דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

דרעי לבנט: "אנא תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך"

ראשי הסיעות החרדיות מסרו הצהרה משותפת במשכן הכנסת, בה גינו את החלטת נפתלי בנט להיכנס למשא ומתן עם יאיר לפיד על הקמת ממשלה

(מימין לשמאל) משה גפני, אריה דרעי, ויעקב ליצמן. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
(מימין לשמאל) משה גפני, אריה דרעי, ויעקב ליצמן. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"ישבתי עם בנט במשך שעות ארוכות, המון שיחות. שוכנעתי שאכן בכנות, הוא רוצה ממשלת ימין. כך שוכנעתי. לכן עשיתי כך. אני אומר בוודאות מה שאמרתי לו. נפתלי וימינה יהיו באים איתנו יחד עם הגוש, 59 מנדטים בביטחון מוחלט בע"ה היינו מגיעים ל-61 מנדטים. כל מה שהיה חסר זה הסכמה שלו", כך אמר הערב (חמישי) ח"כ אריה דרעי, יו"ר ש"ס. דרעי אמר את הדברים בהצהרה משותפת עם ראשי יהדות התורה,  חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן.

"עשינו כל מאמץ, ויתרנו על כבודנו, לא ספרנו למי יש יותר אצבעות כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהתחייבנו לבוחרנו וכפי שמדינת ישראל צריכה כדי לשמור על זהותה היהודית, על ארץ ישראל, מדינת ישראל ותורת ישראל", הוסיף, "לא חיפשנו כיסאות, לא ביקשנו תפקידים, אפילו ויתרנו כדי שתקום ממשלה כזו. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה, שהיא חלק מהימין, כפי שהבטיחה לבוחרים שלה, להקים ממשלת ימין, תוכל להצטרף".

"כל מה שהיה צריך בנט זה להודיע שאין ממשלה אחרת, זו כן הממשלה ואני משוכנע שלא היו בחירות אלא הייתה קמה ממשלה של 61 ואף יותר גדולה", המשיך, "לצערי נפתלי לא עשה את זה. כעת המנדט עבר ללפיד ולפי מה שאתם מדווחים יש משא ומתן בין ימינה ליש עתיד".

"כמי שהקדשנו שעות ארוכות והגענו כבר פחות או יותר להסכם סגור", פנה דרעי לבנט, "אנא תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "הציבור החרדי יודע לנצח ולא להתגאות. עברנו המון מערכות בחירות ואנחנו יודעים לנצח ולא להתגרות, כל דבר הוא זמני, אנחנו יודעים להפסיד ולא להתייאש. אנחנו לא סובלים כשחושבים שאנו טיפשים, שלא יודעים מה נעשה. יושב בנט, מנהל מו"מ והופך אבן על אבן עם לפיד לממשלת שמאל אנטי דתית".

"הוא ושקד אומרים 'הפכנו אבן על אבן כדי להקים ממשלה שהיא ממשלת ימין'", הוסיף, "למה אתם עובדים עלינו? פתאום את הקואליציה שמרצ נמצאת והעבודה ותקווה לישראל גדעון סער נמצא שם את הכל אתם יכולים בכמה ימים לגמור, זה לא היה נושא שעלה לדיון, לא ישבתם ימים כלילות? לא ישבתם? איפה הייתם בלילות האלה? לא ניהלתם משא ומתן?".

מוקדם יותר השתתפו השלושה בפגישת ראשי גוש הימין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסיום הפגישה נמסר בהודעה משותפת כי "גוש הימין קורא לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של 'ימינה' לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!