דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדים הקימו תחנת רדיו עצמאית בשביל להתגבר על הריחוק בזמן העבודה מהבית

עובדי ״מימון ישיר״ הקימו תחנת רדיו בסגר, והיום כבר יש להם אולפן שמשדר 24 שעות ביממה עם לא מעט מאזינים

תחנת הרדיו של עובדי מימון ישיר (צילום: אלבום פרטי)
תחנת הרדיו של עובדי מימון ישיר (צילום: אלבום פרטי)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מי שיעבור במשרדי חברת מימון ישיר בפתח תקווה לקראת השעה אחת בצהריים, סיכוי גבוה שישמע מאחד המחשבים את התוכנית של רועי, שמשמיע מוזיקה ישראלית ובין לבין מעלה לשידור את עובדי החברה, חברים ובני משפחה שלהם.  מאוחר יותר משודרת חמסה חמסה חמסה, תוכנית המוזיקה הים תיכונית של רדיו 5 LIVE, הרדיו של עובדי מימון ישיר.

זה התחיל בקיץ כשהמשק היה בסגר והעובדים עבדו מהבית. ״נפגשנו קבוצת מנהלים להתייעצות על מה נעשה בתקופת הקורונה כדי לשמור על קשר עם העובדים". אומרת ל'דבר' טלי גזית מנהלת תחום הלמידה והפיתוח הארגוני במימון ישיר. "רוב העובדים בחברה הם מוקדנים ונציגי מכירות, הטריד אותנו איך אפשר לשמור על החיבור של העובדים ואיך ניצור תחושת משרד כשכולם בבית. במוקד עצמו יש וייב, אבל בבית המצב אחר״.

טלי גזית: "יש בחברה אווירה שמאוד מעודדת לעשות דברים חדשים" (צילום: אלבום פרטי)
טלי גזית: "יש בחברה אווירה שמאוד מעודדת לעשות דברים חדשים" (צילום: אלבום פרטי)

גזית, יחד עם שני מנהלים אחרים גלגלו את רעיון הרדיו להנהלה הבכירה שנתנה את האישור. "יש בחברה אווירה שמאוד מעודדת לעשות דברים חדשים". תוך 4 חודשים הוקם אולפן השידור במרכז החברה בפתח תקווה גויס שדרן רדיו מקצועי שינהל את הפרויקט ויעבוד עם העובדים ובינואר תחנת הרדיו שלהם עלתה לאוויר.

"יצאנו בקול קורא לעובדים והייתה הענות מיידית. התארגנה קבוצה של 12 עובדים שהיום מפעילים את הרדיו וממש לומדים את המקצוע של הפקה ושידור רדיו".

רדיו 5 LIVE משדר שידורים חיים במשך כל שעות היום והוא פתוח לקהל הרחב. בימי העבודה בין תשע בבוקר לשלוש אחר הצהריים התחנה משדרת תכניות וראיונות שיוזמים העובדים. כל בוקר מתחיל בתוכנית בוקר עם מגוון פינות וראיונות של עובדים ומנהלים, פינות ספורט, רכילות ובישול, מצעד השירים של העובדים, רצועות תוכן מקצועיות, תחרויות, פרסים ומתנות.

"הפידבקים היו מעולים. קיבלנו המון הודעות מעובדים שעבדו בבית ושמחו לשמוע על יום הולדת של מישהו מהמחלקה שלהם. אחרי כמה זמן העובדים החלו לשלוח גם בקשות ורעיונות". אם עובד מגיע עם רעיון טוב, הרדיו פתוח עבורו. "הגישה היא: קבל שעה ותערוך את המוזיקה", אומרת גזית.

להצליח לקלוע לטעם המוזיקלי של קבוצת אנשים רחבה זה לא פשוט וגזית אומרת שהקו המוזיקלי של התחנה הוא מוזיקה ישראלית בעיקר עם קצת מוזיקה לועזית. "אנחנו נותנים מענה לכולם. כל יום יש רצועת זמן שאפשר לבקש שירים ומשדרים כל מה שאנשים ביקשו".

הפרויקט נמשך גם אחרי הסגרים

עם הירידה בתחלואה והחזרה לעבודה מהמוקד היה חשש שמספר המאזינים ירד. גזית טוענת שהם הופתעו לגלות שאחוזי האזנה לא ירדו בכלל ובגלל שהרדיו פתוח כתחנה חופשית מאזינים גם בני משפחה ואנשים נוספים. "קורה שרועי השדרן מעלה לשידור מאזינים שהם לא עובדי מימון ישיר".

צוות הרדיו של מימון ישיר (צילום: אלבום פרטי)
צוות הרדיו של מימון ישיר (צילום: אלבום פרטי)

העובדים שלוקחים חלק בהפעלת הרדיו עושים זאת על חשבון העבודה. יש כאלו שמשקיעים גם מזמנם בבית. "הגמול המרכזי הוא הפיתוח האישי וההנאה מהעיסוק. המנהלים מאפשרים לעובדים לצאת מהמחלקה כדי לשדר והעובדים אומרים על כך תודה".

"צריך להבין שאנחנו מתייחסים מאוד ברצינות לסיפור הזה. שבוע שעבר צילמנו צילומי תדמית של צוות הרדיו, הבאנו להם הכשרה מקצועית להגייה, ואיך לבנות ליין אפ והם מתפתחים ברמה האישית".

הקמת רדיו במקום העבודה הוא השקעה רחבה הכוללת משכורת, ציוד, זמן. גזית מבינה את סדר גודל ההשקעה החריגה אך אומרת כי ההשקעה משתלמת. "יש היום הרבה תחרות איך למשוך טאלנטים למקומות עבודה, אצלינו מציעים התפתחות בתחום התקשורת שהוא לא תחום העיסוק של החברה והוא בונוס. אנחנו מאפשרים לעובדים ליצור ולבטא את עצמם והם מעריכים את זה".

גזית נהנית משידורי הרדיו בעצמה "באופן אישי כייף גדול לשמוע את 'פול ווליום' בין 12 ל-13 דינמיקה מעולה בין רועי לשתי המפיקות. לא תמיד אני מצליחה לשמוע כי הרבה פעמים זה נופל על פגישות. אני גם אוהבת לפתוח את הרדיו בימי שישי בבוקר כשאני מבשלת. אחלה מוזיקה שרצה על טייס אוטומטי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!