דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

הראשונה בעולם: קנדה אישרה את החיסון של פייזר לבני 12 ומעלה

בחודש מרץ מצא מחקר של פייזר כי החיסון יעיל ובטוח גם לבני 15-12 | ארה"ב צפוייה לאשר מהלך דומה בשבוע הבא

מתחם חיסונים לקורונה בטורונטו, קנדה. (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)
מתחם חיסונים לקורונה בטורונטו, קנדה. (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)

רשויות הבריאות בקנדה הודיעו אמש (רביעי) כי יהיו הראשונים בעולם לאשר את מתן החיסון של חברת פייזר לבני 12 ומעלה, ולא רק מגיל 16 כפי שהיה עד כה. ראש ממשלת פרובינציית אלברטה הודיע כי בכוונתו להתחיל חיסון של בני 12 ומעלה כבר ביום שני הקרוב.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי צפוי לאשר את מתן החיסון של פייזר לילדים בשבוע הבא, כך שרבים מהם יוכלו לקבל את החיסון לפני תחילת שנת הלימודים הבאה.

ההודעה באה כחודש אחרי שמחקר שערכה פייזר מצא שהחיסון יעיל ובטוח עבור בני 12. ממתאים ראשונים שפרסמה החברה בסוף חודש מרץ, על בסיס מחקר שהקיף 2,260 מתנדבים בני 14-12 בארה"ב, הראו שלא היו מקרים של תחלואה בקורונה לילדים שקיבלו את שתי מנות החיסון, בהשוואה ל-18 מקרים בקרב ילדים שקיבלו את מנות הדמה.

ד"ר סופרייה שארמה, היועצת הרפואית הראשית של סוכנות הבריאות הקנדית, אמרה כי ההחלטה לחסן את בני 15-12 תעזור להם לחזור "לחיים נורמליים". לדבריה, החיסון של פייזר, היחיד שאושר עד כה לילדים בקנדה, נמצא בטוח ויעיל לקבוצות גיל אלו.

שארמה אמרה כי כחמישית מכל הנשאים המאומתים שאובחנו עד כה במדינה היו ילדים ובני נוער. לטענתה, מציאת חיסון עבור אוכלוסייה זו הוא חלק מרכזי בתכנית הקנדית למאבק בהתפשטות המגפה.

למרות שלדבריה מרבית הילדים לא סובלים מסימפטומים קשים של המחלה, החיסון יוכל לעזור בגנה על חבריהם ובני משפחותיהם שעלולים להיות בקבוצת סיכון לסיבוכים בריאותיים משמעותיים.

המשתתפים במחקר של פייזר הראו תופעות לוואי דומות לאלו של מבוגרים צעירים, טענה פייזר. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר, בעיקר אחרי קבלת מנת החיסון השנייה, היו כאבים, חום, עייפות וצמרמורות. המחקר ימשיך לערוב אחרי הנסיינים למשך שנתיים, על מנת להשיג מידע על היעילות וההגנה ארוכות הטווח של החיסון.

סוכנות הבריאות הקנדית אמרה כי תדרוש מפייזר להמשיך ולספק לה מידע על היעילות, הבטיחות והאיכות של החיסון בקרב קבוצת הגילאים הצעירה. שארמה ציינה כי גם פייזר ממשיכה לקיים ניסויים בקרב צעירים, ורמזה כי ייתכן שהחברה תציע לסוכנות לחסן את בני 11-5 עד ספטמבר השנה. לדבריה, גם חברת מודרנה עורכת בימים אלה מחקר על יעילות ובטיחות החיסון בקבוצות גיל אלה.

מבצע החיסונים בקנדה החל לצבור תאוצה בחודשים האחרונים, כש-34% מאוכלוסייה המדינה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת. הממשלה צפויה לקבל החודש לפחות 10 מיליון מנות חיסון נוספות.

הרשויות במדינה מקוות שחיסון בני ה-12 ומעלה יסייע בהורדת שיעור הנדבקים ויאפשר לפתוח את בתי הספר עם הגבלות מועטות כבר בסתיו הקרוב. לטענתם, המהלך יסייע גם להרגיע את ההורים והמורים.

"זה מהלך פנטסטי ולא מפתיע", אמר ד"ר אנדרו מוריס, פרופסור למחלות מדבקות באוניברסיטת טורונטו על ההחלטה, "אנחנו צריכים לחסן כמה שיותר בני אדם וכמה שיותר מהר. אנחנו יודעים שילדים בוגרים מדביקים יותר מהצעירים,אז זה יעזור לכולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!