שיפור מידי של הטיפול בנפגעי פוסט טראומה. טרם סוכם מתי תכונס הממשלה לדיון ברפורמה.

ברמה המיידית תכלול הרפורמה הקמת מנגנון מיידי שיסייע לפצועי פוסט טראומה אשר יכלול הקמת בית מאזן, סיוע פסיכולוגי לבני משפחה, מסלולי הכשרה מקצועית, הפעלת קבוצות תמיכה, הסתייעות בכלבי שירות, סל טיפולים אלטרנטיביים והפעלת מוקד טלפוני מקצועי וייעודי. בנוסף, אגף השיקום יתוגבר באופן מיידי ב-60 תקני כוח אדם נוספים וכן יוקצו תקנים לצה"ל לצורך שיפור התיאום והעברת המידע בין הגופים והליווי של פצועי צה"ל עוד משלב שירותם הצבאי. צעדים אלו יתוקצבו ב-300 מיליון שקלים.

בנוסף סוכם כי הצעת המחליטים המרחיבה שתועלה לאישור הממשלה, תכלול את מרכיבי הרפורמה הנדרשים לחקיקה ותהליכים נוספים שיתבצעו במהלך החודשים הקרובים, כפי שהוצגו על ידי שר הביטחון ובהם:
– שינוי מבחן ההכנסה בהוראת שעה וקידום והטמעת רפורמת עמינוח בתום התקופה.
– מתן סיוע משפטי ללא תנאים.
– הקמת נציבות תלונות לנכי צה"ל.
– הקלות בירוקרטיות מיידיות ושינוי תהליך "שער הכניסה" לאגף השיקום.
– הקמת יחידת מחקר באגף לשיקום נכים.
– הוספת תקנים לאגף שיקום בהתייחס לרופאים, עובדים סוציאליים ועובדי רווחה.
– הקמת ועדה מקצועית שתבחן את המענה בתחומי שיקום, תעסוקה והדיור בהתאם לתמורות שחלו בשנים האחרונות.

בהצעת ההחלטה המקורית של משרד הביטחון עמד התקציב המידי לרפורמה על 380 מיליון שקלים, לעומת הסיכומים בין המשרדים בהם הסכום הוא 300 מיליון שקלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נכי צה"ל חשובים ויקרים לנו ונדרשת רפורמה מיידית ויסודית כדי להבטיח את הסיוע המגיע להם. אנו מחויבים לחיילינו ולוחמינו הגיבורים ונמשיך לפעול למענם, לסייע וללוות בכל דרך אפשרית. אכנס את הממשלה בהקדם האפשרי כדי לאשר את הרפורמה ולהוציאה לפועל כפי שהובטח".

שר האוצר ישראל כ"ץ: ״זו זכות גדולה עבורי להוביל את הפתרון שניתן למאבקם המוצדק ביותר של נכי צה"ל, להם מדינת ישראל חייבת חוב שאין לו שיעור ואומדן בעבור תרומתם לביטחון המדינה לאורך כל שנות קיומה. אני רוצה להודות לרה״מ בנימין נתניהו על התמיכה והגיבוי, לשר הביטחון בני גנץ על הרתמותו לנושא, לעידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל על המאבק ותרומתו לגיבוש ההסכם, ולזיו שילון על תרומתו לקידום ההצעה.

קיימת חשיבות עליונה לכך שאנו נספק לציבור זה סיוע נגיש, מהיר ותומך, אשר יביע את הוקרתנו להקרבתם, וייתן להם מענה ראוי, וזאת גם למען ידעו הדורות הבאים של חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל שיצאו להגן על המדינה, שבעת הצורך מדינת ישראל תעמוד לצדם, תגן עליהם ותתמוך בהם. אני מתפלל לרפואתו השלמה של איציק סעידיאן, ומקווה שהוא יזכה לראות את הרפורמה שיוצאת לדרך בזכותו, ולכבודם של כל נכי צה״ל ומערכת הביטחון.״

שר הביטחון בני גנץ: "אני חש היום גאווה ואחריות גדולה- לאחר שסיכמנו להביא לממשלה את רפורמת נפש אחת. אישרתי בחיי אלפי מבצעים, תוכניות תקיפה, ורפורמות בצה"ל ובמערכת הביטחון, ועדיין – זהו אחד המהלכים החשובים והערכיים ביותר שהובלתי, ואמשיך להוביל עד ליישום הרפורמה ומתן המענה הנדרש לנכי צה"ל. אני רואה ברפורמה ובהסכמות שאליהן הגענו עם ארגון נכי צה"ל צו מוסרי, ופצע פתוח שאנו מחויבים לסגור ולרפא אחרי שנים רבות של דיונים וקשיים.
"אני מבקש להודות לשר האוצר כ"ץ על ההירתמות, לראש הממשלה על הגיבוי למהלך, לצוותים המקצועיים במשרד הביטחון וזיו שילון שעבדו לילות כימים בכדי להשלים את התוכנית ביחד עם משרדי האוצר והמשפטים, ולארגון נכי צה"ל ובראשו עידן קלימן על הנחישות, המנהיגות והאחריות שבהן פעלו. גם הבוקר, אני נושא תפילה להחלמתו של איציק סעידיאן, ומבקש לחזק את בני משפחתו. אנו מחויבים לא רק להביא את הרפורמה לממשלה- אלא ליישם אותה בשטח, ואני וכל משרד הביטחון נהיה רתומים למהלך החשוב הזה עד שיושלם."

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן: "היום אנו בהנהגת ארגון נכי צה״ל ביחד עם ממשלת ישראל, מתחילים לתקן עוול ארוך שנים, ממנו סבלו נכות ונכי צה"ל ובני משפחותיהם לאחר שהקריבו את גופם ונפשם לביטחון המדינה. לכל אורך הדרך נאבקנו רק על מה שמגיע לפצועים, לפוסט טראומתיים, ולכל נכי ונכות צה"ל באשר הם. על הכרה ושער כניסה מכבד, מקבל וראוי, על טיפול מותאם ומתקדם, ועל יחס מחבק וחם, כפי שנכי צה"ל ראויים לו. אני מודה ביום זה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הביטחון מר בני גנץ ושר האוצר מר ישראל כ"ץ ולכל צוותי הביצוע במשרדיהם אשר התעלו מעל לכל שיקול ושמו את טובת נכי צה"ל בראש סדר העדיפות הלאומית ומתוך כך את טובת מדינת ישראל, לפני הכל ומצאו את הדרך להעביר את הרפורמה החשובה הזו, שעמלנו עליה מאז כניסתי לתפקיד לפני כשנתיים.
ביום זה, כמובן לא נשכח את אחינו איציק סעידיאן, שלצערנו עשה את המעשה הנורא מתוך תהומות היאוש. בשם משפחת פצועות ופצועי צה״ל וכוחות הבטחון, אני מאחל ומתפלל לרפואתו ולחזרתו המהירה לחיק משפחתו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!