דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה ורווחה

חבריו לעבודה של מרדכי פעקעטע ז"ל, שנהרג באסון במירון, מגייסים כסף למשפחתו

פעקעטע (24), עבד בסניף הסופר 'שערי רווחה' בירושלים | שלום, חברו לעבודה: "כל מי שהכיר אותו אמר שהיה משהו מיוחד" | באתר שהקימו לתרומות נכתב: "אנחנו חייבים לדאוג למשפחה לשנים הבאות, שלא יהיו קלות"

מרדכי יואל פעקעטע ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
מרדכי יואל פעקעטע ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
יהל פרג'

כשחזרו חבריו לעבודה של מרדכי יואל פעקעטע ז"ל מהלוויתו, בלילה שבין שבת לראשון, הם הגיעו, כמידי בוקר, לעבודה בסניף הסופר 'שערי רווחה' בירושלים ולא הצליחו לתפקד.

"אנחנו 30 עובדים בסידור המוצרים, וכולנו תרמנו 2,500 שקלים לטובת האלמנה והילדים. היינו בהלוויה במוצאי השבת בלילה, ובבוקר הלכנו לעבוד, זה היה קשה מאוד, אף אחד לא הצליח לעבוד, וחשבו על מה שקרה", אומר ל'דבר' אהרון, האחראי על המשלוחים בסניף.

חבריו לעבודה של מרדכי יואל פעקעטע ז"ל, הקימו פינת זיכרון בסופר (צילום: זושא לוסטיג)
חבריו לעבודה של מרדכי יואל פעקעטע ז"ל, הקימו פינת זיכרון בסופר (צילום: זושא לוסטיג)

העובדים הקימו פינת זיכרון בסופר, לצד המדפים עליהם סידר את קופסאות השימורים כל בוקר. שם הדליקו נרות עם שמו – מרדכי. "הוא היה אדם מסור, היה עושה בשמחה כל דבר, כל מי שהכיר אותו אמר שהיה משהו מיוחד, חביב, מחפש לעזור", מספר חברו, שלום. "כמעט שלוש עבדו יחד, ביום שישי בבוקר מישהו שלח לי הודעה עם התמונה שלו ושאל אם הוא עובד פה, הייתי בשוק".

פעקעטע, בן 24 במותו, הותיר אחריו את אשתו ליבא ושתי הפעוטות אסתי ורייזי. לצד העבודה בסידור המוצרים ב'שערי רווחה', היה אברך ופרנס את משפחתו בצניעות. חבריו יודעים לספר שהגיע ממשפחה דלת אמצעים וכך גם ליבא. כעת, בשעה שהמפרנס העיקרי איננו, נותרה המשפחה במשבר כלכלי עמוק. בשל כך הקימו עבורם אתר לטובת גיוס תרומות, כשהיעד הוא מיליון וחצי שקלים, במטרה לרכוש את הדירה הצנועה בה חיה המשפחה.

"תמיד היה שמח, לא ממהר, עשה הכל עם חיוך"

"בחמישי לפני האסון דיברתי איתו וראיתי שהוא עושה משהו במחלקה שהיא לא שלו, כששאלתי אותו למה, הוא אמר שהוא עוזר לעובד אחר", מספר אהרון, "תמיד היה שמח, לא ממהר, עשה הכל עם חיוך. כל יום אמר 'בוקר טוב צדיק', עם חיוך על הפנים".

מרדכי יואל פעקעטע ז"ל ובנותיו (צילום: אלבום פרטי)
מרדכי יואל פעקעטע ז"ל ובנותיו (צילום: אלבום פרטי)

"הוא עבד בשימורים, ממש ליד המדפים עליהם אני אחראי", מספר משה, אשר עבד לצד פעקעטע כשנה וחצי, והיה זה שארגן את ההסעה להילולא במירון. "ארגנתי טנדר עם 23 מקומות, נסענו דרך טבעון והיה פקק של שש וחצי שעות, שרנו שירי רגש בדרך, באידיש. ירדנו מהטנדר וכשהוא הבין שהוא שכח את הפלאפון ברכב אמר 'לא נורא שיישאר שם'.

אחרי האסון יצאנו ב-5 בבוקר חזרה לירושלים, חסרו כמה בחורים והוא ביניהם, אבל אי אפשר היה ליצור איתו קשר כי הפלאפון שלו נשאר ברכב. חשבנו שאולי מצא דרך חזרה. בשישי בצהריים התגלתה הזוועה".

"איך בנוסף לכאב הנורא, לימים ושנים בלי בעל, היא תוכל לגייס את הסכומים העצומים?", נכתב בדף ההסבר על התרומה עבור המשפחה, "אנחנו חייבים לדאוג לשנים הבאות, שלא תהיינה קלות בכלל. אנחנו חייבים לוודא שיהיה די כסף כדי שהבית הזה ישתקם ויתאושש. כדי שהאלמנה תצליח להתעלות מעל השברים. אי אפשר להשאיר אותן לבד כל כך! כולם מדברים על האסון. מזועזעים, מוחים דמעה. אבל הזעזוע לא מועיל כלום למשפחות השכולות. התרומה שלך – בעזרת השם כן".

לאתר התרומה עבור המשפחה ניתן להיכנס דרך הקישור כאן / או לתרום ישירות לחשבון הבנק הייעודי שנפתח עבור המשפחה: בנק מרכנתיל 17, סניף 621 , חשבון 87402795 , על שם פעקעטע ליבא / או להעביר בביט למספר הטלפון 058-4889777

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!