דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

הרשות להגנת הצרכן מבקשת לקנוס את סלקום בקרוב למיליון שקלים

לטענת הרשות, החברה גבתה מלקוחות סכומים גבוהים מאלה שהוצגו בשיחות המכירה, הבטיחה הוספת אביזרים בחינם אך גבתה עליהם תשלום והוסיפה שירותים בתשלום מבלי להודיע ללקוחות | סלקום: "דו"ח ישן שלא מאפיין את פעילות החברה"

סניף סלקום בירושלים (צילום: ליאור מזרחי / פלאש90)
סניף סלקום בירושלים (צילום: ליאור מזרחי / פלאש90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה לקנוס את חברת סלקום בסך של 972,900 שקלים, בטענה להטעיית צרכנים והשפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק. סלקום תוכל לערער על הכוונה לקנוס אותה בתוך 45 יום.

חקירת הרשות, שהחלה בעקבות תלונות צרכנים, העלתה כי החברה פנתה והציעה לצרכנים חבילות התקשרות שונות, כשבחלק מהמקרים נגבה מהם מחיר גבוה יותר מזה שהוצג בשיחת המכירה. העבירות לכאורה התרחשו בין השנים ב2016 ל-2019.

עוד טוענת הרשות כי לעיתים, כחלק מחבילת ההתקשרות, הבטיחה החברה לצרכנים אביזרים נוספים ללא עלות או כהטבה במסגרת החבילה אותה רכשו. בפועל, נגבה מהם תשלום בגינם. במקרים אחרים, נטען, לא נאמר להם כי ההבטחה לקבלת אביזרים, ללא עלות, מותנית בתנאים.

על פי הרשות, לחלק מהצרכנים סיפקה החברה שירותים שונים בתשלום, כמו הרחבת מהירות הגלישה, בלי שביקשו אותם ובלי שנתנו הסכמה לקבלתם.

עוד נטען כי החברה דחתה בקשות לביטול עסקה שהגישו לה צרכנים, ולא ביצעה השבה כנדרש לפי הוראות החוק. בנוסף, החברה מסרה לצרכנים מידע שהיה עלול להטעות אותם לגבי תנאי הביטול: הנציגים טענו שניתן לבטל את העסקה בפנייה למרכז השירות בלבד, בעוד שניתן היה לבטל בדרכים נוספים כמו שיחת טלפון. עוד נאמר כי ניתן לבטל את העסקה, אך הושמטה העובדה כי לא ניתן לבטל את העסקה לגבי האביזרים הנוספים.

החברה גם לא מסרה לצרכנים, על פי הטענה, פרטים נדרשים על פי החוק בעת ביצוע שיווק מרחוק. לעיתים אף לא מסרה להם מסמך בכתב בסיום עסקת מכר מרחוק, המכיל פרטים שונים אודות העסקה כפי שהחוק דורש.

בנוסף, במסגרת ביקורת שנערכה במרכז השירות של החברה, נמצאו מספר פריטים שלא הוצגה לגביהם תווית מחיר.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "הרשות רואה בחומרה את השימוש בפרטיקות פוגעניות אלה כלפי ציבור הצרכנים ותילחם בצורה עיקשת כדי למגר אותן".

מסלקום נמסר בתגובה כי "מדובר בדו"ח ישן שאינו מאפיין את פעילות החברה. מבלי להתייחס לדו"ח, בשנה האחרונה התווספו אמצעי פיקוח ובקרה רבים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!