דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

היום הראשון להפסקת האש של מבצע שומר החומות: השקט בעזה נשמר, התפרעויות בהר הבית ובאזור ירושלים

הפסקת האש עם חמאס נכנסה לתוקף ב-02:00, ולאחריה נפסק ירי הרקטות אחרי 11 ימי לחימה | פיקוד העורף הסיר את ההגבלות ברחבי הארץ, חזרה ללימודים ביום א' | מתפללים ערבים בהר הבית יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים, 16 נעצרו ו-20 נפצעו

  • הפסקת האש עם חמאס נכנסה לתוקף ב-02:00, ולאחריה נפסק ירי הרקטות אחרי 11 ימי לחימה | פיקוד העורף הסיר את ההגבלות ברחבי הארץ, חזרה ללימודים ביום א' | מתפללים ערבים בהר הבית יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים, 16 נעצרו ו-20 נפצעו

היום הראשון שלאחר הפסקת האש במבצע 'שומר החומות': המשטרה הודיעה כי פיזרה את המהומות בהר הבית, במהלכן יידו מתפללים אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר השוטרים במקום. 16 בני אדם נעצרו, 12 מתוכם בהר הבית וארבעה נוספים ברחבי העיר כשברשותם כלי תקיפה. מעבר לכך נשמר השקט ברחבי הארץ.

המהומות בהר הבית החלו בתום תפילות יום שישי, לאחר הפסקת האש בין ישראל לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי. לפי הודעת המשטרה, מאות מתפללים החלו להתפרע במקום, וחלקם יידו אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר שוטרים. המשטרה פועלת להשבת הסדר למקום ואפשרה לאנשים שאינם מעורבים לצאת משערי הר הבית.

פיקוד העורף הסיר הבוקר (שישי) את כלל ההגבלות שחלו בשטחי ישראל בעקבות ירי הרקטות מעוטף עזה, לאחר שעות של שקט מכניסת הפסקת האש עם חמאס לתוקף. בצהריים הודיע פיקוד העורף כי הלימודים בכל הארץ יתחדשו בראשון הקרוב.

הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 02:00 לתוקפה. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר בחמישי בערב לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו צדדית ללא כל תנאי. לאחר ההודעה נורו רקטות מעזה ליישובי עוטף עזה, והחלו תקיפות אוויריות של צה"ל ברצועה, אך מהשעה 02:00 לא  נורו רקטות על ישראל וצה"ל לא תקף ברצועת עזה.

על פי הודעת הקבינט, ההחלטה על הפסקת האש אושרה פה אחד ובהמלצת הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל. עוד נמסר כי הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים של ישראל במערכה. הקבינט הדגיש ש"המציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה".

החלטת הקבינט הגיע בסיומם של 11 ימי הלחימה הקשים ביותר מאז מבצע 'צוק איתן' ב-2014, ואחרי מטח כבד על יישובי הדרום במהלך הערב.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

מתיחות בעוטף ירושלים: עימותים אלימים בשועפט, קבר רחל, קלנדיה והר אדר

כוחות מג"ב בעוטף ירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי משמר הגבול פועלים בכוחות גדולים משעות הלילה בעוטף ירושלים במספר מוקדי חיכוך. לפי הודעת המשטרה, כ-700 לוחמים, לוחמות ולוחמי המילואים של משמר הגבול נפרסו משעות הלילה במרחב, בהובלת מפקד המרחב תנ"צ יובל שלמה. לוחם מילואים אחד נפגע באורח קל.

בלילה נרשמו עימותים אלימים עם כ-300 פלסטינים במחנה הפליטים שועפאט שהבעירו צמיגים, יירו זיקוקים והשליכו בקבוקי תבערה ואבנים. לוחמי מג"ב פיזרו את המתפרעים באמצעות שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בקבר רחל שיירה של כ-150 רכבים בשעות הלילה, במקום גם התפתחו הפרות סדר, לוחמי מג"ב פיזרו את הפרות הסדר.

במהלך היום נרשמו מספר אירועים של עימותים אלימים בהשתתפות עשרות בני אדם בקלנדיה, קבר רחל והר אדר. שפוזרו על ידי לוחמי מג"ב. לוחם מילואים של מג"ב נפצע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום.

המשטרה עצרה 16 בני אדם בחשד למעורבות במהומות בהר הבית ובירושלים

המשטרה עצרה בשעה האחרונה 16 בני אדם בחשד להפרות סדר בהר הבית ובאזור ירושלים. מבין העצורים, 12 חשודים בהפרות הסדר בהר הבית היום בצהריים. ארבעה נוספים נעצרו ברחבי מזרח ירושלים כשברשותם נתפסו כלי תקיפה שונים – שרשראות ודוקרנים, ודגלים בהם נעשה שימוש במהלך נסיעתם.

לפי הודעת המשטרה, במהלך פעילות הכוחות, הבחינו ברכב המניף סממנים לאומיים. הנהג סרב לעצור את רכבו לדרישת הכוחות והחל נמלט עד שנעצר בתום מרדף אז החל לתקוף את השוטרים שהצליחו להשתלט עליו, והוא נכבל. בנוסף אותר חשוד בהשלכת בקבוק התבערה מוקדם יותר היום לעבר כוחות המשטרה בשטח הר הבית.

המשטרה: המהומות בהר הבית פוזרו, השקט שב למקום

המשטרה מדווחת על פיזור המהומות בהר הבית. לפי הודעת המשטרה, מאות מתפללים שהגיעו לתפילת יום שישי בהר הבית החלו להפר את הסדר והגיעו לנקודת המשטרה שנמצאת בשטח ההר. המתפרעים החלו ליידות אבנים, זרקו בקבוק תבערה ותקפו את השוטרים. הכוחות נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובמקביל, אפשרה המשטרה לאלפי המתפללים הבלתי מעורבים לצאת משטח ההר בכדי למנוע פגיעה בהם. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הורה לכוחות הפועלים ליצור קו בלימה על מנת להגן על נקודת המשטרה. "בעקבות המשך יידוי אבנים והפרות הסדר, הגבירה המשטרה את פעולותיה ופיזרה את המתפרעים."

משטרה ומ"גב בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

משטרה ומ"גב בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

משטרה ומ"גב בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

משטרה ומ"גב בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

המהומות בהר הבית: 20 פלסטינים נפצעו בעימותים, המשטרה השתמשה ברימוני הלם וגז מדמיע

המהומות בהר הבית נמשכות. לפי דיווח של רויטרס, המשטרה השליכה רימוני הלם לעבר המפגינים. רשת אלג'זירה דיווחה על שימוש בגז מדמיע. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על 20 פצועים במהומות, שניים מהם פונו לבית חולים סמוך.

מנהיג חמאס, איסמעאיל הנייה: "ניצחון אסטרטגי, ההתנגדות היא הדרך הקצרה ביותר לחירות"

מנהיג חמאס, איסמעאיל הנייה, הגדיר את סיום הלחימה כ"ניצחון אסטרטגי" לפלסטינים. במסיבת עיתונאים עם סיום הלחימה אמר הנייה: "תושבי הגדה, תושבי 48, ירדן ולבנון סייעו לניצחון במערכה הזו. במערכות הבאות על כולם להבין כי ההתנגדות היא הדרך הקצרה ביותר לחירות. היא סיכלה את עסקת המאה, את החיים לצד ישראל ואת נרמול היחסים של מדינות עם ישראל".

הר הבית: כוחות משטרה פיזרו את ההתפרעויות ונפרסו במקום

שוטרים בהפרעויות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול פרוסים בשעה האחרונה בשטח הר הבית ופועלים להשבת הסדר, בעקבות עימותים אלימים במקום. לפי הודעת המשטרה, מתפללים שהגיעו לתפילות יום שישי החלו להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה, שכללה בין יתר יידוי מסיבי של אבנים, בקבוקי תבערה וקראו קריאות לאומניות לעבר כוחות המשטרה וכן תקפו את השוטרים שפעלו במקום.

בעקבות כך, הורה מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, שנמצא ומפקד על כוחות המשטרה ומשמר הגבול, להיכנס לרחבת הר הבית ללא כניסה למסגדים, ולפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. המתפרעים עזבו את המקום, וכוחות המשטרה מאפשרים לבלתי מעורבים לצאת מהמקום.

שוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול פרוסים כעת בהר הבית בפריסה רחבה על מנת לשמור על הסדר.

שוטרים בהפרעויות בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

מהומות בהר הבית: מתפללים יידו אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר שוטרים

מהומות אלימות בהר הבית עם סיום תפילת הצהריים. לפי הודעת המשטרה, מאות צעירים התפרעו במקום, יידו אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר הכוחות. בעקבות כך הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן לכוחות המשטרה להיכנס להר הבית ולטפל במתפרעים שבסמוך לנקודת המשטרה שבמקום, ובמקביל התאפשרה יציאת בלתי מעורבים בהתפרעות מרחבת הר הבית דרך השערים.

מפקד מחוז ירושלים נמצא במקום ומפקד על כלל הכוחות הפרוסים בהר הבית.

נתוני מד"א: 357 נפגעים מירי הרקטות, 257 נפגעי חרדה, 196 נפגעים בעימותים בתוך ישראל

מגן דוד אדום מפרסם נתונים לסיכום מבצע שומר החומות: מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 357 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 119 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 13 בינוני ו-99 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 226 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-220 קל.

בנוסף 257 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בהפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ טיפלו כוחות מד"א ב-196 נפגעים, בהם גבר בן 56 שנפצע אנושות בראשו ונפטר מפצעו, 10 קשה, 30 בינוני ו-155 במצב קל.

נתניהו: "שינינו את המשוואה. אם החמאס חושב שנסבול טפטוף של רקטות, הוא טועה"

בסיכום מבצע שומר החומות אמר ראש הממשלה כי "תוצאות המבצע יוצרות תנאים טובים יותר להשבת החיילים והאזרחים הנעדרים הביתה". שר הביטחון בני גנץ אמר כי "את ההישגים יש למנף למהלך מדיני". הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: "פעלנו במבצע הזה אחרת, גם ההמשך צריך להיות אחר"

המשטרה וצה"ל סורקים שטחים פתוחים לאיתור נפלי רקטות

חבלני משטרת ישראל בשיתוף צה״ל, עורכים משעות הבוקר המוקדמות סריקות בשטחים פתוחים לאיתור נפלים של רקטות ששוגרו לישראל במהלך מבצע שומר החומות, וסילוקם בבטחה.

במשטרה הדגישו: "אנו קוראים לציבור לצאת ליהנות בטבע אך להישמע להנחיות בטיחות המצילות חיים. במידה ומבחינים בחפץ חשוד או בנפל יש להתרחק ולהרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את כוחות המשטרה. חבלני משטרת ישראל ערוכים לטפל בכל דיווח שכזה במקצועיות השמורה להם בלבד."

פיקוד העורף: הלימודים בכל הארץ יתחדשו ביום ראשון

בתום הערכת מצב בפיקוד העורף, הוחלט להסיר את כלל ההגבלות בכל הארץ החל מהיום (שישי) בשעה 12:30. החל מיום ראשון, 23 במאי 2021, יתקיימו הלימודים כסדרם.

נתניהו, גנץ וכוכבי ימסרו הצהרות בקריה ב-13:00

קרן הפיצויים לטיפול בנזקים לרכוש: מטפלים ב-5,245 תביעות על נזקים

מנתונים שפרסמה הקרן על 5,245 תיקי תביעות שנפתחו עולה כי הוגשו 3,424 תביעות על נזקים למבנה, 1,724 תביעות על נזקים לרכב, תביעה אחת על נזק לחקלאות ו-96 תביעות שהוגדרו 'אחר'.

בנוסף, כ-170 משפחות פונו מבתיהן שאינם ראויים למגורים והוסדר להן דיור חלופי.

בקרן ציינו כי ישנן פניות נוספות שהתקבלו וטרם נפתח עבורן תיק.
 

צה"ל: כלל ההגבלות על העורף הוסרו, מלבד פעילויות חינוך

בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות, למעט הגבלות על פעילויות חינוכיות באזורים בהם הן נאסרו ב-24 שעות האחרונות. בפיקוד הדגישו כי יש להיזהר מנפלים במרחבים פתוחים.

שר החוץ אשכנזי: "הודיתי למזכיר המדינה האמריקני על התמיכה האמריקאית הבלתי מתפשרת בישראל

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי במהלך הלילה עם מזכיר המדינה האמריקאי, בלינקן, ועדכנתי אותו על החלטת הקבינט המדיני הבטחוני.
הודיתי למזכיר המדינה על התמיכה האמריקאית הבלתי מתפשרת בישראל ובזכותה להגן על עצמה.
מזכיר המדינה עדכן אותי כי בכוונתו להגיע לאזור בקרוב. בירכתי אותו על כוונתו ואמרתי לו כי נשמח לקבל את פניו, להמשיך ולדון בקידום הסוגיות האסטרטגיות האיזוריות לשמירה על ביטחונה של ישראל והיציבות האיזורית."

בעקבות הפסקת האש: כבישים בעוטף עזה נפתחו לתנועה

משטרת התנועה הודיעה על פתיחה לתנועה של שני כבישים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה שהיו סגורים במהלך ימי הלחימה עקב סכנה לירי טילי נ"ט. כביש 34 מצומת נירעם לצומת יד מרדכי נפתח לתנועה בשני הכיוונים, וכביש 4 מצומת זיקים לצומת יד מרדכי נפתח לתנועה בשני הכיוונים.

במהלך המבצע: 7030 אזעקות בתוך ישראל

7030 התרעות צבע אדום נשמעו בישראל במהלך 11 ימי הלחימה של מבצע שומר החומות – כך עולה מנתוני אפליקציית 'צופר' המפיצה את התרעות פיקוד העורף. בממוצע נשמעו בישראל 639 אזעקות ביממה.

צה"ל: במהלך המבצע הושמדו 100 ק"מ מנהרות ברצועה, וחוסלו לפחות 225 פעילי טרור

צה"ל פרסם את נתוני סיכום למבצע שומר החומות. לפי ההודעה, במהלך 11 ימי המבצע הושמדו 100 ק"מ מנהרות ברצועה. כוחות צה"ל חיסלו 5 מפקדים בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, 20 מפקדים בדרג בכיר ובינוני ו-200 פעילי טרור נוספים. בנוסף נגרם נזק רב לתשתיות טרור. מערכת ההגנה האווירית יירטה 90% מהרקטות ששוגרו לישראל.

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, יגיע לישראל בימים הקרובים

בלינקן שוחח עם שר החוץ, גבי אשכנזי, ובירך על הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרי. הוא הודיע כי יגיע לאזור בימים הקרובים, וכי יפגוש את שר החוץ, מנהיגים ישראלים ופלסטינים ומנהיגים אזוריים.

לאחר הפסקת האש: חגיגות ברצועת עזה

תושבים ברצועה יצאו לרחובות והניפו דגלי חמאס עם כניסת הפסקת האש לתוקף.

תומכי חמאס בעזה חוגגים את הפסקת האש (צילום: AP Photo/Adel Hana)

הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקפה

דקות לכניסת הפסקת האש: מטחים ליישובי עוטף עזה

הנשיא ביידן: "הבטחתי לנתניהו שנחדש את מלאי כיפת ברזל"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר בהצהרה שמסר בעניין הפסקת האש בין ישראל לחמאס כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שש פעמים בימים האחרונים. "הבטחתי לנתניהו שארה"ב תמלא את המלאי של כיפת ברזל". עוד אמר ביידן: "ארה"ב מחויבת לפעול יחד עם האו"ם לסיוע הומניטארי לעזה".

המטח לעוטף עזה: פגיעה ישירה במועצה האזורית אשכול, אדם אחד נפצע קל

הירי מעזה נמשך: מטח ליישובי עוטף עזה

פיקוד העורף: תושבי עוטף עזה במרחק של עד 7 קילומטרים מגבול הרצועה מתבקשים להישאר בבתיהם

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר בבתיהם ובקרבה למרחב מוגן מעתה ועד להודעה חדשה. חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור.

לקראת הפסקת האש: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ימסור הצהרה ב-00:45

חמאס: עד הפסקת האש, מטח כבד לכל הארץ נותר על השולחן

‏דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: קיבלנו את ההודעה מהמתווכים על הפסקת האש שתיכנס לתוקפה ב-02:00, עד אז מטח כבד לכל הארץ, מחיפה בצפון ועד בסיס רמון בדרום, נותר על השולחן כאופציה.

אזעקה באזור עוטף עזה

ראש עיריית שדרות: "כנראה שהממשלה לא באמת רוצה להכריע את חמאס"

אלון דוידי, בתגובה להפסקת האש: "הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, בתיווך המצרים וללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי ואורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס ומעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור.

"לצערנו מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות 'ההכלה', נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות: מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי החמאס".

תושבים עד 7 ק"מ מהגבול הונחו להישאר בקרבת מרחב מוגן עד הודעה חדשה

בנוסף,  חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור.

המועצה האזורית שדות נגב לתושבים: "להמשיך ולהישאר בסמיכות למרחב מוגן"

בהודעה לתושבים נכתב: "על רקע הפסקת האש שסוכמה ושתכנס לתוקף ככל הנראה בשעה 2 לפנות בוקר, אנו שבים ומחדדים את הנחיות פיקוד העורף לאזורינו – יש להמשיך ולהישאר בסמיכות למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה. השעות הקרובות גורליות מאוד ועל פי ניסיון העבר, ירי הטילים לעבר אזורינו יגבר עד כניסת הפסקת האש לתוקף."

אזעקות צבע אדום באזור עוטף עזה

החלטת הקבינט: "הפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, השעה תסוכם בהמשך"

הודעת סיכום של הקבינט המדיני בטחוני בתום ישיבתו הערב:

"הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך.

הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים.

הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה."

דיווחים: הפסקת האש תחל בשעה 02:00

הרמטכ״ל וראש השב״כ: חמאס מורתע, פגענו בכל מה שרצינו״

הקבינט אישר את הפסקת האש

והשרים אישרו הערב את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להפסקת האש בין ישראל לחמאס וסיום מבצע 'שומר החומות', כך דיווח הערב אתר N12.

על פי הדיווח, השעה המסתמנת לתחילת הפסקת האש היא 2:00 הלילה.

בוטלה ההנחיה לתושבי אשכול להישאר במרחבים מוגנים

עם זאת, התושבים ביישובים עד ארבעה קילומטרים מהגבול הונחו יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות.

ירי לאשקלון, אשדוד, שדרות ויישובי עוטף עזה

צה"ל: החל מהבוקר הותקפו כ-30 עמדות שיגור ברחבי הרצועה

דובר צה"ל: 299 שיגורים לעבר ישראל מאז הבוקר

אזעקת צבע אדום במפלסים ומטווח ניר עם

BBC: ישראל הודיעה למצרים כי תסכים להפסקת אש אחרי ישיבת הקבינט

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה

מד"א: במהלך היום ניתן טיפול לתשעה פצועים, כולם במצב קל

שני בני אדם נפגעו מרסיסים, בדף ושברי זכוכיות. חמישה בני אדם נפגעו בדרכם למרחב מוגן. בנוסף, טופלו ביום חמישה נפגעי חרדה.

אזעקת צבע אדום בכרם שלום

צה"ל: חוסלה עמדת הנ"ט שירתה לעבר רכב ההסעות הצבאי

דובר צה"ל הודיע כי עמדת הנ"ט של חמאס בבית לאהיא, ממנה מסתמן שבוצע הירי לעבר הטיולית מוקדם יותר היום, הושמדה מהאוויר ומהיבשה. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס תקף וסיכל פעילים חמושים ממערך הנ"ט של חמאס, בזמן נסיעתם ברכב בצפון הרצועה.

פיקוד העורף: לא יתקיימו מחר לימודים ברוב הארץ

על פי ההנחיות העדכניות של פיקוד העורף, שיהיו בתוקף עד מחר (שישי) בשעה 18:00 תיאסר פעילות חינוכית בעוטף עזה, בנגב, ובאזורי לכיש, שפלה, דן, הירקון, השרון ובחלק מיישובי השומרון.

אל ג'זירה: ישראל הודיעה למצרים על כוונתה להפסיק את המבצע

סערה באו"ם: ארדן יצא מהמליאה בעקבות נאום שר החוץ הפלסטיני

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה היום (חמישי) לדיון מיוחד על מבצע 'שומר החומות'.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי: "המסר מכאן ברור: הפסיקו את הטבח. ישראל לא מתנצלת, היא חושבת שזו זכותה להרוג אוכלוסיה אזרחית". שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נטש את הדיון.

אזעקת צבע אדום בשדרות

דיווח פלסטיני: שני הרוגים מפגיעת צה"ל ברכב בצפון הרצועה

תושבים באשכול נקראו להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה

המועצה קראה לתושבי היישובים במרחק של עד ארבעה קילומטרים מהגבול עם עזה להיכנס למרחבים המוגנים עד הודעה חדשה בשל "התרעת ירי מיידי".

אזעקות צבע אדום באשקלון ואשדוד

אזעקות באזור מערב הנגב ועוטף עזה

אזעקות באשקלון ובעוטף עזה

3 פלוגות מג״ב יוחזרו מהערים המעורבות ליהודה ושומרון

בהתאם להערכת המצב המשותפת של משטרת ישראל וצה"ל הוחלט על החזרתן של שלוש פלוגות מג"ב שפעלו במחוזות משטרת ישראל במשימות בערים המעורבות לאוגדת איו"ש.

ראש הממשלה יכנס את הקבינט המדיני ביטחוני הערב ב-19:00

פגיעה ישירה במפעל באזור תעשייה בבאר שבע, לא דווח על נפגעים

מטח טילים על אשדוד והנגב המערבי

מטח כבד לבאר שבע, להבים, עומר ויישובי הפזורה

מטח טילים על באר שבע והפזורה הבדואית

פצוע קל בפגיעה ישירה במבנה באשקלון, מטח כבד על ב"ש

פגיעה ישירה בבניין באשקלון

פגיעה ישירה במבנה באשקלון, הפרטים בבדיקה

מטח כלפי אשקלון, 5 יירוטים מעל העיר

פגיעת טיל הנ"ט בטיולית: 30 לוחמי הצנחנים ירדו מההסעה דקות לפני הירי

בתחקיר ראשוני שערך צה"ל עולה כי 30 חיילי גדוד 101 ירדו מהטיולית דקות ספורות לפני שנורה אליה טיל נ"ט מסוג קורנט.

בצה"ל בודקים מדוע הטיולית חנתה במקום אסור.

הטיולית שנפגעה מירי טיל קורנט. (צילום: קבוצת גלובל)

הטיולית שנפגעה מירי טיל קורנט. (צילום: קבוצת גלובל)

בכירים בארגון הבריאות העולמי קראו להפסקה הומניטרית בתקיפות בעזה, כדי לאפשר סיוע למערכת הבריאות בעזה

בכירים בארגון הבריאות העולמי קראו להפסקה הומניטרית בתקיפות בעזה, על מנת לאפשר גישה לסיוע למערכת הבריאות ברצועה.

"סגירת נקודות כניסה ויציאה לחולים ולכוחות הצלה ורפואה, והמגבלות הקשות על כניסת ציוד מחמירות את משבר בריאות הציבור הזה", אמר אחמד אל-מנדרי, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי.

צה"ל זיהה ותקף חמש עמדות שיגור רקטות ברצועת עזה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו חמש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה

הירי נמשך, מטחים לעבר עוטף עזה ובאר שבע

נפילה באזור התעשייה של רהט, לא ידוע על נפגעים

אזעקות בעוטף עזה ומערב הנגב

מתחילת מבצע "שומר החומות" טופלו 348 נפגעים על ידי צוות מד"א, מתוכם 12 נהרגו

מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 348 נפגעים על ידי צוותי מד"א, מתוכם 12 נהרגו. בהפרות הסדר טיפלו כוחות מד"א ב-196 נפגעים, בהם בן 56 שנפצע אנושות בראשו ונפטר מפצעו, 10 קשה, 30 בינוני ו-155 במצב קל.

מטח לנתיבות ולשדרות, חמאס: "נירה עד הפסקת האש"

משרד הבריאות העזתי: 230 עזתיים נהרגו, 1,710 נפצעו מתחילת המבצע

משרד הבריאות בעזה מעדכן כי עלה ל-230 מספר ההרוגים בעזה, בהם 65 ילדים. 1,710 נפצעו מתחילת המבצע.

107 אלף בני אדם נטשו את בתיהם,  44 אלף מתוכם נקלטו במחסות לפליטים. 1,335 בתים נהרסו כליל. 13 אלף דירות נפגעו ברמות שונות.

נמשכות התקפות צה"ל, מטוסי קרב תקפו מנהרת לחימה של החמאס ועמדות שיגור תת קרקעיות

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מנהרת לחימה של ארגון הטרור חמאס בבית חאנון, וכן, שתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג'באליה ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב בימים האחרונים.

הפגיעה במטרו של חמאס - בחלוקה לפי השכונות

הפגיעה במטרו של חמאס – בחלוקה לפי השכונות בעזה. (צילום: דובר צה"ל)

תושבי נתיב העשרה מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה

צה"ל זיהה ותקף משגר רקטי נוסף ומנע ירי לעבר ישראל

מטוס קרב של צה״ל תקף לפני זמן קצר משגר רקטי של ארגון הטרור חמאס שמוקם על גג מבנה בעיר שאטי שברצועת עזה.

לאחר ירי הנ"ט, תושבי העוטף מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים

טיל נ"ט פגע ברכב הסעות ריק, חייל נפצע קל

ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לעבר טיולית חונה. הטיולית הייתה ריקה מחיילים. כתוצאה מהירי, נפצע באורח קל לוחם צה"ל ששהה בסמוך לטיולית.

הטיולית שנפגעה מירי טיל קורנט. (צילום: קבוצת גלובל)

הטיולית שנפגעה מירי טיל קורנט. (צילום: קבוצת גלובל)

מטחים נורו לעוטף ולאשקלון

צה"ל תקף מחסני אמצעי לחימה שמוקמו בבתיהם של מפקדים בארגון הטרור חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני מחסני אמצעי לחימה (אמל"ח) שמוקמו בבתיהם של סגן האחראי החטיבתי של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז ובביתו של פעיל במערך האווירי של הארגון בעיר חאן יונס.

נפילות באשכול, אין נפגעים בגוף

התרעות צבע אדום בשני ישובים במועצה האזורית אשכול. זוהו נפילות בשטחים פתוחים. אין נפגעים בגוף. לא ידוע על נזק.

הירי חודש אחרי 8 שעות של שקט, מטח לאזור לכיש ועוטף עזה

תקיפות צה"ל ברצועה המשיכו לאורך כל הלילה וגם בשעה זו

צה"ל תקף ברצועה במשך כל הלילה. הותקפו בתיהם של אנשי הזרועות הצבאיות, תשתיות ומוצבים צבאיים של חמאס והג'האד האסלאמי.

צה"ל ממשיך לתקוף גם בשעה זו.

70 שיגורים במהלך הלילה, מרצועת עזה לישראל

כ-70 שיגורים נורו הלילה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כעשרה שיגורים נפלו בשטח הרצועה.
דובר צה"ל: "לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך הלילה על פי מדיניות היירוט".

עיריית אום אל פחם הכריזה על יום אבל

עיריית אום על פחם הכריזה על יום אבל (חמישי) בעקבות מותו של הנער מוחמד מחאמיד כיוואן, תושב העיר בן ה-17.

משפחתו של הנער טענה כי הוא נפגע לפני כשבוע מירי שוטרים סמויים בעת שישב ברכב עם חבריו.

 

צה"ל ביצע גל מעצרים של בכירי חמאס בגדה

צה"ל ביצע הלילה גל מעצרים של בכירי חמאס במחוזות שונים בגדה המערבית, בעקבות ההסלמה שמוביל שם הארגון. עם העצורים נמנים בכירים בהנהגת חמאס בגדה ופעילים שהיו ברשימת הארגון לקראת הבחירות לפרלמנט הפלסטיני, שלבסוף נדחו. אחד העצורים הוא בכיר חמאס בגדה נאיף רג'וב, אחיו של בכיר פתח ג'יבריל רג'וב.

מטוסי צה"ל ממשיכים לתקוף את המטרו של חמאס

צה"ל המשיך הלילה את גל התקיפות הנרחב נגד המטרו של חמאס. דובר צה"ל מוסר כי ביממה האחרונה מטוסי קרב של צה"ל תקפו עשרות יעדי טרור תת-קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב של צה"ל לתקיפת המטרו של חמאס ברחבי רצועת עזה, תוך פגיעה משמעותית במערך התת-קרקעי של ארגוני הטרור ברצועה. בשעה זו ממשיכים מטוסי קרב של צה"ל לתקוף יעדי טרור תת-קרקעיים.

דובר צה"ל הוסיף שצה"ל תקף לאורך הלילה יעדי טרור נוספים ברחבי רצועת עזה, בהם תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ בגדוד צפון חאן יונס, עלי אבו זרקה, אתרים לייצור אמל"ח ועמדות שיגור על ותת-קרקעיות.

אזעקות בבאר שבע, באופקים ובפזורה הבדואית

אחת הרקטות שנורו לבאר שבע יורטה, שלוש נוספות נפלו בשטחים פתוחים.

צה"ל: כלי טיס תקפו מתחם נ"ט ומשגרים של חמאס

דובר צה"ל: כלי טיס תקפו מתחם נ"ט של חמאס בסג'עיה, שלושה משגרי רקטות בבית חאנון, ג'בליה ובנוצירת. בנוסף, הותקף משגר פצצות מרגמה של חמאס ברפיח.

צה"ל: מטוסים וכלי טיס תקפו מחסן אמל"ח בבית שר המשפטים של חמאס

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: כיסופים ורעים

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: הפסקת אש תוך יום או יומיים

מוסא אבו מרזוק, בראיון לערוץ אל-מיאדין: "סירבנו להצעה של מצרים וקטר לעצור את האש לפני ישראל. ישראל צריכה להבין" תקיפה תמורת תקיפה . אם הם יסלימו, אנחנו נסלים. אם הם יפסיקו את הירי על עזה, נפסיק את הירי על תל אביב. הפעולות של ישראל בירושלים ובשיח' ג'ראח גרמו לגדודי אל-קסאם להיכנס למערכה, ובתנאים להפסקת האש צריכה להיות התייחסות לכך".

אשכנזי למזכיר המדינה האמריקאי: "על ישראל להמשיך לפעול עד להשבת השקט והביטחון לתושביה"

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח היום (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. על פי ההודעה, השר אמר כי "על ישראל להמשיך לפעול מול החמאס וארגוני הטרור ברצועה עד להשבת השקט והביטחון לתושבי מדינת ישראל".

צה"ל: חיל האוויר תקף שני מבנים של הכוח הימי של חמאס

הוסרה ההנחיה לתושבי עוטף עזה לשהות במרחב המוגן

מד"א: 15 נפגעים ו-18 נפגעי חרדה במהלך היון (ד')

אזעקת צבע אדום באשקלון ושדרות

נתיבות: רקטה פגעה בחצר בית, אין נפגעים

דוברות המשטרה: במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת רקטה בחצר בית בנתיבות. שוטרים בהם חבלן משטרה הגיעו למקום. נגרם נזק, אין בשלב זה דיווח על נפגעים בגוף. אנו קוראים לציבור לנהוג עפ"י הנחיות השוטרים ופיקוד העורף.

ירי נוסף לדרום: אזעקה בנתיבות

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של חמאס בעזה

שדרות: בעקבות פגיעת רקטה בקו מתח גבוה, יש הפסקת חשמל בחלק משכונות העיר

עיריית שדרות: בעקבות נפילת רקטות בעיר ופגיעה בקו מתח גבוה, יש הפסקת חשמל בחלק משכונות העיר. במטח האחרון 5 נפילות בעיר-3 פגעו בבתים. פצוע הדף פונה לבית החולים.

מטח רקטות לדרום: אזעקות באופקים ובאשקלון

ירי לעוטף עזה: פגיעה ישירה בבית בשדרות, פצוע קל-בינוני

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום

נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

נתניהו: "מעריך את תמיכת הנשיא ביידן, נחוש להמשיך במבצע עד שיושג שקט לאזרחי ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני בא עכשיו מהבור בקריה, מחמ"ל המבצעים של צה"ל. זה מרשים ביותר. כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק.

כפי שאמרתי היום לשגרירים כאן, זו הזכות הטבעית של ישראל. אני הערכתי מאוד את התמיכה של הממשלות האלה, ואני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו – להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

פיקוד העורף: אין לימודים גם מחר ברוב הארץ, בצפון יתקיימו לימודים

צה"ל מתכוון להרוס את בית המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה ז"ל

דובר צה"ל: המחבל שהתגורר בכפר ״תורמוסעיא״ שבמרחב החטיבה המרחבית ״בנימין״, ביצע פיגוע ירי בצומת תפוח ב-2 במאי 2021 בו נרצח יהודה גואטה ז"ל ונפצעו שני אזרחים ישראלים נוספים. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.

בת 43 מהצפון קיבלה דום לב בדרכה למרחב המוגן, מצבה קשה ולא יציב

במהלך האזעקות שנשמעו בצפון הארץ, אישה בת 43 לקתה בדום לב בדרכה למרחב המוגן. צוות מד"א טיפל בה ולאחר החייאות ממושכות שכללו מתן מכות חשמל להחזרת הדופק, פינה אותה לבית החולים כשהיא במצב קשה ולא יציב.

לוחמי צה"ל סיכלו ניסיון פיגוע משולב בכניסה לקריית ארבע

דובר צה"ל: בהמשך לדיווח הראשוני, מחבלת חמושה בנשק מסוג M16 הגיעה לצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע ופתחה בירי תוך כדי התקדמות לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים ששהו בצומת. שני לוחמים ירו לעברה וניטרלו אותה. אין נפגעים לכוחותינו.

צה"ל והשב"כ סיכלו 3 פעילי חמאס בדירת מסתור ששימשה את מערך הסייבר של הארגון

דובר צה"ל: במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה. תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון. הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים, שהינה פעילות טרור לכל דבר ועניין.

בעקבות הירי לצפון: חיפה, עכו וערים נוספות בצפון פותחות מקלטים

ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום"

איחוד הצלה: בת 10 נפגעה מרכב בקרית ביאליק בזמן האזעקה

משה אדלר, חובש איחוד הצלה: "מדובר בילדה שנפגעה מרכב בזמן האזעקה כשלדברי עוברי אורח רצה למרחב מוגן. הענקתי לה סיוע ראשוני בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים רמב"ם כשבשלב זה מצבה מוגדר בינוני".

מטח רקטות לדרום: אזעקות באשדוד ובאשקלון

הירי לצפון: לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד, שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים

דובר צה"ל: זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון. פרטים נוספים בהמשך.

מד"א: לא אותרו נפגעים מהירי לצפון, שניים נחבלו באורח קל בדרך לממ"ד

דיווח: הרקטות לקריות שוגרו מדרום לבנון, לא דווח על נפילות

מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הארץ, לא התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים. כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-2 נפגעים במצב קל בלבד.

ירי לאיזור הצפון: אזעקות בקריות ועכו

צה"ל תקף עמדת שיגור של חמאס ממנה בוצע ירי לבאר שבע

דובר צה"ל: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר שלוש עמדות שיגור רקטות ביניהן עמדת שיגור ששיגרה לעיר באר שבע ועמדת שיגור פצמ״ר של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובבית חאנון ברצועת עזה.

מחבלת פלסטינית ניסתה לבצע פיגוע דקירה בקריית ארבע ונוטרלה, אין נפגעים

דיווח: צה"ל תקף חוליית חמאס בעזה בדרך לפיגוע בישראל

מד"א: לא התקבלו דיווחים על נפגעים בגוף במטח האחרון

מטח כבד לבאר שבע, רחובות, אשדוד ויישובי השפלה

צה"ל תקף עמדת תצפית עם פיר מנהרה של חמאס

צה"ל תקף עמדת תצפית ובה פיר מנהרה של חמאס. העמדה היא חלק מתשתית המנהרות של הארגון במרכז הרצועה.

השריפה בלוד כובתה; תנועת הרכבות מתחדשת בהדרגה

תנועת הרכבות בין תל אביב ללוד הופסקה בשל שריפה ליד המסילה

קטע המסילה שבין תחנות תל אביב ההגנה ולוד נסגר זמנית בשל שריפה בקרבת המסילה באזור לוד, ובהנחיית גורמי הכיבוי. באזור חלים שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות. לוחמי אש פועלים לכיבוי השריפה.

תחנות לוד גני אביב וכפר חב"ד נסגרו זמנית לתנועת רכבות.

אזעקות ביבנה ובאשדוד

צה"ל חיסל שלושה פעילים מהג'יהאד האסלאמי שהתכוונו לשגר רקטות לישראל

כלי טיס של צה"ל חיסל שלושה פעילי טרור מהג'יהאד האיסלאמי בעת שניסו לשגר רקטות לישראל במרחב רצועת עזה.

אזעקות באשקלון ובסביבתה

צה"ל תקף מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של חמאס בבניין במרחב ג׳באליה, כך נמסר מדובר צה"ל.

משרד הבריאות בעזה: 219 הרוגים פלסטינים מתחילת המבצע, מהם 63 ילדים

משרד הבריאות בעזה עידכן שמתחילת סבב הלחימה נהרגו ברצועה 219 איש, מהם 63 ילדים ו-39 נשים. 1,530 נפצעו במבצע.

צבע אדום במועצה אזורית אשכול

צה"ל: תקפנו אתר לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי במרכז הרצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה השייך לג'יהאד האיסלאמי בעיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

צה"ל: מנהרות חמאס הותקפו הלילה ב-122 פצצות

צה"ל הודיע שתקף הלילה (בין שלישי לרביעי) את השלב החמישי במטרו של חמאס, על ידי 52 מטוסים שהטילו 122 חימושים שונים על 12 ק"מ של מנהרות.

דובר צה"ל אמר שבמנהרות נמצאו משגרי רקטות ואמצעי לחימה ימיים, ותקיפתן נמשכה 25 דקות. צה"ל העריך שעשרה פעילי טרור מחמאס והג'יהאד האיסלאמי נהרגו בתקיפות ליליות בחאן יונס וברפיח, משם נורה עיקר הירי על יישובי הדרום.

דובר צה"ל: מוחמד דף ניצל משני ניסיונות חיסול במהלך המבצע

דובר צה"ל אמר הבוקר (רביעי) שצה"ל ניסה לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, פעמיים מתחילת מבצע שומר החומות, ונכשל.

צה"ל פעל לחיסול לפחות שבעה בכירים נוספים בחמאס. חלקם נפצעו, אבל כולם שרדו. בכירים נוספים שנפצעו ושרדו את ניסיונות החיסול הם בין השאר רפעא סלאמה, מפקד חטיבת חאן יונס, מוחמד סינוואר, ראש כוח האדם בזרוע הצבאית, חכאם יוסף וראאד סלאח, ראשי מטות האימונים, ועז א-דין חדאד, ראש מטה המבצעים.

לאחר הפוגה: לפנות בוקר חודש הירי ליישובי הדרום

אין נפגעים בירי לאזור השפלה

עיריית רחובות ועיריית נס ציונה הודיעו כי באזעקות שנשמעו בשטח העיר לא ידוע על נפילות ואין נפגעים.

מטח טילים על רחובות, נס ציונה, אשדוד ואיזור השפלה

מטח טילים כבד לדרום השפלה ואשדוד

צה"ל תקף דירות של מפקדי חמאס, ביניהם ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין חמאס

צה"ל תקף תשתיות צבאיות בדירותיהם של חמישה מפקדים נוספים בחמאס, ביניהם ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס.

התשתיות הצבאיות שהותקפו:
• תשתית צבאית בביתו בג'אבליה של ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי בארגון הטרור חמאס.
• תשתית צבאית בביתו בחאן יונס של סגן מפקד גדוד מזרחיות בארגון הטרור חמאס.
• תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ הפועל תחת גדוד מזרחיות של ארגון הטרור חמאס.
• תשתית צבאית ששימשה לניהול לחימה בביתו ברפיח של יאסר שיח אליעיד, מ"פ ביבנא בארגון הטרור חמאס.
• תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו בחאן יונס של מוחמד אל נאג'ר, מ"פ בגדוד דרום חאן יונס של ארגון הטרור חמאס.

אזעקות בעוטף עזה ובנתיבות

המשטרה עצרה 4 קטינים תושבי מזרעה וכפר יאסיף, שיידו הערב אבנים והשליכו זיקוקים

כוחות משטרה ולוחמי יס״מ פעלו הערב בכפר יאסיף בעקבות מחאה בהשתתפות כ- 200 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, יידו אבנים והשליכו זיקוקים לעבר השוטרים.

במהלך הפרות הסדר השוטרים עצרו 2 קטינים תושבי כפר יאסיף (15,17) ו- 2 קטינים תושבי הכפר מזרעה (15,16) בחשד ליידוי אבנים והפרת הסדר.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה כל עוד זאת מתקיימת בגבולות החוק ולא הופכת למפגן אלימות תוך פגיעה בכוחות המשטרה והציבור".

דיווחים: חמאס הסכים להצעת מצרים להפסקת אש ביום חמישי בבוקר

ישראל טרם השיבה להצעה.

צה"ל: 360 רקטות נורו לישראל ב-24 שעות האחרונות

ארבעה פלסטינים נהרגו היום בעימותים עם צה"ל

11 נפגעים באירועי אלימות ביהודה ושומרון מהבוקר

אזעקות באשקלון וזיקים

מטחים כבדים לאשדוד ועוטף עזה

המשטרה עצרה 3 תושבי ערערה בחשד לתכנון הפרות סדר וגרימת ונדליזם

במהלך בדיקה יזומה של רכב בוואדי ערה נמצאו ברשות שלושה נוסעים אלות, מיכל בנזין ורעלות לכיסוי הפנים.

יושבי הרכב, תושבי ערערה שבוואדי ערה, נעצרו לחקירה ובתום חקירתם יוחלט האם לקיים מחר דיון בבקשה להאריך את מעצרם.

הירי לעוטף התחדש לאחר שעתיים של רגיעה

צה"ל תקף חוליית שיגור פצמ"רים שביצעה ירי מתוך בית ספר

כלי טיס של צה"ל תקף חולייה של חמאס בשוג'עייה מיד לאחר שהיא ביצעה ירי לשטח ישראל, עמדת השיגור שמוקמה בתוך בית מבנה בית ספר הושמדה.

מלך ירדן הורה להקים בית חולים שדה ברצועת עזה

מלך ירדן, עבדאללה השני, הורה לרמטכ״ל הירדני להקים בעזה בית חולים שדה.

לפי דיווח בערוץ הטלוויזיה הירדני, בית החולים יכלול מאה מיטות בנוסף למחלקת טיפול נמרץ וחדרי ניתוח.

נמשכות תקיפות צה"ל בעזה: מטוסי קרב תקפו שלוש דירות מבצעיות של מפקדים בחמאס

צה"ל ממשיך בתקיפות אוויריות ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: שלוש דירות של מפקדים בחמאס  ואתר לאחסון מכונות פיתוח וייצור אמל"ח.

הרוג פלסטיני בעימות בין חמושים לצה"ל באלבירה

עימות בין חמושים פלסטינים ובין חיילי צה"ל במהלך הפגנה גדולה באלבירה, על פי מקורות פלסטינים פונו 16 פצועי ירי לבתי חולים בראמאללה.

‏שוחרר לביתו החייל שנפצע קשה מירי נ"ט בגבול רצועת עזה

יגאל יהושע ז"ל, שנרצח בלינץ' בלוד, מובא למנוחות במושב חדיד

מסע הלוויה של יגאל יהושע ז"ל, שנרצח בלינץ' בלוד, מובא כעת למנוחות במושב חדיד שבמודיעין.

נציגת הממשלה, ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) אמרה בלוויה:  "לא נרכין ראשנו מול הטרור ברחובות ישראל. לתושבי לוד ולכל אזרחי ישראל מגיע לחיות בבטחה ובשותפות ללא כל צל של איום".

יגאל יהושע ז"ל

מפקד פיקוד מרכז חתם על צו שמכריז מצב מיוחד ביישובים אזרחיים ביהודה ושומרון

בהתאם להערכת מצב עורף ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון.
להלן היישובים בהם תקף הצו: אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה.

ההחלטה התקבלה על בסיס הערכת המצב בעורף בלבד ואיננה קשורה להערכת המצב הביטחונית במרחב יהודה ושומרון.

נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום: "החזרנו את חמאס שנים אחורה. נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הערכת מצב בפיקוד דרום: "אני פה בבסיס חיל האוויר בחצרים, קודם לכן במטה פיקוד דרום בבאר שבע. קיבלתי סקירות על התקיפות הרבות שלנו נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי, הם קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. אין לי ספק שהחזרנו אותם שנים רבות אחורה.

ראש הממשלה עם מפקד חיל האוויר. ו(צילום: קובי גדעון / לע"מ)

"אני מקיים הערכות מצב ואנחנו מקבלים החלטות. אנחנו נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שכל האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שגם הם יפיקו את הלקח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום עם הרמטכ"ל, אביב כוכבי וביקר בתא התקיפה של פיקוד הדרום. ראש הממשלה המשיך לסיור בבסיס חיל האוויר בחצרים וקיבל תמונת מצב וסקירה מבצעית ממפקד חיל האוויר ומפקד טייסת 107 בבסיס. בסקירה הוצגו לראש הממשלה נתונים אודות התקיפות והפעולות שמבצע חיל האוויר במטרות השונות ברצועת עזה.

פגיעה ישירה בחוף אשקלון, אין נפגעים בגוף

מטח נוסף לעוטף עזה ואשקלון

מחשש לירי נ"ט – המשטרה סגרה ציר מרכזי משדרות לכיוון צפון

הפרות סדר בשייח ג'ראח, המשטרה נערכת לפזר מתפרעים ברימוני הלם

מתיחות רבה בשייח ג'ראח, המשטרה נערכת לפזר מתפרעים עם אמצעים לפיזור הפגנות.

בשל המצב הביטחוני תנועת הרכבות בין ת"א ההגנה לבאר שבע תיפסק היום החל מ-19:00

תנועת הרכבות בין ת"א ההגנה לברק שבע תופסק היום (שלישי), החל מהשעה 19:00 . מתחנת ת"א ההגנה יופעלו היסעים לתחנות הדרום.

תנועת הרכבות תפעל מחר כסדרה בכל הקווים, מלבד בין תחנות אשקלון ובאר שבע (קו הנגב המערבי). תחנות שדרות, נתיבות ואופקים תישארנה סגורות לשירות.

שני חיילים נפצעו קל מירי בניסיון לפיגוע באזור רמאללה

שני חיילים נפצעו באורח קל מירי בפלג גוף תחתון בהפרת סדר בהשתתפות אלפים סמוך לרמאללה.

נתניהו לראשי המועצות בדרום: "אחרי המערכה המשוואה תשתנה, על כל ירי יהיו תגובות עוצמתיות מאוד"

ראש הממשלה, נתניהו לראשי המועצות בדרום: "ממשיכים במערכה. יום אחרי, המשוואה תשתנה, על כל ירי יהיו תגובות עוצמתיות מאוד"

מטח לעבר באר שבע ודימונה

המשטרה פיזרה את ההפגנה בשער שכם, צעיר עוכב בגין תקיפת שוטרים

כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול פרוסים בשער שכם בשעה זו ופועלים להשבת הסדר בעקבות התקהלות במקום של עשרות מפגינים שהחלו להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה שכללה בין היתר יידוי אבנים וזריקת בקבוקי זכוכית לעבר כוחות המשטרה.
המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור המתפרעים ועיכבה חשוד בגין תקיפת השוטרים שהועבר להמשך חקירה במשטרה.

עימותים בשער שכם: לוחמי מג"ב מפזרים הפגנת הזדהות של צעירים ערבים עם תושבי עזה

צעירים ערבים מזדהים עם תושבי עזה ויצאו לצעדה כשהם מניפים דגלי פלסטין. לוחמי מג"ב כרזו להם לפנות את השטח והחלו שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את ההפגנה.

שלושה לוחמים נפצעו קל מפגיעת פצמ"ר וטופלו בבית החולים ברזילי

במיון של המרכז הרפואי ברזילי טיפלו בשעה האחרונה בשלושה לוחמים שהגיעו בעקבות ירי פצמ״ר.

חייל אחד נפצע כתוצאה מרסיס שפגע בכתפו, והשניים הנוספים סובלים מפגיעות הדף,  כולם במצב קל.

רקטה פגעה בבניין באשדוד

פצוע קל מנפילת רקטה בצומת גורל שבנגב, נזק נגרם למכוניות

פגיעת הפצמ"ר בבית האריזה באשכול: נקבע מותם של שניים מהפצועים

דוברות מד"א: פראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 2 גברים כבני 30 ופינו לבי"ח סורוקה 7 פצועים מרסיסים, בהם 1 קשה, 1 בינוני ו- 5 קל באמבולנסים ובמסוק של מד"א. ככל הנפגעים ככל הנראה עובדים זרים.

מטח כבד לדרום: אזעקות בבאר שבע, אשקלון ואשדוד

פגיעה ישירה במועצה האזורית אשכול: לפחות 4 פצועים קשה 2 מהם אנוש

חייל צה״ל נפצע באורח קל כתוצאה מירי פצמ״ר במעבר ארז

דובר צה"ל: בהמשך להודעת בנושא נפילת פצמ״ר במעבר ארז במהלך כניסת משאיות עם סיוע אזרחי לרצועת עזה. לפני זמן קצר נפצע לוחם צה״ל באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיסי הפצמ"ר סמוך למעבר. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

צה״ל תקף חוליית משגרי רקטות בעת הכנות לשיגור

דובר צה"ל: כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

מטח כבד לעוטף עזה: פצוע קל ליד מעבר ארז

מטח כבד לעבר המועצה האזורית אשכול. פגיעה ישירה אחת בתוך רפת עם נזק למקום ורקטה נוספת סמוך למבני מגורים באחד הישובים, עם נזק למבנים.

חמאס ממשיך את הירי לעוטף עזה: צה"ל תקף 9 עמדות שיגור ברצועה

צה"ל חיסל חוליית נ״ט של חמאס ברצועת עזה

דובר צה"ל: לפני זמן קצר, צה"ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

אחרי כשש שעות חודש הירי: אזעקה באופקים

בי"ח סורוקה: מתחילת ההסלמה פונו למרכז הרפואי סורוקה סה"כ 252 נפגעים

כעת מאושפזים במחלקות שונות בבית החולים 14 נפגעים, מתוכם 1 בינוני והיתר במצב קל.

המשטרה עצרה 4 תושבי חיפה בחשד שתקפו תושב העיר ואיימו על אזרחים נוספים

שוטרי משטרת חיפה בשת"פ בלשי היחידה המרכזית של מחוז חוף פתחו בסריקות נרחבות אחר החשודים ולפנות בוקר, כאמור, עצרו 4 תושבי חיפה (27,28,32,32) בחשד למעורבות במעשה כאשר נבחנת מעורבותם באירועים נוספים שארעו ברחבי העיר. בהתאם לצורכי החקירה וממציאה, בכוונת המשטרה להביא הבוקר את 4 החשודים לבימ"ש השלום בחיפה לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

המשטרה עצרה 3 תושבי ואדי ערה בחשד להשתתפות בהפרות סדר

משטרת ישראל עצרה אמש 3 תושבי ואדי ערה בחשד להשתתפות בהפרות הסדר שהתרחשו במהלך השבוע. חקירה מהירה ומאומצת שנוהלה במשטרת עירון הובילה אמש למעצרם של 3 תושבי ואדי ערה בחשד ליידוי אבנים והשתתפות בהפרות הסדר.

הוארך מעצרו של תושב יפו החשוד בהשלכת בקבוק תבערה לבית ופציעתו של נער כבן 12

דוברות המשטרה (ת"א): היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א בשת"פ השב"כ, עצרו בסוף השבוע תושב יפו בשנות ה- 20 לחייו , בחשד להשלכת בקבוק תבערה אל תוך בית ביפו דרך החלון, במהלכו נפגע באורח בינוני נער בן 12 תושב המקום.

דיווח: צבא לבנון איתר את משגרי הרקטות שירו אתמול לצפון הארץ

פיקוד העורף: תושבי העוטף במרחק 4 ק״מ מהגבול מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים

דיווח: ניסיון פיגוע דקירה בחברון, אין נפגעים, המחבל נוטרל

מחבל חמוש במטעני נפץ, נשק מסוג קרלו וסכין ניסה לבצע פיגוע משולב לעבר לוחמי צה״ל ביישוב היהודי בחברון, במרחב החטיבה המרחבית "יהודה". לוחמי צה״ל זיהו את המחבל שהתקרב לעברם, ניסה לירות ולהשליך לעברם מטען. הלוחמים הגיבו בירי וניטרלו את המחבל.

דובר צה"ל: הפלנו מל"ט שחדר לישראל באזור בקעת הירדן

המל״ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית. שברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

הממשלה אישרה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד

צה"ל תקף הלילה 65 מטרות ב"מטרו" של חמאס

במסגרת התקיפה, שבוצעה על ידי 62 מטוסי קרב, הותקפו 65 מטרות תוך שימוש ב-110 חימושים מדויקים.

רקטה פגעה בבית באחד מיישובי שער הנגב, אין נפגעים

דובר צה"ל: הותקפו 12-10 משגרים שכוונו לגוש דן

תא"ל הדי זיבלברמן טעו כי מתחילת המבצע התקיף צה"ל 65 משגרים רב קניים שכוונו למרכז הארץ, אך הוסיף כי לחמאס "יש עוד יכולת לירות לעבר גוש דן"

לאחר 6 שעות ללא ירי לישראל, מטח רקטות לכיוון נתיבות ועטוף עזה

בית משפט השלום בתל אביב האריך בתשעה ימים את מעצר החשוד בניסיון הרצח בהצתה ביפו

בית משפט השלום בתל אביב האריך הלילה (שלישי) בתשעה ימים את מעצרו של תושב יפו החשוד בזריקת בקבוק התבערה לתוך בית יפו. בהצתה בשכונת עג'מי בעיר נפצע באורח קשה מוחמד גינטזי, בן 12, והוא מורדם ומונשם. אחותו נפצעה קל.

תקיפות נרחבות של צה"ל בעומק רצועת עזה

דיווח ב-CNN: ביידן לא ידרוש הפסקת אש

לפי דיווח ברשת החדשות האמריקנית ביידן אמר לנתניהו כי הוא תומך בהפסקת אש אך הוא אינו מחייב את ישראל להפסיק את הלחימה. לפי הדיווח הנשיא האמריקני מחפש סיום דו צדדי לסכסוך.

ביידן לנתניהו: תומך בהפסקת אש

זו השיחה השלישית בין ביידן לנתניהו בימים האחרונים.

עימותים בין שוטרי מג"ב לתושבים במזרח ירושלים

צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר דרום לבנון

שישה שיגורים מסוריה נחתו בשטח לבנון, אזעקה נשמעה במשגב עם, צה"ל הגיב ביירי ארטילריה

פגיעה ישירה במפעל אוסם בשדרות, אין נפגעים

ניסיון פיגוע בחלול ליד חברון, ירי מרכב חולף על חיילים. אין פצועים

ארבע נפילות בעיר שדרות, פגיעה במבנה גן ילדים. לא דווח על נפגעים

נפתח לתנועה כביש מספר 1 במחלף הראל, שנסגר מוקדם יותר עקב חפץ חשוד

ביידן ונתניהו ישוחחו הערב, בפעם השלישית מאז תחילת מבצע מגן החומות

כביש 1 ממחלף הראל למערב נחסם לתנועה בשל חפץ חשוד

דוברות המשטרה (אגף התנועה):

כביש 1 ממחלף הראל למערב נחסם לתנועה בשל חפץ חשוד.

התנועה מופנית למבשרת ציון ומשם בחזרה לכביש 1.

שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה.

משטרת ישראל מדווחת מעת לעת על חסימת צירי תנועה בשל אירועים שונים המצריכים את סגירת הכביש. ציבור הנהגים מתבקש שלא לנסוע בדרכים צדדיות או בדרכים שאינן מוכרות.

חמאס, בעקבות תקיפות בעזה: הפסיקו או שנירה שוב על תל אביב

כביש 65 נחסם לתנועה מצומת מחצבות ורד לצומת מגידו בשני הכיוונים בשל היערכות למחאה

כביש 65 נחסם לתנועה מצומת מחצבות ורד לצומת מגידו בשני הכיוונים על ידי משטרת ישראל, בשל היערכות למחאה. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה.

הנהגים מופנים לדרכים חלופיות (דרך כביש 66 וכביש 6).

דוברות המשטרה: משטרת ישראל מדווחת מעת לעת על חסימת צירי תנועה בשל אירועים שונים המצריכים את סגירת הכביש. ציבור הנהגים מתבקש שלא לנסוע בדרכים צדדיות או בדרכים שאינן מוכרות.

צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור

דובר צה"ל: צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור. בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתיות טרור.

בין בתי המפקדים שהותקפו: ביתו של עז אלדין חדאד, בכיר במטכ״ל הזרוע הצבאית של חמאס וראש הסיוע הקרבי הכלל רצועתי במהלך הסבב האחרון; ביתו של אמג'ד אבו נג'א, מפקד גדוד נוחבה ברצועה, שניהל מביתו לחימה במהלך הסבבים השונים; ביתו של אברהים מחמד מצטפא כוארע מפקד גדוד דרום חאן יונס, שלקח חלק בפיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל משנת 2008 וכן היה אחראי על הירי הרקטי לעבר ישראל; ביתו של אחמד שמאלי, מפקד גדוד נוחבה בסג'עיה. בביתו קיימת תשתית תקשורת צבאית ותשתית לאכסון אמצעי לחימה; ביתו של נסים אבו עג'ונה, מפקד גדוד בית לאהיא, שבביתו קיימת תשתית צבאית לניהול לחימה.

כ-190 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל מאז 7:00. 25 שיגורים נפלו בשטח הרצועה

דובר צה"ל: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-25 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.
לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

המטחים נמשכים: אזעקות בעוטף עזה, אשקלון ואשדוד

פיקוד העורף: על תושבי עוטף עזה המתגוררים 4 ק"מ מהגבול להישאר בבתיהם

תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד 4 ק"מ מגבול הרצועה מתבקשים להישאר בבתים ובקרבת למרחב מוגן מעתה ועד להודעה חדשה. חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור.

פירוט היישובים במרחק של עד ארבע קילומטרים מגבול רצועת עזה: בארי, בני נצרים, חולית, יבול, יתד, כסופים, כרם שלום, מגן, נווה, ניר יצחק, ניר עוז, נירים, סופה, עין השלשה, פרי גן, רעים, שדי אברהם, שלומית (מועצה אזורית אשכול), זיקים, נתיב העשרה, כרמיה, יד מרדכי (מוא"ז חוף אשקלון) סעד, עלומים (מועצה אזורית שדות נגב), איבים, אור הנר, ארז, גבים, כפר עזה, מפלסים, נחל עוז וניר עם (מועצה אזורית שער הנגב).

דובר צה"ל: חייל האוויר סיכל 5 פעילי טרור שעסקו בהכנת שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל

מטוסי קרב וכלי טיס סיכלו חמישה פעילי טרור שעסקו בהכנת שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל. כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקפו פיר מבצעי נוסף של מנהרת לחימה של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה ותקפו שש עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ו-10 עמדות שיגור על קרקעיות לאורך כל רצועת עזה.

אזעקות בבאר שבע, אשדוד ולכיש

חשד לחדירה בגבול ירדן באזור עמק המעיינות, תושבי המועצה הונחו להישאר בבתיהם

דיווח על חשד לחדירה לישראל מגבול ירדן באזור עמק המעיינות, סמוך לכפר רופין. בסריקות אותרו עקבות של שלושה אנשים אשר חצו את הגבול, כמו גם פרצה בגדר. כיתות הכוננות היישוביות הוקפצו ותושבי המועצה האזורית הונחו להישאר בבתיהם עד להודעה חדשה.

מרקל לנתניהו: ״תמיכה בלתי מסויגת בישראל״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שני) בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שחזרה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. כמו כן, הודה רה״מ לקנצלרית על פעולת ממשלתה כנגד גורמים אנטישמיים בגרמניה. ראש הממשלה הדגיש כי חמאס עושה פשע מלחמה כפול כשהוא יורה טילים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומשתמש באזרחים בעזה כמגן אנושי.

ראש הממשלה שוחח אמש עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה והודה לו על תמיכת מדינתו בזכותה של ישראל להגנה עצמית נוכח ירי ארגוני הטרור על ערי ישראל. ראש הממשלה ציין כי ישראל תמשיך להכות בחמאס ובגא״פ כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל, תוך הימנעות מירבית מפגיעה בבלתי מעורבים.

אזעקות באשדוד, גן יבנה וביישובים במועצות האזוריות באר טוביה וחוף אשקלון

צה"ל תקף פיר מנהרה בביתו של פעיל חמאס

דובר צה"ל: מטוסי קרב של צה"ל תקפו פיר מנהרה שמוקמה בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס, בצפון רצועת עזה.

מת מפצעיו תושב לוד שנפגע בראשו מאבן בשבוע שעבר

בבית החולים אסף הרופא נקבע מותו של יגאל יהושע (56), שנפצע קשה ביום שני שעבר לאחר שנפגע בראשו מלבנה במהלך המהומות בלוד.

צה"ל: סוכל פיגוע ימי, 100 קילומטר של מנהרות הושמדו

דובר צה"ל מדווח על השמדה של 100 קילומטר של מנהרות ברצועת עזה.
בנוסף, אחרי מעקב של מספר ימים, צה"ל סיכל ניסיון להוציא פיגוע בעזרת  צוללת לא מאוישת שנשאה מטען חבלה גדול.

פגיעת רקטה בכביש 25 סמוך לבאר שבע

שוטרים שהגיעו למקום מדווחים כי כתוצאה מהפגיעה רכב נפגע מרסיסים. אין דיווח על נפגעים.

פגיעה ישירה בבניין באשדוד

צוותי מד"א בזירת הפגיעה. מספר נפגעים במצב קל מטופלים בזירת הפגיעה. נזק נגרם לבניין.

אזעקות צבע אדום באשדוד אשקלון וחבל לכיש

בעקבות חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי שיגורים אל עבר באר שבע

עד כה דווח על יירוט אחד ושתי נפילות בשטחים פתוחים

מטח נוסף אל עוטף עזה

התרעות צבע אדום באיזור מערב הנגב לאחר שבמטח הקודם נפגע לול במועצה איזורית אשכול. נזק כבד נגרם, אין נפגעים.

צה"ל מאשר: חוסל מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, חוסאם אבו הרביד

אבו הרביד, החליף בנובמבר 2019 את בהא אבו אל עטא שחוסל גם הוא על ידי צה"ל. הוא נחשב על ידי צה"ל כמי שאחראי למספר פיגועי ירי נ"ט לעבר ישראל, ביניהם גם הפיגוע שבוצע ביומו הראשון של המבצע, בו נפצע אזרח ישראלי.

במקביל, דיווחים בעזה על שלושה הרוגים בתקיפה נוספת של צה"ל במערב העיר עזה.


 

התראות צבע אדום בעוטף עזה. תושבי מועצה אזורית אשכול קיבלו הנחייה להיכנס מיד למרחבים המוגנים

לוחמי משמר הגבול עצרו 7 חשודים בהפרות הסדר בלוד

משטרת ישראל: במהלך הלילה לוחמי מג"ב עצרו בלוד 7 חשודים שהתפרעו בהפרות הסדר שהתקיימו בימים האחרונים, ביניהם נעצר, בעזרת אמצעים מודיעינים וטכנולוגים, חשוד שאחז בנשק באחת מהפרות הסדר. לוחמי מג"ב נוכחים בכוחות גדולים בעיר לוד וימשיכו בביצוע מעצרים ובפעילות הרחבה כדי לשמור על השקט ועל בטחונם של תושבי המקום.

צה"ל תקף כ-35 יעדים ברצועה במהלך הלילה במטרה לפגוע ב'מטרו' של חמאס

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה בפעם השלישית את ה'מטרו' של ארגון חמאס ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, כ-35 יעדי טרור הותקפו בפרק זמן של 20 דקות. בתקיפה השתפו 54 מטוסי קרב ונעשה שימוש ב-110 חימושים מדויקים.

דובר צה"ל: בפעם השלישית במבצע "שומר החומות", גל תקיפות נרחב של צה"ל נגד ה'מטרו' של ארגון הטרור חמאס.

אזעקות בנתיבות ובאזור עוטף עזה

הירי על הדרום התחדש לאחר שעתייים וחצי, במהלכן הודיע צה"ל על תקיפה אווירית נרחבת ברצועה

דובר צה"ל: חיל האוויר מבצע תקיפה נרחבת של יעדים ברחבי הרצועה

אזעקת צבע אדום באשקלון

דובר צה"ל: חיל האוויר תקף מתחם של המודיעין הצבאי של חמאס

נורבגיה סין ותוניס קראו לארה"ב לתמוך בהצהרת מועצת הביטחון

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם אתמול (ראשון) הסתיימה ללא הסכמות. גורמים באו"ם טענו שארה"ב הסתייגה מהצהרה של המועצה בנושא, בטענה שהיא תפגע בניסיונות הדפלומטיים להפסקת העימותים.

אזעקת צבע אדום באופקים ונתיבות

מזכיר המדינה של ארה"ב: האלימות חייבת להיפסק באופן מיידי

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי שוחח עם שרי החוץ של מצרים וקטאר על המאמתים לסיום "המשבר בישראל, עזה והגדה המערבית".

 

אזעקות נשמעות בבאר שבע, בעומר ובפזורה הבדואית

שני פצועים באירוע ירי בבית חנינא; המשטרה עצרה שבעה חשודים

במהלך הערב, החלה הפרת סדר אלימה בבית חנינא שכללה יידוי אבנים וירי זיקוקין.
בהמשך לכך, התקבל דיווח על שני פצועי ירי שנפצעו בפלג גופם העליון ופונו לטיפול רפואי בבית החולים.

במסגרת חקירת המשטרה, נעצרו שבעה חשודים, נושאי נשק ברשיון, בחשד למעורבות באירוע הירי בו נפצעו השניים. החשודים הועברו להמשך החקירה ולבירור נסיבות האירוע.

אזעקות נשמעות בעוטף עזה ובאשקלון

רקטה אחת נפלה בשטח פתוח באשקלון, לא דווח על נזק או נפגעים.

מטח נורה לעבר אשקלון ועוטף עזה

הרקטות במטח האחרון יורטו או נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים

מטחים לכיוון אשדוד ולכיש

מטח נוסף לכיוון אשקלון ועוטף עזה

דובר צה"ל: משעות הבוקר זוהו כ-190 שיגורים מרצועת עזה, כ-20 מהם נפלו בשטח הרצועה

מהשעה 7:00 הבוקר, זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.
לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

מטחים לעבר שדרות, נתיבות ואשקלון. יש מספר נפילות ללא נפגעים

חודש הירי לעוטף עזה

צה"ל תקף את המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו את המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס, המשמש כתשתית צבאית, בצפון רצועת עזה.

פגיעה ישירה בבית ביישוב במועצה האזורית באר טוביה, אין נפגעים בגוף

פגיעה ישירה בבית ביישוב במועצה האזורית באר טוביה, אין נפגעים בגוף. הרקטה לא התפוצצה וחבלני המשטרה בדרכם לזירת האירוע.

המשטרה ושב"כ במצוד אחר מספר ערבים, שחשודים בהשלכת בקבוק התבערה ביפו שפגע בבן 11

חודשו המטחים לדרום הארץ ולשפלה

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה על שביתה כללית ביום שלישי

עדכון לאירוע הדריסה בירושלים: 4 פצועים קל , 1 במצב בינוני

בית החולים שערי צדק מעדכן שליחידת הטראומה הובאו 5 פצועים מפיגוע הדריסה.

לאחר הערכה ראשונית- 4 במצב קל עם פגיעות גפיים ו- 1 במצב בינוני

מספר פצועים בפיגוע הדריסה בדרך שכם בירושלים, כולם בהכרה

מד"א מדוון על מספר הולכי רגל שנפגעו מרכב בדרך שכם בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל 6 פצועים בהכרה.

פראמדיק מד"א, אבי שיף וחובש בכיר במד"א, משה חמד: "כשהגענו למקום הפצועים היו כולם בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישות ועצירת דימומים, הכנסנו אותם לאמבולנסים ולניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבתי החולים בירושלים כשמצבם יציב".

פיגוע דריסה בדרך שער שכם בירושלים: 6 לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל-בינוני, המחבל נוטרל

דיווח ראשוני על פיגוע דריסה בדרך שער שכם. במקום ככל הנראה שוטר פצוע ומחבל מנוטרל.

חיל הים: חמאס ניסה לפגוע באסדת הגז, חיסלנו את מפקד הקומנדו הימי

הותר לפרסום כי במהלך מבצע "שומר החומות" נורו עשרות רקטות לכיוון אסדת הגז, שלמרבה המזל לא פגעו.

אסדת הגז תמר. (צילום: משה שי/פלאש90)

ביומו הראשון של המבצע הוחלט על עצירת הזרמת הגז מאסדת תמר לחוף כדי להקטין סיכון של האסדה במקרה פגיעה. עוד פורסם כי על האסדה יש סוללה של כיפת ברזל.

במהלך הלחימה, חיסל צה"ל את מפרד הקומנדו הימי של חמאס.

מד"א: לא ידוע על נפגעים בגל האזעקות האחרון

בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בדרום, הודיע מד"א כי לא התקבלו במוקד החירום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים.

כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו , לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

שלוש נפילות באשקלון, פגיעות ברכב חונה, בית פרטי ובסמוך לבית כנסת. רקטה נוספת נפלה באשדוד

המשטרה בפניה לציבור: להימנע מלהגיע לזירות הנפילות

כוחות משטרת ישראל בעיר אשקלון, עורכים סריקות לאיתור זירות בהן נפלו רקטות, בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה.

"אנו קוראים לציבור להימנע מהגעה לזירות, חסימת צירים ולהישאר בקרבת המרחב המוגן ולאפשר לכוחות החרום וההצלה לפעול".

מטחים לעבר באר שבע והפזורה הבדואית

ראשוני: פגיעה ישירה בבניין באשקלון, לא ידוע על נפגעים

פגיעה ישירה בבניין באשקלון

מטחים גדולים לעבר דרום הארץ, באר שבע, אשדוד ואשקלון

פגיעה ישירה בבית בשער הנגב, אין נפגעים בגוף

פגיעה בבית בשער הנגב (צילום: ביטחון שער הנגב)

פגיעה בבית בשער הנגב (צילום: ביטחון שער הנגב)

 

נשיא המדינה ברשת הקשר הצה״לית: "אנחנו סומכים עליכם. תודה לכם שומרי חומתנו״

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עלה לפני זמן קצר, ערב חג השבועות, יום ראשון, ה׳ בניסן, 16 במאי, לשיח ברשת הקשר הצה״לית מול הבור המטכ״לי והעביר את ברכת העם בישראל לכל חיילי וחיילות צה״ל העומדים על משמר ארצנו באוויר, בים וביבשה.

״חיילות וחיילים מופלאים שלנו, כאן קודקוד רובי. אין מילים שיוכלו להביע את שיעור ההערכה והאהבה שיש לנו אליכם. היום אתם לא תשבו סביב שולחן החג עם משפחתכם אבל כל העם בישראל נמצא אתכם בימים האלה. אתם תאפשרו לנו, לכולנו, חג שמח יותר, בטוח יותר. אני רוצה באמצעותכם להודות לכל חיילי צה״ל ואנשי מערכת הביטחון. אתם האור שלנו, אתם הגאווה שלנו, אתם בלב שלנו בכל רגע ורגע. בשם כל העם בישראל אני מבקש לומר לכם – תודה. שמרו על עצמכם יקירי, ושמרו עלינו. אנחנו סומכים עליכם.״

(צילום: מארק ניימן/לע"מ)

את הדברים אמר הנשיא במהלך ביקור שערך בסוללת כיפת ברזל כשהוא מלווה על ידי מפקד הגנה אווירית תת-אלוף גלעד בירן ומפקד הגדוד 947 סגן-אלוף יהונתן שבתאי שסקרו בפניו על הנעשה בגזרות ובסוללות כיפת ברזל הפרוסות ברחבי הארץ.

לאחר מכן הודה הנשיא ללוחמות ולוחמי כיפת ברזל בסוללה בה ביקר, ואמר: "באתי הנה וראיתי שלא ינום ולא ישן שומר ישראל. אתם שומרי החומות שלנו. ראיתי את המקצועיות שבה אתם מנהלים את המערכה הזו בפעולה ואני גאה בכם וכל העם בישראל סומך עליכם."

(צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא הביא עימו לחיילות והחיילים עוגות גבינה, כפי שנהגה נחמה ז"ל לחלק בחגים לכוחות הבטחון ואמר: "באתי אליכם לקראת חג השבועות כי אני יודע שלא תהיו בבית וההורים מתגעגעים, רבים מהם עצמם נמצאים במערכה, היום כשהעורף הפך לחזית. אתם התשובה החד משמעית של העורף שהפך לחזית לחיות בבטחה ולדעת שיש מי שמגן עליהם. חג שמח לכם יקיריי ולמשפחותיכם, ובשם כל האזרחים, תודה רבה! תודה רבה, תודה רבה מכל הלב. נחמה, רעייתי עליה השלום, נהגה לעבור בין כוחות הבטחון שנשארו לשמור עלינו בימות החג, ולתת להם פרוסה מעוגת הגבינה המפורסמת שלה. והנה אני עושה כפי שנהגה."

(צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הסתיימה ישיבת הקבינט, השרים לא דנו בהצעה להפסקת אש

הסתיימה ישיבת הקבינט, שערכה 4.5 שעות. לדברי גורם מדיני, השרים לא דנו בהצעה להפסקת אש.

צה"ל תקף מחסנים לייצור אמצעי לחימה בביתם של פעילים בארגון הטרור חמאס

כלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס, במרכז רצועת עזה. בנוסף, כלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה ימיים של ארגון הטרור חמאס, בדרום רצועת עזה.

ההרוג מנפילת רקטה ברמת גן: גרשון פרנקו, בן 55, שלא יכל לרוץ למקלט עקב נכות

גרשון פרנקו הוא ההרוג העשירי מתחילת מבצע שומר החומות. הוא הובא למנוחות בבית העלמין ירקון. הוא היה ערירי, וללווייתו הגיעו מאות שלא הכירו אותו כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה.

שריפה בסמוך ליישוב מבוא חורון הסמוך למודיעין, חשד להצתה

לוחמי אש מתחנה אזורית בנימין פעלו לפני זמן קצר בשריפה בסמוך ליישוב מבוא חורון. חוקר שריפות נמצא במקום בעקבות חשד להצתה מכוונת.

(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז יו"ש)

(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז יו"ש)

(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז יו"ש)

סגן טפסר רוני יעקב מפקד תחנת מתתיהו: "הוזנקנו לשריפה בסמוך ליישוב מבוא חורון, בהגיענו למקום זיהינו שריפה בשטחים החקלאיים של היישוב. פעלנו במהירות ובנחישות לעצירת השריפה ולמניעת נזק לשטחי חקלאות הגובלים עם שטח השריפה."

 

הושגה שליטה בשריפה סמוך ליישוב חמרה בבקעת הירדן, חשד להצתה

להב אורי אורבך מפקד אשכול בקעת הירדן: "ארבעה צוותי לוחמי אש ומתנדבים מתחנה אזורית שומרון פעלו בחמרה. השריפה התפשטה במהירות עקב טופוגרפיה ורוח חזקה לעבר הישוב. הצוותים עבדו במקום כדי לתחם את השריפה ולאחר מכן פעלו לכיבוי מוחלט."

בכבאות והצלה מחוז יהודה ושומרון נמסר כי יש חשד להצתה מכוונת.

5 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בנסיונות לינץ' בנוסעים בכביש 6 בנגב

המשטרה הודיעה כי בפעילות משותפת עם שירות הביטחון הכללי נעצרו 5 חשודים, אזרחי מדינת ישראל, בחשד מעורבותם בניסיונות לבצע לינץ' ברכבים חולפים בכביש 6 באזור היישוב לקיה שבנגב. החשודים, תושבי הנגב, נעצרו לחקירה בחשד כי תקפו 4 רכבים בהם נסעו אזרחים ישראלים בשלישי השבוע (11 במאי) לפנות בוקר, בסמוך לכניסה ללקיה.

במסגרת זו בוצע ניסיון לינץ אל מול שני רכבים – תקיפת אזרחית ישראלית אשר נסעה ברכב וחולצה ללא פגע על ידי עובר אורח, וכן תקיפה נוספת של אזרח ישראלי נוסף אשר נפצע קל וחולץ על ידי המשטרה.

במשטרה אמרו כי מיד עם קבלת הדיווח על האירועים, פעלו במשותף שב"כ ומשטרת ישראל על מנת להתחקות אחר החשודים ולהביאם למעצרם המידי.

מוקדם יותר דווח על מעצרים משותפים שערכו המשטרה והשב"כ לחשודים בביצוע מעשי לינץ' השבוע באום אל פחם ובכפר כנא.

מנסור עבאס ביקר בבית כנסת שנשרף בלוד: "נשתתף במאמצי השיקום"

לדברי עבאס, שהתראיין לכאן 11, "ניקח אחריות ונשתתף בשיקום. את זה שמעתי מתושבי לוד הערבים עצמם ולכן אני מדבר עכשיו בשמם ומוכן להריץ את היוזמה הזו".

שריפה שמתפשטת לכיוון הישוב חמרה בבקעת הירדן

צוותים של תחנה אזורית שומרון ובקעת הירדן פועלים לכיבוי שריפה שמתפשטת לכיוון הישוב חמרה בבקעת הירדן.

שריפה בקרבת היישוב חמרה בבקעת הירדן (צילום: כבאות והצלה, מחוז יהודה ושומרון)

.

לוחמים וכלי טיס של צה"ל תקפו שלוש עמדות שיגור של חמאס ברצועת עזה

אזעקות בעוטף עזה ובאשקלון

שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח בנתיבות, אין נפגעים, שריפה בשדה קוצים

במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות שני מיקומי פגיעות רקטות בנתיבות.
מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום לא נגרם נזק. אין דיווח על נפגעים בגוף בשלב זה. חבלן משטרה ממרחב הנגב במקום. בעקבות אחת הנפילות פרצה שריפה בשדה קוצים הסמוך לאחד מרחובות העיר. שוטרים סגרו את הרחוב עד סיום פעולות הכיבוי.

שריפה בשדה קוצים בשטח פתוח בנתיבות בעקבות התפוצצות רקטה (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה מבקשים מהציבור להישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף.

לוד: 6 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות אירועי האלימות, מעצרם של 12 חשודים נוספים הוארך

המשטרה עצרה הלילה בלוד 6 בני אדם במעורבות בירי לעבר שוטרים, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה והפרות סדר. לפי הודעת המשטרה, העצורים חשודים במעורבות בהפרות הסדר שאירעו בימים האחרונים בעיר וכללו ירי לעבר שוטרים ואזרחים, יידוי אבנים ובקבוקי תבערה והצתת רכוש. החשודים, בגילאי 20-30, תושבי לוד הובאו לחקירה והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.

בנוסף, אמש האריך בית המשפט את מעצרם של 12 החשודים שנעצרו בלילה שעבר ב- 3-4 ימים. שוטרי היחידה המרכזית במחוז מרכז הביאו לאיתורם ומעצרם של סה"כ 27 חשודים במעורבות במדרגים שונים של הפרות הסדר וסיכון חיי אדם שאירעו בערים לוד ורמלה מאז תחילת האירועים.

נפילה אחת בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ואין נפגעים בגוף

המועצה האזורית אשכול הודיעה כי במטח האחרון לעבר האזור זוהתה נפילה אחת בתוך ישוב. לא נגרם נזק ואין נפגעים בגוף.

אזעקות בעוטף עזה

רבש"צ מעלה גלבוע שעצר את המחבלים מירדן: "עצרתי אותם ומצאנו עליהם בחיפוש סכינים וחבלים"

עמרי כרמי, רבש"צ הישוב מעלה גלבוע: "בשעה 8:20 קיבלתי דיווח מרבש"ץ קיבוץ מירב על כך שעולים שני חשודים לכיוון מעלה גלבוע. שני תושבי מעלה גלבוע דיווחו גם הם על חדירה. כאשר הגעתי לנקודה זיהיתי שני חשודים. עצרתי אותם ולאחר מכן המשטרה הגיעה. מצאנו עליהם בחיפוש סכינים וחבלים. שמחים להיות חוד החנית בהגנה על תושבי ישראל".

לוחמי צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים מפיגוע הירי בצומת בני נעים

דובר צה"ל מוסר כי בפיגוע בצומת בני נעים שבאזור חברון בוצע ירי לעבר רכב אזרחי. מהירי לא היו נפגעים. צה״ל תגבר כוחותיו וחוסם צירים במרחב, וכוחותיו במרדף אחר המחבלים.

2 תושבי ירדן נעצרו בגלבוע לאחר שחצו את הגבול שלא כחוק כאשר הם חמושים בסכינים

לפני זמן קצר התקבלה פניה למוקד 100 של משטרת ישראל על 2 חשודים הנמצאים בכביש 6666 המחבר בין מעלה גלבוע ליישוב בית אלפא כאשר הם הולכים בסמוך לכביש.

שוטרי תחנת בית שאן שהוזנקו למקום איתרו את 2 החשודים, תושבי ירדן שעל פי החשד חצו את הגבול במהלך הלילה במטרה להגיע לירושלים.

במהלך חיפוש על גופם נתפסו 2 סכינים, השניים נעצרו והועברו להמשך חקירתם בשב"כ.

אזעקות צבע אדום בנתיבות ועוטף עזה

צה"ל תקף 11 משגרי רקטות בשעות האחרונות ופגע בתשתיות מודיעין של חמאס

בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 11 משגרי רקטות בסג'עיה וחאן יונס וחוליית פעילי טרור בחאן יונס בעת ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל. צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד כפר ג'בליה בחמאס.

בנוסף מטוסי קרב של צה"ל תקפו נכסים צבאיים במטה המודיעין של הזרוע הצבאית של  חמאס בצפון רצועת עזה. בבניין פועלים פעילי מודיעין של ארגון הטרור חמאס שמגבשים תמונת מצב עבור הארגון.

ניסיון פיגוע ירי - אש נורתה לעבר רכב ליד קריית ארבע, אין נפגעים

צה"ל תקף מחסן לאמצעי לחימה במחנה המרכז

במהלך הבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה המרכז בעזה, שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס.

שב"כ עצר חשודים באירועי הלינץ' ביהודים באום אל פחם ובכפר כנא

שב"כ והמשטרה עצרו מספר אזרחים ערבים החשודים בשני נסיונות לינץ' באזרחים יהודים בשבוע האחרון, בכפר כנא ובאום אל פחם. לפי הודעת שב"כ, המעצרים בוצעו על בסיס מודיעיני וחקירתי, וחלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם.

באירוע בכפר כנא בשני הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.

באירוע באום אל פחם בשלישי הותקף רכב של משפחה בו שהו 3 ילדים, ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

בנוסף הודיעו בשב"כ כי בימים האחרונים ביצע שב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים ברחבי ישראל. "שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה."

משרד הבריאות בעזה מעדכן: 174 הרוגים ו-1,200 פצועים מאז תחילת ההסלמה

המשטרה: ירידה משמעותית בכמות ובעצימות האירועים בלוד הלילה

במשמר הגבול ייחסו את הירידה בעצימות האירועים לטיפול בהפרות הסדר, ביצוע מעצרים והידברות של מפקדים עם נציגי ציבור בשני הלילות האחרונים. עם זאת, לא פירטו במספרים את היקף האירועים.

לוחמי מג"ב המשיכו בביצוע מעצרים לחשודים שהתפרעו בלילות הקודמים ונעצרו במהלך הלילה 6 חשודים. בסריקות שביצעו לוחמי מג"ב בנקודות החיכוך נתפסו 2 אלות, כ-200 כדורי תחמושת מוסלקים בקופסאות של תרכובות מזון לתינוקות, 4 בקבוקי תבערה ו-5 זיקוקים.

גנץ ואשכנזי יפגשו עם שליח ארצות הברית באזור

האדי עמר, האחראי על תיק יחסי ישראל והפלסטינים, יפגש עם שר הביטחן בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, וזאת בניסיון לקדם את הפסקת האש בה מעוניינת ארה"ב.

"ואם היו יורים על וושינגטון?": דובר צה"ל תוקף בתגובה לביקורת על תקיפת בניין כלי התקשורת

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, תוקף את מבקרי השמדת הבניין שבו פעלו מטות כלי תקשורת בעזה: "אם היו יורים רקטה אחת על וושינגטון הייתי רוצה לראות את כל האנשים האלה שטוענים עכשיו שתקפנו את בניין כלי התקשורת בעזה. בנייני תקשורת לא יהיו מגן לחמאס".

צה"ל פרסם את רשימת המחוסלים ויומן התקיפות אתמול

(דובר צה"ל)

(דובר צה"ל)

צה"ל תקף הלילה את בתיהם של יחיא סינוואר ואחיו ואת "מטרו" חמאס

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו ב-24 השעות האחרונות למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה.

בין מהמטרות שהותקפו, בתיהם של יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר ושל אחיו, מחמד סינוואר שאחראי על מערך האספקה וכוח האדם של הארגון שבחאן יונס. הבתים משמשים כתשתית טרור משמעותית לארגון.

בין בתי ומשרדי הבכירים שהותקפו: לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון, ביתו של יוסף עבד אלואהב, מפקד גדוד זיתון של החמאס בעיר עזה וביתו של אחמד עבד אל עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס.

במסגרת תקיפות נוספות על ה'מטרו' של חמאס בשלב ב׳, הותקפו כשלושים יעדים, ע״י מטוסי קרב ובאמצעות כ-100 חימושים מדויקים.

בנוסף, הותקפו עשרות אתרי ייצור ואחסון אמל"ח בצברה תל אלוהא, בשיח' אומדאן ובעיר עזה, חלקם אוחסנו בביתם של פעילים במערך הימי והאווירי של ארגון הטרור חמאס, חוליות נ"ט ויחידות התקפיות של מערך הסייבר.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה הותקפו וסוכלו כ-40 משגרי רקטות שכוונו לפגיעה במדינת ישראל וכן עשרות חוליות שיגור.

מצה"ל נמסר כי ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים בלתי מעורבים במהלך פעילותו הצבאית.

דיווחים: הפצצות כבדות בעזה במהלך הלילה

אזעקת צבע אדום בנחל עוז

מזכ"ל האו"ם: "מוטרד מאוד מתקיפת הבניין ששימש גופי תקשורת בעזה"

על פי הודעה של דובר מטעם האו"ם, "המזכ"ל אנטוניו גוטרש מזכיר לכל הצדדים שכל ירי חסר הבחנה נגד אזרחים ותשתיות המשמשות כלי תקשורת עומד בניגוד לחוק הבינלאומי"

חמש רקטות יורטו מעל באר שבע, שבע נפלו בשטחים פתוחים

הפצצה כבדה של צה״ל ברצועת עזה בשעה זו

חילופי יריות בין חמושים פלסטיניים לכוחות הביטחון במחסום קלנדיה, ליד ירושלים

מטח כבד נוסף לעבר באר שבע

קו הרצליה-לוד-באר שבע לא יפעל במהלך היום (ראשון)

ברכבת ישראל הודיעו שלאחר התייעצות עם המשטרה, שירות הרכבות בקו הרצליה-לוד-באר שבע לא יפעל במהלך יום ראשון.

שני תושבי ג'סר א-זרקא נעצרו בחשד להכנת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר כביש החוף

חקירה מהירה של משטרת ישראל הביאה הלילה (ראשון) למעצרם של 2 תושבי ג'סר א-זרקא בחשד ליידוי אבנים והכנת בקבוקי תבערה.

החשודים יובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

דיווחים בעזה על תקיפות של ביתו ומשרדו של יחיא סינוואר

צה"ל תוקף מטרות באזור חאן יונס

מד"א: לא ידוע על פצועים במטח האחרון

ירי רקטות נרחב לעבר אזור גוש דן והשפלה

אזעקות צבע אדום הופעלו באזור תל אביב, בת ים, אשדוד, רחובות, יהוד, אור יהודה וקריית אונו, אזור השפלה ואזור לכיש. ירי הרקטות החל בשעה 00:09, דקות לאחר השעה בה איים חמאס לחדש את ירי הרקטות על ישראל בעקבות הפצצת בניין רב-קומות בעזה בו שכנו לפי צה"ל משרדי המודיעין שלו.

בניין רב קומות נוסף הופל בעזה על ידי חיל האוויר

חיל האוויר הרס את מגדל אלאנדלס בעיר עזה באמצעות 4 פצצות שהוטלו ממטוסי קרב.

רכב פלסטיני ניסה לדרוס חיילים במחסום דהרייה

רכב פלסטיני ניסה לדרוס לוחמים במחסום צבאי סמוך לצומת דהרייה. כוח צה"ל ששהה בנקודה פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי.

צה"ל תקף את הבנק המרכזי בשכונת רימאל בעזה

לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל את הבנק המרכזי בשכונת רימאל ברצועת עזה, שבו נמצאים כספי הטרור של ארגון חמאס וממנו משולמות המשכורות של פעילי הזרוע הצבאית ומנגנוני הארגון.

הרב קנייבסקי: לא ללכת השנה לכותל המערבי בחג שבועות עקב המצב הבטחוני

המשטרה והשב״כ עצרו תושב אום אל פאחם בחשד להצתת נקודת המשטרה בעיר

תחנת המשטרה שהוצתה באום אל פחם (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז מרכז)

ראש הממשלה נתניהו: "אין מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול לאיום מוות של טילים"

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "אין מבצע צודק ומוסרי יותר מהמבצע הזה. אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מו לאיום מוות של טילים. לכל מדינה זכות להגן על אזרחיה".

נתניהו  התייחס גם לאירועים שמתרחשים בתוך הארץ ואמר: "קבוצה של פורעי חוק ערבים פוגעים ביהודים וברכוש של יהודים. לא מדובר בכל הציבור הערבי ולא ברובו. אבל יש כאן פעולה של קבוצה משמעותית שאנחנו חייבים להפסיק את פעולתה. כל מי שמעודד אותם, שמסית לכך, ישלם על כך מחיר כבד מאוד. לניסיון להרוג חפים מפשע יש שם אחד – טרור.
צריך לטפל בו בדרך הנכונה. על ידי כוחות הביטחון. אף אחד לא ייקח את החוק לידיים.

אין דבר כזה לינץ' של ערבים ביהודים או של יהודים בערבים. אם יש – מטפלים בכך במלוא חומרת החוק".

שלושה חשודים נעצאו בסילוואן לפני שהשליכו בקבוקי תבערה

לוחמי משמר הגבול עצרו בסילוואן, שלושה חשודים רגע לפני שהשליכו בקבוקי תבערה.

במהלך פעילות לוחמי משמר הגבול בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, הבחינו הלוחמים בחשודים העומדים להשליך בקבוקי תבערה ובכך לסכן את הציבור ואת הכוחות הפועלים במקום. הלוחמים הגיבו במהירות ועצרו את שלושת החשודים "על חם" והם מועברים לחקירה במשטרה.

חמאס מאיים לחדש את הירי על גוש דן החל מחצות

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה: בהוראת מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית, חמאס ינצור את האש על תל אביב למשך שעתיים, החל מהשעה 22:00

גנץ האריך את תוקף ההכרזה על אירוע חירום אזרחי בלוד ב-48 שעות נוספות

שר הביטחון, בני גנץ, האריך את תוקף ההכרזה על אירוע חירום אזרחי בלוד ב-48 שעות נוספות.

השר אוחנה: "קורא לכל מנהיגי הציבור יהודים וערבים כאחד לפעול להרגעת הרוחות ולהנמכת הלהבות"

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה: ״קורא מכאן, מלוד, לכל מנהיגי הציבור יהודים וערבים כאחד לפעול להרגעת הרוחות ולהנמכת הלהבות כי אנחנו עלולים להגיע למקומות רעים מאוד שיקחו אותנו לעוד שנים קדימה. מצד שני, אם נמתן ונרגיע נוכל לחזור לשגרה״

מחצית מקווי המתח הגבוה המזינים את רצועת עזה נפגעו מהירי לעבר ישראל

חמישה מתוך עשרת קווי המתח הגבוה המזינים את רצועת עזה נפגעו בעקבות הירי הפלסטיני לעבר ישראל. כתוצאה מכך הופסקה האספקה באמצעותם והם יתוקנו רק כאשר תתאפשר גישה לאזור.

צה"ל תקף את ביתו של מפקד גדוד אלפרקעין של החמאס

מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של חאלד מנעמרה, מג"ד אלפרקעין בארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זאת מטרות טרור ברצועת עזה.

מהומות במזרח ירושלים ובגדה המערבית

מהומות הערב במזרח ירושלים ובגדה המערבית. פורעים גרמו נזקים כבדים לתשתית הרכבת הקלה באזור שועפט, עימותים בין כוחות צה״ל לפלסטינים בבית לחם.

עימותים ביהודה ושומרון ליד מחסור חווארה (צילום: נאסר איסתייה/פלאש90)

עימותים ביהודה ושומרון ליד מחסור חווארה (צילום: נאסר איסתייה/פלאש90)

הסתיימה הערכת מצב אצל שר הביטחון לקראת המשך הפעולות הערב

שר הביטחון בני גנץ סיים הערכת מצב לקראת המשך הפעולות המבצעיות הערב, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש אגא"ס אלוף טל קלמן.

שר הביטחון גנץ בהערכת מצב. (צילום: דוברות שר הביטחון)

שריפה גדולה ביער גברעם כתוצאה מנפילת רקטה

שרפה גדולה מתפתחת כתוצאה מנפילה ביער גברעם. צוותי כבאות והצלה פועלים להשגת שליטה על הלהבות.

צה"ל תקף את ביתו של ראש מטה מבצעים מיוחדים של החמאס

לפני זמן קצר, מטוס קרב של צה"ל תקף את ביתו של ראא'ד סעד, ראש מטה מבצעים מיוחדים הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס, ששימש כתשתית צבאית של הארגון.

ביתו של ראאד סעד שהופצץ (דובר צה"ל)

שר הביטחון שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי: "הודתי לו על הגיבוי של הממשל האמריקאי"

שר החוץ, בני גנץ שוחח הערב (שבת) עם מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין.

גנץ: "הדגשתי בפניו שישראל עשתה ותמשיך לעשות כל שביכולתה כדי להימנע בפגיעה בבלתי מעורבים, והודיתי לו על הגיבוי של הממשל האמריקאי לזכותה של ישראל להגן על עצמה".

רקטה פגעה במשק במושב בשער הנגב, שני נפגעי חרדה טופלו במקום, נזק נגרם לרכוש

כתוצאה מהמטח האחרון, רקטה פגעה במשק במושב בשער הנגב, סמוך לחצר בית. תושבי הבית שהו בממ"ד בעת הפגיעה.
אין נפגעים בגוף. שניים מיושבי הבית לקו בחרדה וטופלו על ידי מד"א. נזק נגרם לרכוש.

נתניהו שוחח עם ביידן: "הודה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכות להגן על עצמנו"

ראש הממשלה, שוחח הערב (שבת) בטלפון עם נשיא ארצות הברית, ג’ו ביידן. ראש הממשלה עדכן את הנשיא בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ומתכוונת לבצע.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "הודה לנשיא על התמיכה הבלתי מסויגת של ארצות הברית בזכות שלנו להגן על עצמנו והדגיש שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

גל תקיפות נרחב של צה"ל בעזה

גל תקיפות משמעותי ומשולב של חיל האוויר, חיל הים, והתותחנים על עשרות רבות של מטרות בעזה

צה"ל מסר הודעה לשוכני בניין "מושחתה" הצמוד למשרד האוצר בעזה להתפנות

לוחמי ״מצדה״, היחידה המיוחדת של שירות בתי הסוהר, יפעלו לסיוע למשטרת ישראל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מינה את לוחמי יחידת ״מצדה״, היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים של שירות בתי הסוהר, להשתמש בסמכויות שוטר במטרה לסייע למשטרה. יפעלו תחת פיקוד קצין משטרה.

להלן הסמכויות אשר העניק השר אוחנה מתוקף סמכותו לפי סעיף 7 לפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א-1971:

1. סמכויות שוטר לפי פקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [מעצר וחיפוש], תשכ"ט-1969

2. סמכויות שוטר לפי חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), התשנ"ו-1996

3. סעיף 4א לפקודת המשטרה

הפעלת הסמכויות תותנה בכך שהכח יפעל תחת פיקוד של קצין משטרה שיאושר לכך על ידי מפקד המשטרה באזור הפעילות.

המינוי יהיה בתוקף ל-30 ימים מיום חתימתו, וכל עוד נדרש הסיוע כאמור למשטרת ישראל.

מטחים כבדים על מועצה אזורית אשכול: הנחיה להשאר במרחבים מוכנים

שריפה בשטחי המרעה של אור הנר, כתוצאה מנפילת רקטה (צילום: דוברות שער הנגב)

שריפה בשטחי המרעה של אור הנר, כתוצאה מנפילת רקטה (צילום: דוברות שער הנגב)

מטח נוסף על אשדוד ויישובי העוטף. תושבי עוטף עזה התבקשו להישאר במרחבים המוגנים

שר הביטחון, בני גנץ: ״הפלסטינים באיו״ש צריכים לדעת, למדינת ישראל אין עניין בהסלמה״

צה"ל הפציץ את ביתו של חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר

צה"ל סיכל ניסיון לשגר רחפן נפץ מעזה לשטח ישראל, שני פעילי חמאס נפגעו

דובר צה"ל: צה״ל סיכל ניסיון של פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס לשגר רחפן מטיל נפץ לשטח ישראל בעיר עזה. כתוצאה מהפלת הרחפן, הוא נפל על חוליית השיגור וסיכל שני פעילים.

צה"ל תקף בניין בעזה בו שכנו "נכסים צבאיים של המודיעין" של חמאס, לצד משרדים של רשת אל-ג'זירה

דובר צה"ל:

צה"ל תקף בניין רב קומות בו נמצאים נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס

לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מבנה רב-קומות הכולל נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

טרם התקיפה, צה"ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה.

רסיס רקטה נפל בספארי ברמת גן, אין נפגעים בקרב העובדים או בעלי החיים, נזק למכלאת הקופים

נפילת רסיס הרקטה בספארי ברמת גן (צילום: דוברות הספארי)

נפילת רסיס הרקטה בספארי ברמת גן (צילום: דוברות הספארי)

המטח מעזה: רקטות התפוצצו ליד רמאללה וטול כרם

דובר צה"ל: הושמד מחסן אמל״ח של חמאס

צה"ל איתר וסיכל שלושה פעילי ירי תלול מסלול בצפון רצועת עזה

דובר צה"ל: דיווח על ניסיון פיגוע דריסה בצומת זיף. אין נפגעים

דובר צה"ל: חוסלו 3 מחבלים שירו רקטות לישראל

מדובר צה"ל נמסר כי החל מהשעה 01:00 ועד 11:00 צה"ל תקף כ-20 משגרי רקטות ששוגרו מרצועת עזה למרכז ולדרום הארץ.

מד"א: הרוג מפגיעת רקטה בבניין ברמת גן

במהלך הסריקות אחר הנפילות ברמת גן אותר גבר כבן 50 מחוסר הכרה, לאחר נסיונות החייאה נקבע מותו.

מספר נפילות של טילים בגזרות תחנות ראשל"צ, לוד ויבנה. אין נפגעים

דוברות המשטרה (מרחב שפלה): לפני זמן קצר נרשמו מספר נפילות של טילים בגזרות תחנות ראשל"צ, לוד ויבנה. בגזרת תחנת יבנה אותרה נפילה בחצר של בית, ללא נפגעים. בשאר הגזרות אותרו נפילות בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. אנו קוראים לציבור, להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להוראות כוחות הביטחון.

הרצליה: כל חופי הים נסגרו בעקבות ההסלמה

מטח רקטות נוסף למרכז ודרום הארץ: אזעקות בגוש דן ובשרון

הירי למרכז הארץ: דיווחים על נפילות באזור רמת גן וראשל"צ, לא דווח על נפגעים

חודש ירי הרקטות למרכז הארץ: אזעקות בתל אביב

דובר צה"ל: כיפת ברזל הפילה כטב"מ שחדר מעזה לישראל

לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט נפץ שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל. יחידת הבקרה האווירית הייתה במעקב אחר הכלי עד הפלתו.

לוחמי צה״ל סיכלו אמש (ו') ניסיון פיגוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון

דובר צה"ל: "לוחמי צה״ל שהיו פרוסים במארבים במספר מוקדים במרחב מטולה זיהו את החשודים לאחר חצייתם מתגנבים לעבר הגדר וחותכים אותה. הלוחמים הגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם של החשודים לאחריו החשודים נמלטו לשטח לבנון.

מתחקיר ראשוני של האירוע וסריקות במרחב, עלה כי החשודים פעלו בצורה מאורגנת, השאירו במרחב הגדר פריטים החשודים כמטענים והתנהלו באופן המעיד כי הייתה בכוונתם לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע במרחב היישוב מטולה. סיכול הפיגוע התרחש על רקע הפרות סדר אלימות שהתקיימו במרחב הגדר אתמול במהלך שעות הצהריים".

שפרעם: 3 אוטובוסים נשרפו הלילה בחניון של "אגד" בעיר

דוברות המשטרה (גליל): היום לפנות בוקר בשפרעם הגיעו כמה מתפרעים, תושבי העיר, לחניון "אגד" בעיר והשליכו בקבוקי תבערה לעבר האוטובוסים שחנו בחניון. כתוצאה מכך, נשרפו כלילי 3 אוטובוסים. שוטרי משטרת ישראל וחוקרי שריפות הגיעו למקום ואספו ממצאים מהזירה.

לוד: במהלך הלילה נעצרו 15 חשודים בהפרות הסדר

משטרת ישראל: לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל תפסו נשק מסוג קרלו, בקבוקי תבערה וזיקוקים ועצרו 15 חשודים בהפרות הסדר שבלוד. בנוסף, באחד ממוקדי החיכוך בעיר תפסו הלוחמים 9 בקבוקי תבערה ו-2 זיקוקים מוכנים להצתה.

אזעקות באשקלון ועוטף עזה

דובר צה"ל: כ-200 רקטות שוגרו לישראל מאתמול ב-19:00 בערב

כ-30 שיגורים נפלו באזור הרצועה, ויותר מ-100 רקטות יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית בשטחי ישראל.

הירי התחדש הבוקר: אזעקה בבאר שבע

משטרת ישראל: "פריט רקטי" פגע בבניין מגורים בבאר שבע בעקבות המטח האחרון שנורה מרצועת עזה. אין דיווח על נפגעים בגוף.

ירי רקטות על אשקלון, אשדוד ועוטף עזה

פגיעה ישירה בבניין באשדוד, אין נפגעים

ירי רקטות לעבר באר שבע ואופקים

אירועים אלימים בעקבות הצתת הדירה ביפו: עיתונאים שהגיעו למקום הותקפו

כתב הארץ בר פלג וכתב חדשות 13 עמרי מניב הותקפו ביפו, במהלך אירועים אלימים בעיר בעקבות הצתת בית של משפחה ערבית.

מטח רקטות על אשדוד והסביבה

משרד הבריאות הפלסטיני: 11 הרוגים במהומות ביהודה ושומרון

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי לפי משרד הבריאות הפלסטיני, משישי בבוקר ועד 1:30 בלילה נהרגו 11 בני אדם בהפגנות ובעימותים עם צה"ל בגדה המערבית. 1334 בני אדם נפצעו.

לפי הדיווח, אדם אחד נהרג ביריחו, אדם אחד נהרג ברמאללה, שני בני אדם נהרגו בסלפית, ארבעה בשכם, אחד בג'נין ואחד בחברון. 
מאוחר יותר הודיע ​​המשרד על מותו של פלסטיני נוסף, שהגיע במצב קשה מאוד לבית החולים הממשלתי טול כרם, 
בסך הכל נהרגו מאז יום שני השבוע 15 פלסטינים בגדה המערבית.

מטח רקטות על באר שבע והפזורה

מטח רקטות על אשדוד ואשקלון

הירי לב"ש ואשדוד: 3 תושבות ב"ש נפצעו קל בדרכן למרחב המוגן, תושב אשדוד לקה בלבו

מגן דוד אדום הודיע כי לא התקבלו קריאות על נפגעים כתוצאה מהירי לבאר שבע ואשדוד, וכי ארבעה בני אדם טופלו עקב השפעות נלוות של הירי. בבאר שבע 3 נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן ונפצעו באורח קל, מהן אשה בת 78 עם חבלות בגפיים ובראש, אשה כבת 50 עם חבלה בגפיים ואשה בת 54 עם חבלה בפנים. הן פונו לבית החולים סורוקה בעיר.

בגזרת אשדוד טופל גבר בשנות הארבעים שהתעורר מהאזעקה בבהלה וחש בליבו. לאחר טיפול של צוות טיפול נמרץ נשאר בביתו.

מטח רקטות לעבר אשדוד ואשקלון

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו 3 עמדות שיגור תת קרקעיות של חמאס בצפון רצועת עזה

צה"ל תקף את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון בחמאס

לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף את משרדו המבצעי של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בראמל, תאופיק אבו נעים, ששימש תשתית צבאית לניהול הלחימה.

מטח רקטות לאשדוד ויישובים בסביבה

7 בני אדם נעצרו בחשד ליידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר השוטרים בערערה וג'סר א זרקא

המשטרה עצרה 7 בני אדם בחשד ליידוי אבנים, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר השוטרים בערערה וג'סר א זרקא.

בג'סר א זרקא נעצרו 2 בני אדם ובערערה נעצרו 5 נוספים. בתום חקירתם ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לקיים מחר בבימ"ש חיפה דיון בעניינם בבקשה להאריך את מעצרם.

מעצרים משטרתיים בהפגנות בערערה. (צילום: דוברות המשטרה)

הירי במפגין בלוד: לפי המשטרה האדם שנורה הוא קטין שהשליך בקבוקי תבערה לעבר שוטרים

שוטרי משמר הגבול ירו לרגלו של קטין, שהשליך 2 בקבוקי תבערה לעבר שוטרים במהלך הפגנה באזור המסגד הגדול בלוד. לפי הודעת המשטרה, בהפגנה נכחו כמאתיים בני אדם. השוטרים ירו לעבר החשוד ברובה רוגר המשמש לפיזור הפגנות, והוא נפגע. הוא נמלט לתוך המסגד, נתפס לאחר מרדף רגלי ונעצר. הוא קיבל טיפול רפואי בשטח ופונה מהמקום. לפי הודעת המשטרה, כרגע שורר שקט במקום.

בהודעה קודמת של המשטרה שעסקה באירוע, נכתב כי האדם שנורה השליך בקבוק תבערה לעבר מתנ"ס הסמוך למסגד.

אירוע בלוד (צילום: דוברות במשטרה)

מטח רקטות לעבר באר שבע

בקבוק תבערה הושלך לתוך בית ביפו, שני ילדים נפגעו

אלמונים השליכו הערב בקבוק תבערה לתוך בית ביפו, כתוצאה ממנו נפגעו שני ילדים. לפי דיווח של 'הארץ', בזירה 2 פצועים – ילד בן 12 במצב בינוני עם כוויות, וילדה בת 10 במצב קל עם חבלת ראש. שוטרים שהגיעו למקום בעקבות דיווח למוקד 100 פתחו בחקירת האירוע והחלו בסריקות אחר מבצע העבירה.

בקבוק תבערה הושלך לבית ביפו (צילום: דוברות המשטרה)

אדם שהשליך בקבוק תבערה לעבר בניין מתנ"ס בלוד נורה על ידי שוטרים ונפצע קל

שוטרים ירו לעבר אדם שהשליך בקבוק תבערה לעבר בניין מתנ"ס בלוד, והוא נפצע באורח קל ברגלו. לפי הודעת המשטרה, השוטרים ששהו בסמוך למסגד הגדול בעיר ביצעו ירי מדויק לעבר פלג הגוף התחתון של האדם, שנפצע באורח קל ברגלו. כוחות משטרה במקום לבירור נסיבות האירוע.

חיילי צה"ל ירו בפלסטיני שנשא סכין והתקרב לעברם במהלך הפגנות סמוך לשכם

דובר צה"ל הודיע כי חיילי צה"ל ירו בפלסטיני שנשא סכין והתקרב לעברם במהלך הפגנות סמוך לשכם. אין נפגעים לכוחות צה"ל באירוע.

עימותים בין שוטרים למפגינים באבו סנאן: בקבוקי תבערה ומטעני חבלה מאולתרים נזרקו לעבר שוטרים

המשטרה מפזרת כמאה מפגינים בכיכר הסמוכה לכפר אבו סנאן שבגליל המערבי. לפי הודעת המשטרה, המפגינים במקום יידו אבנים, זרקו בקבוקי תבערה, זיקוקים ומטעני חבלה מאולתרים לעבר השוטרים. כוחות משטרה שנכחו במקום, החלו בפעולות לפיזור המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

2 תושבי חיפה נעצרו כשברשותם צמיגים ושני בקבוקי תבערה

בלשי תחנת חיפה עצרו הערב תושבי חיפה (21,25) כשברשותם צמיגים ובקבוקי תבערה, שהועברו לבדיקת מעבדות משטרת ישראל למיצוי ראיות והמשך חקירה.

מוקדם יותר הערב נעצר בחיפה צעיר נוסף תושב העיר שברכבו נמצאו בקבוקי תבערה.

צה"ל תקף מהאוויר שתי דירות פעילי חמאס בהן אוחסנו אמצעי לחימה

מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו היום שתי דירות מבצעיות שהיוו מחסני אמצעי לחימה של ארגון חמאס. המחסנים שהותקפו, מוקמו בבתיהם של פעילים מהמערך הימי של חמאס, מוחמד אבו שלא ופארס אבו שוקראן.

מבנה תיאטרון עכו נשרף במהלך הפגנות בעיר

התיאטרון שוכן במבנה בעיר העתיקה של עכו, ומנוהל במשותף על ידי יהודים וערבים.

המשטרה עצרה בבאקה אל ג'רביה ובחיפה שני בני אדם שברשותם בקבוקי תבערה

המשטרה עצרה בבאקה אל גרביה אדם שנחשד בהפרות סדר וברשותו בקבוק תבערה מוכן להפעלה. לפי הודעת המשטרה, הוא נעצר במהלך הפגנות אלימות במקום במהלכן יידו המפגינים אבנים, זרקו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים לעבר השוטרים. בתום חקירתו יוחלט האם לקיים מחר דיון בעניינו בבקשה להאריך את מעצרו.

מוקדם יותר תפסו שוטרי משטרת חיפה רכב ובתוכו בקבוקי תבערה מסכת עשן וכפפות. השוטרים עצרו אדם ששהה ברכב, תושב חיפה בשנות ה-20 לחייו, לחקירה בתחנת המשטרה בעיר.

צה"ל איתר וחיסל מהאוויר פעיל נ״ט של הג'יהאד האיסלאמי ברפיח

עימותים אלימים בין מפגינים לשוטרים במזרח ירושלים, ניידת משטרה הוצתה

כוחות משטרה ומשמר הגבול פועלים בשעה זאת באזור מזרח ירושלים בשל אירועים אלימים, שכוללים יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. לפי הודעת המשטרה, במהלך פעילות לוחמי משמר הגבול בשכונת א-טור במזרח ירושלים הערב, הושלכו אבנים, חפצים ובקבוקי תבערה שאחד מהם פגע בניידת והחל להתלקח. הלוחמים כיבו את האש והמשיכו בפעילות לפיזורם של המתפרעים במקום.

בנוסף, פועלים כוחות רבים נוספים בסילוואן ובעיסוויה, גם שם עשרות מתפרעים מפרים את הסדר. הכוחות פועלים תוך שימוש באמצעים לפיזורם של המפגינים.

כביש 70 נחסם לתנועה מנתיב השיירה לכיוון דרום בשל מחאה

הכביש נחסם גם באזור שייח דנון.

עקב הפרות סדר: כביש 4 נחסם לתנועה מצומת פרדיס לצומת דור, כביש 67 נחסם לתנועה מצומת זכרון לצומת שפיה

כביש 4 נחסם לתנועה מצומת פורדיס לצומת דור בשני הכיוונים. גם כביש 67 נחסם לתנועה מצומת זכרון (כביש 2) לצומת שפיה, בשל הפרות סדר.

שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. ציבור הנהגים מתבקש שלא לנסוע בדרכים צדדיות או בדרכים שאינן מוכרות.

המשטרה חסמה לתנועה את כביש 70 מול הכפר שייח דנון בגליל המערבי עקב התפרעויות

לפי הודעת המשטרה, סמוך לכפר שייח דנון התקבצו 10 רעולי פנים והחלו ליידות אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום וכן להבעיר צמיגים. השוטרים הכריזו על ההתקהלות לא חוקית ונתנו למתפרעים זמן סביר להתפנות מהמקום השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים. בעקבות האמור, כביש 70 נחסם לתנועה לשני הכיוונים.

3 שיגורי רקטות משטח סוריה לישראל

דובר צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח סוריה. כתוצאה מהשיגורים, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

המשטרה עצרה הערב 8 בני אדם בחשד להתפרעויות באום אל פאחם, פורדיס וג'סר א זרקא

המשטרה עצרה הערב 8 בני אדם בחשד להתפרעויות באום אל פאחם, פורדיס וג'סר א זרקא.  לוחמי היס"מ ומג"ב עצרו הערב תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות 5 חשודים במעורבות בהפרות הסדר באום אל פחם, שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה. בג'סר א זרקא ופורדיס נעצרו 3 חשודים בגין ירי זיקוקים לעבר השוטרים בליל אמש, ותקיפת שוטרים.

בנוסף, נעצרו הבוקר עוד 5 חשודים מההתפרעויות שהיו הלילה בג'סר א זרקא

העימותים בכפר כנא: המשטרה והשב"כ עצרו את השייח כמאל חטיב, 9 פצועים בהפגנות שכללו ירי, 4 מתוכם קשה

9 פצועים, 4 מתוכם באורח קשה, בעימותים אלימים בין תושבים לשוטרים ביישוב כפר כנא שבצפון, במהלך מעצר של השייח כמאל חטיב בגין הסתה. השייח חטיב נעצר על ידי המשטרה והשב"כ עקב "הסתה והתססה" בקרב ערביי ישראל.

לפי הודעת המשטרה, המעצר לווה בהתגדות אלימה של המוני תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם. כוחות משטרה גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם השייח שנעצר, ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי.

באירוע נפצעו 9 אנשים: 4 פצועים באורח קשה, 1 פצוע באורח בינוני ו-4 פצועים באורח קל.

במשטרה אמרו כי בהמשך צפויים מעצרים של המתפרעים והיורים בנשק.

כלי טיס של צה״ל תקף משגר ירי תלול מסלול של חמאס בצפון רצועת עזה

 

.

האירוע בגבול הצפון: תושבי מטולה הורשו לצאת מבתיהם

ירי לעבר באר שבע

המשטרה והשב"כ עצרו חשודים בפיגוע ירי לעבר רכב סמוך לרהט

בפעילות משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי נעצרו חשודים, אזרחי ישראל, בביצוע פיגוע ירי לעבר רכב חולף באזור רהט. הפיגוע בוצע אמש (חמישי) בכביש 264 סמוך לרהט. באירוע לא דווח על נפגעים בגוף.

בהודעת משותפת של השב"כ והמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי רואים בחומרה מעורבות של אזרחים ישראלים בחשד לביצוע פיגוע נגד אזרחי המדינה ועם קבלת הדיווח פעלו במשותף להתחקות אחר החשודים ומעצרם המיידי".

נפילת רקטה נוספת בחצר בית בשדרות, לא ידוע על נפגעים

לפי עיריית שדרות, רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בחצר בית בשדרות, בנוסף לפגיעת רקטה בבניין בעיר.

משרד הבריאות הפלסטיני: 10 פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ומתנחלים בגדה המערבית

פגיעה ישירה בבית בשדרות, לא ידוע על נפגעים

מטח רקטות שנורה בסביבות השעה 20:00 בערב גרם לפגיעה חמורה בבית בשדרות. עד כה לא ידוע על נפגעים.

מטחים כבדים לאזור אשדוד, אשקלון ועוטף עזה

צה"ל תקף בניין רב קומות בו נמצא סניף של בנק הייצור של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין רב קומות בו נמצא סניף של 'בנק הייצור' הפלסטיני, המשמש את חמאס בצפון רצועת עזה. לפי הודעת צה"ל, הסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של ארגון הטרור והזרוע הצבאית שלו, והתקיפה מהווה פגיעה בהתנהלותו הכספית של חמאס.

מטוסי קרב תקפו פיר מנהרה של חמאס שהכיל ציוד צבאי בדרום הרצועה

על פי הודעת דובר צה"ל, פיר המנהרה נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד

דיווח: מת מפגין לבנוני שחצה את הגבול ונורה בידי צה"ל

תשעה תושבי עכו נעצרו בחשד להפרות סדר, הצתות יידוי אבנים והשלכת זיקוקים

ארבע נפילות זוהו בשטח המועצה האזורית אשכול

לא היו נפגעים ונזק נגרם לשני בתי מגורים.

משרד הבריאות הפלסטיני: שישה הרוגים בעימותים עם צה"ל בגדה המערבית

נתניהו בהערכת מצב ביטחונית בקריה: "חמאס לא יכולים להימלט מנחת זרוענו"

נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בקריה: "אמרתי שאנחנו ניתן מכות קשות מאוד לחמאס וגם לארגוני טרור אחרים – ואנחנו עושים זאת. ביממה האחרונה תקפנו מטרות בתת קרקע, חמאס חשב שהוא יוכל להסתתר שם והוא לא יכול להסתתר שם. הבכירים שלו חושבים שהם יכולים להימלט מנחת זרוענו – הם לא יכולים להימלט. אנחנו מגיעים אליהם בכל מקום, לכל האנשים האלה ואנחנו נמשיך לעשות זאת.

צה"ל תקף יעדים של הכח הימי של חמאס, כלי שיט ומחסני אמל״ח

דובר צה"ל: בימים האחרונים תקפו כלי שיט של צה"ל עשרות יעדים של הכח הימי של חמאס בינהם כלי שיט, מחסני אמל״ח, עמדות תצפית, ומתחמים צבאיים של המערך הימי של חמאס ששימשו את הכח הימי של הארגון.

מטח לאזור באר שבע: היישוב להבים מנותק מחשמל עקב פגיעה בקו מתח גבוה

ירי על באר שבע ויישובי הדרום

הפרות הסדר ביהודה ושומרון: דיווחים על 5 הרוגים בעימותים עם צה"ל

צה״ל תקף אתר אחסנת ציוד סייבר של ארגון הטרור חמאס

דובר צהל: לפני זמן קצר, ובמאמץ משותף של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אמ״ן וחה״א, תקף צה״ל באמצעות מטוס קרב אתר אחסנת ציוד סייבר של המודיעין הצבאי של חמאס בצפון רצועת עזה.

דיווחים על מפגינים לבנונים שחדרו לישראל באזור מטולה; צה״ל פינה אותם

דובר צהל: לפני זמן קצר, טנקים של צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעבר מספר חשודים מפרי סדר, אשר חצו משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ולאחר מכן התרחקו בחזרה לשטח לבנון.

פרטי נסיון הפיגוע בסמוך לעפרה: המחבל ניסה לדקור חייל צה"ל, שפתח לעברו באש

לפי הדיווח של דובר צה"ל,  בסביבות השעה 12:30 הגיע מחבל ברכבו למוצב צבאי סמוך ליישוב עפרה שבשומרון, והאיץ לעבר הלוחם ששהה במקום. בהמשך המחבל יצא מרכבו וניסה לדקור את הלוחם, שפתח בירי וניטרל את האיום. האירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחות צה"ל. לא נמסר מה מצבו של המחבל.

צה"ל זיהה ותקף חוליית פעילי ג'יהאד איסלאמי בצפון רצועת עזה

דובר צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר תקף כלי טיס של צה"ל תחיסל חוליית פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה. לפי ההודעה, התקיפה בוצעה "תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה".

אזעקות באשקלון ובקריית גת

צה״ל תקף חוליית משגרי רקטות בעת הכנות לשיגור

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה״ל תקף חוליית פעילים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות למרכז הארץ.

ניסיון פיגוע ליד עפרה, המחבל נוטרל

דובר צה"ל דיווח הבוקר (שישי) על ניסיון פיגוע סמוך להתנחלות עפרה. המחבל החשוד נוטרל. לא היו נפגעים.

צה"ל תקף עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה

לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון ומרכז רצועת עזה.

אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה ואשקלון

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות באזור תעשייה הדרומי אשקלון, אשקלון, זיקים, נתיב העשרה, נחל עוז, חולית, סופה ויד מרדכי

חיל האוויר תקף עמדות שיגור תת קרקעיות ומשגר כלי טיס שכוונו למרכז הארץ

נקבע מותה של האישה שנפגעה בזמן שרצה לממ"ד ביום שלישי

תהלוכות והפרות סדר בערי הגדה החל משעות הבוקר המוקדמות

התחממות בגדה המערבית: תהלוכות והפרות סדר בחברון, בית לחם, רמאללה ג'נין ושכם.

דובר צה"ל: החל מהשעה 19:00 אמש (ה') זוהו כ-190 שיגורים

כ-30 רקטות נפלו בשטח רצועת עזה

התחדש הירי לעבר אשדוד ואשקלון

מעל 160 מטוסי קרב תקפו הלילה כ-150 מטרות תת קרקעיות ברצועה

​על פי הודעת דובר צה"ל, במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי״ר, ארטילריה ושריון, שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה.

הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי עוטף עזה

עם זאת, הדגיש פיקוד העורף כי יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות. יש להתעדכן כל העת בהתפתחויות ובהודעות המופצות על ידי הרשויות המקומיות ופיקוד העורף.

דובר צה"ל: יורט מל"ט שהמריא מרצועת עזה לשטח ישראל

הפצוע מפגיעת הרקטה באשקלון עבר ניתוח להוצאת רסיס מהבטן ומהרגל

המרכז הרפואי ברזילי עדכן הבוקר (שישי) כי הפצוע מפגיעת רקטה בבניין באשקלון עבר ניתוח להוצאת רסיס מהבטן ומהרגל ונמצא כעת בהתאוששות. עוד דיווח כי הוא מטפל בשלושה נפגעי חרדה, ובארבעה מטופלים שהגיעו עם חבלות קלות אחרי שנפלו בזמן ריצה לממ"ד. סך הכל נקלטו וטופלו בברזילי שמונה פצועים במהלך הלילה.

כלי תקשורת זרים דיווחו בטעות על כניסה קרקעית

במהלך הלילה דיווח דובר צה"ל לכלי התקשורת הזרים על תקיפות מהאוויר ומהקרקע על רצועת עזה. אי הבנה הובילה את כלי התקשורת המובילים בעולם, בהם הוושינגטון פוסט והניו יורק טיימס, לדווח באופן מוטעה על כניסה קרקעית. מאוחר יותר הוציאו העיתונים תיקון לדיווחים.

אזעקת צבע אדום באשדוד

ראש עיריית אשקלון: הישארו במרחבים המוגנים ושמרו על הנחיות פיקוד העורף

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, סייר בזירות הנפילה באשקלון, בעקבות מטחי הרקטות הבלתי פוסקים לעבר העיר בשעה האחרונה.

ראש העיר פנה לתושבים: ״מבקש מכם לא להגיע לזירות הנפילה ולהימנע מהתקהלויות. הישארו במרחבים המוגנים ושמרו על הנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים״

עשן באשקלון אחרי פגיעה של רקטה בבית בעיר (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

ארה"ב הוציאה אזהרת מסע לאזרחיה השוקלים לטוס לישראל

גבר כבן 60 נפצע קשה מפגיעת רסיסיםבאשקלון. צוותי מד"א מפנים אותו לבית החולים ברזילי

מטח נוסף לעבר עוטף עזה ואשקלון. חמאס: ירינו 100 רקטות לעבר אשקלון

פגיעה ישירה בבניין באשקלון, אין נפגעים

אזעקה בבאר שבע ובפזורה

אזעקות באשדוד, נתיבות ויישובים בעוטף עזה

פיקוד העורף: תושבי עוטף עזה מתבקשים להשאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

דובר צה"ל: כוחות אוויריים וקרקעיים של צה"ל תוקפים כעת ברצועת עזה

באר שבע: נפגעי חרדה כתוצאה מנפילת הרקטות

פגיעה ישירה ב-3 בתים בבאר שבע

נפטרה אישה בת 87 שנחבלה בדרכה לדרך המרחב המוגן

אזעקה בבאר שבע

עוטף עזה: בת 87 נחבלה בדרכה למרחב המוגן, מצבה קשה

מטח כבד לרמלה, לוד, מודיעין והשפלה

מטח כבד אל אשקלון, אשדוד ועוטף עזה

צה"ל: זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל

מצה"ל נמסר כי לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

דיווח בלבנון: רקטת גראד נורתה לאזור היישוב שלומי

אין נפגעים ולא נגרם נזק.

חשש לאירוע ביטחוני בעוטף: תושבי חוף אשקלון נקראו להסתגר בביתם

צה"ל: אוגדת עזה חיסלה במהלך היום חמש חוליות נ"ט

חוליות הנ״ט של ארגוני הטרור הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב רצועת עזה ובין היתר בעיר עזה, חאן יונס, בית חנון, שג׳אעיה וג׳באליה.

מטח על אשדוד ויישובי עוטף עזה

מטח טילים לעבר יישובי עוטף עזה

אזעקת צבע אדום באופקים ונתיב העשרה

צה"ל תקף אתר מרכזי לייצור רקטות

מטוסי קרב של צה"ל תקפו אתר מרכזי לייצור רקטות של חמאס, ומוצב צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור, המהווה גם הוא אתר מרכזי לייצור רקטות. שני האתרים הותקפו במרכז רצועת עזה. בנוסף, צה"ל תקף במהלך היום מספר אתרים נוספים לייצור אמצעי לחימה לאורך רצועת עזה.

בסיום הערכת מצב ביטחונית- גנץ אישר גיוס 9,000 אנשי מילואים

שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

ירי לכיוון העיר באר שבע

צה״ל תקף את דירתו המבצעית של מפקד מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס

לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן.

אזעקות באשקלון, להבים ורהט

שתי נפילות בשער הנגב, אין נפגעים בגוף, שריפה פרצה בשדה חקלאי

ממועצת שער הנגב נמסר כי כתוצאה ממטח הרקטות האחרון אותרו שתי נפילות בשטח המועצה. אחת בתוך ישוב- אין נפגעים בגוף ואין נזק לרכוש. אחת בשטח חקלאי סמוך לישוב- שריפה פרצה במקום. בטיפול כוחות הכיבוי.

מטח כבד ליישובי עוטף עזה

צה"ל תקף מתחם צבאי של מטה המודיעין של ארגון הטרור חמאס

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום מתחם צבאי של מטה המודיעין. במוצב נמצא חמ"ל התצפיות הראשי של הארגון. בעת התקיפה נכחו במתחם עשרות פעילים של ארגון הטרור חמאס. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

פיקוד העורף מעדכן הנחיות: לשבת מתחת לגובה החלון בממ"ד

בעקבות תחקיר מותו של עידו אביגל ז"ל בן ה-6, פיקוד העורף מעדכון את ההנחיות לישיבה בממ"ד ומנחה להנמיך קומה, ולשבת מתחת לגובה חלון הממ"ד.

מטח רקטות נוסף לעבר עוטף עזה

שר הביטחון קיים תדרוך בטחוני עם יו"ר האופוזיציה ח"כ לפיד

שר הביטחון, בני גנץ, קיים שיחת עדכון ביטחונית עם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, והציג לו את תמונת המצב הנוכחית במערכה מול החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה.

בשיחה דנו השניים גם על הדחיפות לפעול להפסקת האלימות וההסתה המסוכנת שמבעירה את המצב החברתי בישראל.

צה"ל הודיע על גיוס 7,000 חיילי מילואים, עוצר יציאות מלא במערך הלוחם

התראות על חדירות מספר כלי טיס בלתי מאויישים בנחל עוז, עלומים ובארי

חשש לאירוע ביטחוני במועצה האזורית שדות נגב, תושבים התבקשו להישאר בבתים

תושבי אחד היישובים במועצה האזורית שדות נגב התבקשו להישאר סגורים בבתיהם מחשד לחדירת רחפן, כוחות הביטחון סוקרים את האזור.

מד"א: 4 בני אדם נפצעו קל-בינוני במטח האחרון ביניהם ילד בן 7 שמעד בדרך לממ"ד

מד"א מעדכן שבסבב האחרון נפצע ילד כבן 7 באופן בינוני כשמעד בדרך לממ"ד. שלושה אנשים נוספים נפגעו באופן קל.

הותר לפרסום: כלי טייס לא מאוייש התפוצץ מעל המועצה האזורית אשכול

נתניהו בסוללת כיפת ברזל: "זה ייקח עוד זמן"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר היום בסוללת כיפת ברזל באזור מרכז הארץ ואמר: "זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו – להשיב את השקט למדינת ישראל".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוללת כיפת ברזל במרכז הארץ. (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

עוד אמר נתניהו, "אני פה באחת הסוללות של כיפת ברזל, המפקדים, החיילות והחיילים עושים עבודה יוצאת מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל. אי אפשר להגיע ל-100% אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה. פעולות ההגנה של סוללות כיפת ברזל נותנות לנו מרחב תקיפה, וצה"ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000".

ראש הממשלה קיבל סקירה במקום ממפקד הגנה אווירית תא"ל גלעד בירן, מג"ד 137 סא"ל מאור גבריאל ומפקד הסוללה רס"ן אסף אוחנה.

בתום הסקירה שוחח ראש הממשלה עם הלוחמים של כיפת ברזל ושמע מהם על הפעילות המבצעית.

נפילה בחבל איילות, אין נפגעים

נפילה בחבל איילות באזור אילת, מדובר בטיל בשם "עייש", בעל יכולת שיגור לטווח של 250 ק"מ.

מד"א: 2 פצועים קל מרסיסים באזור קריית גת

חמאס: ירינו טיל לעבר שדה התעופה 'רמון'

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר כי הארגון שלח טיל לעבר שדה התעופה רמון בדרום ישראל.

ככל הנראה הטיל יורט על ידי מערכת כיפת ברזל מעל דימונה.

מדובר בטיל שמכונה "עיאש" שמגיע לטווח של 250 ק"מ. זה הטיל ששוגר לפני יומיים לכיוון ירושלים.

100 רקטות נורו במטח האחרון למרכז הארץ, השפלה ובאר שבע

8 יירוטים מעל גוש דן, מד"א: לא ידוע על נפגעים במטח האחרון

מטח טילים לכיוון באר שבע והפזורה הבדואית

מטח רקטות לכיוון אשקלון ועוטף עזה

צה"ל: תקפנו מתחם צבאי ובו 3 משגרי נ"ט של חמאס

צה"ל תקף היום (חמישי) מתחם צבאי ובו שלושה משגרי נ"ט של ארגון הטרור החמאס בדרום רצועת עזה. מוקדם יותר, סיכל צה"ל ארבעה ניסיונות ירי נ"ט לעבר ישראל.

1,369 שיגורים מתחילת המבצע, בצוק איתן נורו 4,000 במשך 50 יום

בדיון שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון, על מוכנות העורף הוצגו נתוני השיגורים לעבר ישראל מתחילת המבצע:
1,369 שיגורים לעבר ישראל, 1,031 נפילות, מתוכן 264 בשטח בנוי ו-167 אירועי הרס.

לצורך ההשוואה, בצוק איתן נורו 4,000 שיגורים במשך 50 יום.

שר הביטחון מקיים התייעצות ביטחונית לקראת המשך הפעולות

שר הביטחון, בני גנץ, מקיים בשעה זו התייעצות ביטחונית לקראת המשך הפעולות, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, ראש אגא"ס ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

שר הביטחון בהתייעצות ביטחונית בקריה. (צילום: דובר שר הביטחון)

צה"ל תקף למעלה מ-600 יעדי טרור ברצועת עזה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל, תקפו במהלך הלילה עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה.
בין היעדים, הותקפה מנהרת טרור של חמאס המהווה חלק מפרויקט המנהור של ארגון הטרור חמאס ומוצבת מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים נוספים. 
הותקפו מספר מטרות שלטון וביניהן: מבנים של המטה לביטחון פנים, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון ומספר סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה.
במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס שביתו שימש כתשתית טרור. 
מדובר צה״ל נמסר: "ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש".

שיפור במצבה של שני אביגל, שבנה עידו נהרג מפגיעת רקטה באשקלון

מטח רקטות כבד לדרום, אזעקה בעוטף עזה ונתיבות

צה״ל תקף חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס שנערכה לירי על ישראל

צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.
החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל.

צה"ל תקף משרדים של המודיעין הצבאי של החמאס

צה"ל ממשיך בגל התקיפות הנרחב ברחבי רצועת עזה.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר משרדים של המודיעין הצבאי של חמאס ברימאל שברצועת עזה.

נמל התעופה בן גוריון ממשיך בפעילות טיסות יוצאות

למרות ההחלטה להסיט את הטיסות הנכנסות לשדה התעופה רמון, נמל התעופה בן גוריון ממשיך בפעילות.

ההחלטה על הסטת הטיסות נועדה לאפשר חופש פעולה נרחב יותר בהגנה על שמי מרכז הארץ.

שיפור משמעותי במצב חייל צה"ל שנפגע אתמול מירי הנ"ט, מצבו קל

שיפור משמעותי חל במצבו של החייל שנפצע אתמול מירי הנ"ט על גבול רצועת עזה. הוא נותח עם הגעתו לבית החולים סורוקה, אושפז במחלקה לנוירוכירורגיה ומצבו מוגדר כעת קל.

כמו כן חל שיפור במצבו של הפצוע שנפצע שלשום בראשו לאחר פגיעה ישירה של טיל בביתו.

צה"ל תקף שני סניפים של הבנק המרכזי של חמאס

דובר צה"ל: כ-130 שיגורים מעזה לישראל הלילה, 24 מהם נפלו בשטח הרצועה

נתב"ג נסגר לנחיתות; מטוסי נוסעים מופנים לשדה התעופה רמון

בעקבות המשך הירי, כל המטוסים שנוחתים בישראל יופנו לשדה התעופה רמון במקום נתב"ג.

דובר צה"ל: "רוב מערך הייצור של חמאס והג'יהאד הושמד"

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אתמול (רביעי) בלילה עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה.

בין היעדים, הותקפה מנהרת טרור של חמאס המהווה חלק מפרויקט המנהור של הארגון ומוצבת מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים נוספים. 
בנוסף, הותקפו מבנים של המטה לביטחון פנים של חמאס המשמשים לסיכול מודיעין, ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון, וכן סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה.
במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס שביתו שימש כתשתית טרור. כמו כן, סוכלו מספר פעילים של הכוח הימי של הארגון וכן שתי עמדות שיגור רקטי שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר הבוקר: "רוב מערך הייצור של חמאס והג'יהאד הושמד. הלילה מלמד על ההישג ועל סדקים ראשונים שאנו מזהים בצד השני, לאור הנזקים האדירים שגם הציבור העזתי חש. רואים את זה לאור הנסיונות שלהם לקדם מתווה סיום. חמאס הופתע מעוצמת התקיפה של צה"ל. לא כל הפעילים שלהם מוכנים לעשות את משימתם וחלקם לחוצים. הם יכולים להמשיך לירות אבל יש סדקים בארגון".

זילברמן הוסיף: "פתחנו הלילה בנק מטרות חדש: מטרות ממשל. צה"ל אישר מספר תוכניות למהלך קרקעי שטרם אושרו בדרג המדיני".

מטח רקטות על עוטף עזה

פיקוד העורף: לא נורו רקטות לצפון הארץ

מפיקוד העורף נמסר הבוקר (חמישי) שלמרות האזעקות שנשמעו ברחבי עמק יזרעאל והגליל התחתון בסביבות השעה 1:15 בלילה, לא נורו לשם רקטות, אלא רק ליישובי הדרום, השפלה והמרכז. בפיקוד אמרו שהסיבות להפעלת ההתרעות בבדיקה.

התחדש הירי על ישראל: מטח על יישובי עוטף עזה; אין נזק ואין נפגעים

נפילת רקטה במרכז העיר פתח תקווה יצרה דליקה, 5 נפגעו קל משאיפת עשן

שריפה כתוצאה מפגיעת רקטה ברחוב חנה סנש בפתח תקווה (ללא קרדיט)

אזעקות בדרום, בגוש דן ובשרון

אזעקות במודיעין והשפלה: פגיעה בבית בראשון לציון, אין נפגעים

אזעקות בעמק יזרעאל ובגליל התחתון

מטח רקטות כבד למרכז הארץ: אזעקות בתל אביב ובשרון

אזעקות בגוש דן ובשפלה

גל תקיפות נרחב כעת ברצועת עזה

מת מפצעיו הילד בן ה-6 שנפגע מרקטה בשדרות

דובר צה"ל: החל מ-6:00 בבוקר זוהו כ-180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל

החל מהשעה 6:00 הבוקר זוהו כ-180 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון.

הקבינט אישר עליית מדרגה בתקיפות צה"ל בעזה

תושבי אשקלון התבקשו להישאר במהלך השעות הקרובות בקרבת מרחבים מוגנים

הג'יהאד האסלאמי מאיים לירות לעבר ישראל בשעה 21:00

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לירי האחרון לעבר שדרות, שבו נפצעו כמה בני אדם, בהם ילד באורח אנוש.

נתניהו בישיבת הקבינט: דחינו בקשות להפסקת אש

פגיעה ישירה בבית בשדרות, ילד בן 6 פצוע אנוש

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל-6 נפגעי גוף, בהם 1 אנוש, 1 קשה, 1 בינוני ו- 3 קל.

מטח רקטות לדרום והמרכז: אזעקות בלוד, פתח תקווה וראשון לציון

אזעקות בדרום ובשפלה

שליח אמריקני יגיע לישראל, באירופה קוראים לעצור את הלחימה

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר כי הוא מודאג עמוקות מהעימות בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה. הוא ציין כי תת-מזכיר המדינה לענייני הישראלים והפלסטינים, האדי עאמר, יגיע לאזור בקרוב כדי לשוחח עם הצדדים.

שר החוץ של האיחוד האירופי קרא לישראל ולפלסטינים להימנע מהמשך הלחימה: "צריך לעשות הכול כדי למנוע עימות בגבול, שראשית ישפיע על אוכלוסייה אזרחית בשני הצדדים".

שר הביטחון הודיע על הפעלה של מצב "משק לשעת חירום"

שר הביטחון, בני גנץ, הודיע על הפעלה של מצב משק לשעת חירום (מל"ח) אחרי ההכרזה על הארכת המצב המיוחד בעורף. ההכרזה על הפעלת המשק לשעת חירום נועדה לאפשר רציפות תפקודית של המשק בחירום, ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה.

פיקוד העורף: אין לימודים בדרום ובמרכז גם מחר ומחרתיים

המשטרה הכריזה עוצר על לוד החל מהשעה 20:00

ניסיון פיגוע בחברון: מחבל שלף סכין לעבר לוחמי גבעתי ונורה

מחבל ניסה לדקור לוחמים מגדוד שקד של חטיבת גבעתי, סמוך למערכת המכפלה בחברון. הלוחמים ירו במחבל שנפצע באורח בינוני. אין נפגעים בקרב החיילים.

הותר לפרסום: עומר טביב, לוחם צה"ל, הוא ההרוג בפיגוע הנ"ט מצפון לרצועה

ההרוג בפיגוע ירי הנ"ט מצפון לרצועת עזה בשעות הבוקר הוא לוחם צה"ל בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, סמל ראשון, עומר טביב (21), תושב המושב אלייקים שבתחומי המועצה האזורית מגידו. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה בפיגוע ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בהמשך הגיע אל בית החולים פצוע נוסף מהתקרית, ומצבו הוגדר קל-בינוני.

סמל ראשון עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21, מאליקים (צילום: דובר צה"ל)

הנשיא ריבלין למנהיגים בעולם: "אין מדינה שהייתה מאפשרת מתקפה כזו על אזרחיה"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, החל לקיים סבב שיחות מדיניות עם עמיתיו בנוגע להסלמה בדרום. עד כה, שוחח הנשיא עם נשיאי גרמניה, אוסטריה ובולגריה, ועם נשיא המועצה האירופית. בשיחותיו, הדגיש ריבלין כי אין מדינה בעולם שהייתה מאפשרת מתקפה ברוטאלית כזו על אזרחיה, וכי ישראל תמשיך לתקוף את מקורות האש המכוונת כלפי אזרחים חפים מפשע כל העת.

הנשיא גם הבהיר כי לישראל ברורה המעורבות האיראנית בירי מעזה: "עיננו פקוחה גם בצפון, אל השלוחה הצפונית של איראן באזורנו – חיזבאללה".

בעקבות הנחיות: הושבתה פעילות אסדת הגז תמר שמול חופי ישראל

חברת שברון מסרה כי השביתה את פעילות אסדת הגז תמר בהתאם להנחיות חדשות שהתקבלו ממשרד האנרגיה.

נתניהו על חיסול הבכירים בחמאס: "נכה בהם מכות שלא חלמו עליהן"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לפני זמן קצר לביקור פצועים בביה"ח וולפסון בחולון. "באתי לכאן לביה"ח וולפסון לבקר את אורין, ילדה קטנה שנפגעה בפגיעה שיכלה להיות אנושה ובעזרת עבודה נפלאה של אנשים במקום ושל הרופאים כאן – היא ניצלה. לידה, יש ילד שמטופל מעזה – וזה מראה לכם את כל ההבדל בין בני התרבות לבני החושך", אמר נתניהו.

"אמרתי אתמול שלבני החושך האלה, לטרוריסטים של החמאס והג'יהאד האסלאמי – שדמם בראשם. לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס כולל את מח"ט עזה וגם מפקדים אחרים. זו רק ההתחלה, אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם".

הפגנה מחוץ לביהמ"ש המחוזי בלוד, שדחה את הערר לשחרורם של שלושת העצורים באירוע הירי בעיר

שב"כ: מח"ט העיר עזה וראש מערך הסייבר בחמאס חוסלו בתקיפה

במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי וצה"ל סוכלו בכירים ב"פורום המטה הכללי", בהם:
באסם עיסא – מח"ט העיר עזה
ג'מעה טחלה – ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים
גמאל זבדה – ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים
ח'אזם חטיב – ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור

מטח רקטות כבד לאשדוד, אשקלון, באר שבע, יישובי דרום השפלה, הנגב ועוטף עזה

חמאס: ב-18:00 נשגר רקטות למרכז הארץ

נתניהו: "יש התפתחויות קשות, נגיב בעוצמה הולכת וגדלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לתחנת המשטרה בעכו לדיון הערכת מצב בעקבות האירועים בעיר יחד עם ראש העיר שמעון לנקרי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובכירים נוספים.

נתניהו אמר בתום הערכת המצב: "הערב אכנס את הקבינט. יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה. לא אפרט כאן.

"לגבי ההתפרעויות שראינו לצערי בערים מעורבות: ההנחיה הראשונה שלי היתה להזרים כוחות מג"ב מאיו"ש לעזור למשטרת ישראל, וזו הנחיה שבוצעה. הכוחות האלה הגיעו ללוד, לעכו ולמקומות אחרים. הם נשלטים עכשיו על ידי המשטרה בצורה שלא היתה קודם לכן, וזה חשוב. שנית, ביקשתי לצייד אותם בסמכויות מצב חירום. גם על זה היה קצת מאבק, אבל פתרנו את הבעיה המשפטית הזו. עכשיו הם מצוידים בכלים, כולל במקרה הצורך להטיל עוצר.

נתניהו קרא לכל מנהיגי הציבור, בראשם מנהיגי הציבור הערבי, לגנות ולפעול לעצירת המהומות. "אנחנו נפעיל את הכוח הריבוני שנמצא בידינו כדי להשליט סדר ולהחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל וערי ישראל".

צה"ל ושב"כ חיסלו במבצע משותף בכירים במטכ"ל של חמאס שמקורבים למוחמד דף

צה"ל והשב"כ ביצעו אתמול (רביעי) בלילה מבצע מורכב וראשון מסוגו לחיסול מפקדים בכירים בחמאס, בעיר עזה ובחאן יונס, המהווים חלק מרכזי מפורום המטה הכללי של חמאס, ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף. מדובר צה"ל נמסר שפרטי הבכירים יפורסמו בהמשך.

צבע אדום בעוטף עזה, אזעקות באשדוד ובאשקלון

רקטה פגעה באצטדיון הכדורגל העירוני באשקלון, ומערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות נוספות מעל העיר. באשדוד לא דווח על נפגעים או נזק.

כינוס הקבינט הוקדם ל-17:30, השרים יצביעו על הרחבת המבצע

צה"ל סיכל ירי רקטות לאשדוד ואשקלון

צה״ל סיכל משגר רקטות של חמאס שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. לפי דובר צה"ל, המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

עוד נמסר שהותקפה חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאויש של חמאס ברצועת עזה, בזמן ההכנות לשיגור לשטח ישראל.

 

 

פגיעה ישירה בצרכנייה בחוף אשקלון, אין נפגעים

משרד הבריאות בעזה: 46 הרוגים ו-296 פצועים מתקיפות צה"ל ברצועה

הרוג ופצוע אנוש מירי הנ"ט לעבר רכב בעוטף

ממד"א נמסר על הרוג ושלושה נפגעים באירוע, בהם אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה ופצוע נוסף במצב קל.

הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון עם פציעות קשות וחודרות, חלקן מסכנות חיים.

ירי נ"ט מרצועת עזה: ג'יפ נפגע מטיל קורנט, 2 פצועים אנוש, אחד קשה ואחד קל, ככל הנראה חיילים

ההנחיה לתושבי העוטף להישאר במרחבים המוגנים בוטלה

תושבי עוטף עזה מתבקשים לשהות במרחבים המוגנים בעקבות פגיעה בביתו של בכיר חמאס צאלח דהאמן

פורסם שם ההרוגה באשקלון הלילה: נלה גורביץ', בת 52

כובתה האש במיכל הנפט של תש"ן באשקלון

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש שחצה מרצועת עזה לשטח ישראל

שבעה עצורים בחשד להפרות סדר הבוקר בהר הבית

על פי המשטרה בהר נמצאים אלפי מתפלחים בהם מאות רעולי פנים שיידו אבנים וחפצים אל עבר כוחות משטרה במקום

רשות האוכלוסין מצמצמת פעילות בלשכות בשל המצב

רשות האוכלוסין וההגירה: עקב המצב הביטחוני, היום לא תקבלנה קהל לשכות מינהל האוכלוסין הבאות: אשקלון, רמת גן, נתיבות, דימונה, בית שמש, רהט, אשדוד, רמלה ומודיעין. לשכת מינהל האוכלוסין באר שבע תעבוד במתכונת מצומצמת.

ניתן לקבוע מועד חדש בקישור הבא:
https://go.gov.il/zimuntor

שני פצועים קל מרסיסי זכוכית מפגיעה ישירה בבית ביישוב ברקת, סמוך לנתב"ג

דובר צה"ל: בגל תקיפות ברצועה הותרפו בתיהם של מח"ט עזה באסם עיסה ובכירים נוספים

דובר צה"ל:  צה"ל סיים גל תקיפות ברצועת עזה, במסגרתו הותקפו בתי בכירים בחמאס ששימשו כתשתיות טרור. הותקפו בתיהם של מח״ט העיר עזה, באסם עיסא, מח״ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי. מטה המשטרה בעיר עזה הופצץ גם הוא.

אזעקות ברחבי גוש דן, השפלה, אשדוד, אשכלון, צבע אדום בעוטף

למעלה מ-200 רקטות נורו בשעה האחרונה לעבר ערי ישראל

משרד הבריאות בעזה: 35 הרוגים ו233 פצועים מתחילת ההסלמה

משרד הבריאות בעזה דיווח על 35 הרוגים, בהם 12 ילדים ושלוש נשים מתחילת ההסלמה. כמו כן, דווח על 233 פצועים.

בת"א: בן 84 התמוטט בדרך למקלט

בן 84 התמוטט הלילה בדרך למקלט ציבורי בשדרות ההשכלה בתל אביב. צוות רפואי מבצע בו פעולות החייאה במקום.

דיווח ראשוני על נפילה באשקלון ככל הנראה בשטח פתוח

דיווח על נפילה באשקלון, ככל הנראה בשטח פתוח, כוחות הביטחון מבצעים כעת סריקות בשטח לבירור.

מטח טילים לכיוון ישובי חבל לכיש

מעט אחרי חצות, חודש הירי מרצועת עזה לכיוון ישובי חבל לכיש.

שר הביטחון הגיע לבור חיל האוויר בקריה

שר הביטחון, בני גנץ הגיע לבור חיל האוויר בקריה, ביחד עם מפקד החיל, האלוף עמיקם נורקין.

נמסר כי "גנץ עמד על תוכניות התקיפה וההגנה האווירית לקראת הפעולות הצפויות הלילה". בנוסף עדכנו במשרד הביטחון כי גנץ זימן את ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת חוץ וביטחון לעדכון מבצעי שייערך מחר בקריה.

ערוץ אל-ג'זירה: ספינות חיל הים תוקפות יעדים בחופי הרצועה

כלי תקשורת בעזה דווחו על גל תקיפות של חיל האוויר וחיל הים במספר מוקדים, בהם הפצצת אחד המגדלים הגדולים והמוכרים בעיר, יעדים לאורך החוף, עמדות חמאס ושטחים פתוחים.

ראש עיריית ראשל״צ: ״אם היו נשמעים להוראות, האירוע היה נגמר אחרת"

ראש עיריית ראשל״צ, רז קינסטליך: ״אם היו נשמעים להוראות, האירוע היה נגמר אחרת. מתחקיר של פיקוד העורף עולה שההרוגה שהתה מחוץ לבית. כנסו למרחבים המוגנים״.

פיקוד העורף: לא יתקיימו לימודים עד להרצליה

לכל האזורים עד הרצליה, איסור התקהלות 10 בשטח פתוח, 100 שטח סגור,
אין לימודים. מקומות עבודה: רק אם יש מרחב מוגן.

הרמטכ"ל כוכבי: צה"ל תקף מעל 500 מטרות ברצועת עזה שכוללת אמצעי לחימה

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, אמר בתדריך בקרייה בת"א, לאחר הירי למרכז הארץ: "צה"ל פועל בעוצמה רבה. תקפנו למעלה מ-500 מטרות שכוללת אמצעי לחימה, אתרים ליצור אמצעי לחימה והפגיעה היא קשה. פגענו והרגנו עשרות פעילי טרור, בהם גם בכירים, והשמדנו מבנים ותשתיות. בצד השני בעזה המציאות היא קשה".

רשות שדות התעופה: חזרה לשגרה בנתב״ג

תל אביב, חולון, גבעתיים, רעננה ופתח תקווה הודיעו על ביטול הלימודים מחר

אשקלון: שריפת ענק הוצתה כתוצאה מירי הרקטות ליד מתקן רגיש

בבית החולים איכילוב הוכרז אירוע רב נפגעים קטן, לחדר המיון פונו עד כה 8 פצועים מתוכם 1 במצב בינוני

הופסקה תנועת הרכבות בין ת''א ההגנה ללוד עקב שריפה סמוך לשטח המסילה

 

 

גבעתיים: ארבעה פצועים קל מפגיעת רקטה

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב 6 נפגעים במצב קל שנפגעו מרסיסי זכוכיות ושאיפת עשן.

פראמדיקית מד"א, ענת גילגל, סיפרה: "מדובר בפגיעה בבניין מגורים וכתוצאה מהפגיעה פרצה במקום שריפה. במקום הייתה המולה רבה והפצועים התהלכו ברחבת הבניין כשהם סובלים מפגיעות קלות של רסיסי זכוכיות ומשאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם במצב יציב לבית חולים".

 

בשל התקפת הטילים על המרכז, הופסקו הטיסות מנתב"ג

ההרוגה בראשל"צ: אישה כבת 50

רשות שדות התעופה: בזמן הירי המסיבי על גוש דן נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנה על שמי המדינה

פגיעה בבית בשדרות, טרם התברר אם ישנם נפגעים

חולון: 3 פצועים במצב בינוני, בהם גבר כבן 50, אישה כבת 30 וילדה כבת 5

פראמדיקית מד"א רג'ינה מזרחי סיפרה: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה אפשר לצאת חזרה לרחוב הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

אזעקות בתל אביב ובכל אזור המרכז: דיווח על רקטה שפגעה באוטובוס בחולון

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 3 פצועים במצב בינוני, בהם גבר כבן 50, אישה כבת 30 וילדה כבת 5.

דובר צה"ל: על תושבי המרכז והדרום לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

אזעקות במרכז הארץ: מטח טילים לתל אביב, גוש דן והשרון

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהד האיסלמי : ב-21:00 נירה על תל אביב"

הזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי מאיימת כי בשעה 21:00 היא תירה על תל אביב בתגובה על הרס הבניין במערב עזה.

דובר צה"ל מעריך: תקיפת רב הקומות בעזה תוביל לירי למרכז הארץ

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן: מעריכים שתקיפת רבי הקומות ברצועה תוביל להרחבת הירי מעזה למרכז הארץ.

פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים

דובר החמאס: "אם ישראל תפגע במגדלים אזרחיים, תל אביב תפגע"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר הערב כי אם ישראל תמשיך ותפגע במגדלים אזרחיים, תל אביב תפגע יותר קשה מהרקטות שפגעו באשקלון.

80 מטוסי חיל האוויר פועלים כרגע מעל לרצועת עזה לפגיעה בבורות שיגור

‏80 מטוסי חיל האוויר פועלים כרגע במטס חריג לפגיעה ביותר ממאה בורות שיגור בצפון הרצועה.

 

צה״ל חיסל את מפקד מערך הנ״ט של העיר עזה

כלי טיס של צה"ל חיסל את מפקד מערך הנ"ט של העיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר, ששימש כפעיל בכיר בארגון הטרור חמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ״ט לעבר שטח ישראל.

משרד הבריאות בעזה: 28 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה

משרד הבריאות בעזה מעדכן הערב (שלישי) כי מספר המתים ברצועה עלה ל-28, מתוכם 10 ילדים. כמו כן, דווח כי מספר הפצועים עלה ל-152

‏פיקוד העורף: תושבי אשדוד מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה

דוברות מד"א: עדכון לאירועים באשקלון

מהבוקר ועד ל15:50 חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותן של 2 נשים ופינו לבית החולים ברזילי 8 נפגעי גוף, בהם אישה כבת 80 במצב קשה ולא יציב עם פגיעה רב מערכתית ו-7 נפגעים קל, בהם 5 שנפצעו מרסיסי זכוכיות ו- 2 נחבלו קלות בדרכם למרחב מוגן. 14 נפגעי חרדה טופלו על-ידי צוותי מד"א, חלקם נזקקו לפינוי לבית חולים.

שר הביטחון גנץ: "על כל יום של ירי על ישראל - נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה"

שר הביטחון בני גנץ לראשי רשויות בעוטף עזה: "לא נעצור עד שהשקט יחזור".

בסיום הערכת המצב בפיקוד דרום אמר גנץ: "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל – נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה".

שר הביטחון, בני גנץ בתדרוך עם ראשי רשויות בעוטף עזה (צילום: דוברות שר הביטחון)

 

שב''כ וצה''ל: חיסלנו את ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האילסמי בתקיפה מהאוויר

דובר צה"ל: "בשיתוף פעולה עם השב"כ, חיסלנו את ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האילסמי בתקיפה מהאוויר".

הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי מודיעה על הרוגים משורותיה: סאמח פהים אל-ממלוכ, כאמל תיסיר קריקע ומחמד יחיא אבו אל-עטא, אחיו של בהאא אבו אל-עטא, מפקד החטיבה הצפונית בג'האד שחוסל בנובמבר 2019.

פצוע אנוש ופצוע במצב קשה בפגיעה ישירה בבניין מגורים באשקלון

פצוע אנוש ופצוע במצב קשה בפגיעה בבניין מגורים באשקלון. במטח רקטות שנורה לעבר אשדוד ואשקלון פגעה רקטה ישירות בבניין מגורים באשקלון.

הנחיה של פיקוד העורף לתושבי אשקלון: להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה

דובר צה״ל: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

פגיעה ישירה בבתי מגורים באשקלון ובאשדוד, דיווח: 3 נפגעים קל

כוחות המשטרה איתרו 2 זירות בעיר אשדוד ו 6 זירות נוספות בעיר אשקלון. 3 פצועים קל. המשטרה סגרה את הזירות, וחבלני המשטרה פועלים במקום.

חמאס מרחיב את טווח הירי: אזעקות באשדוד ובגן יבנה

לראשונה יורה חמאס לאשדוד ולגן יבנה.

דיווח: 2 בכירים בג'יהאד האיסלמי נהרגו מהפצצת צה"ל, אחד נוסף פצוע אנוש

שר הביטחון בני גנץ אישר לגייס 5,000 חיילי מילואים

צה"ל חיסל חוליית משגרי טילי נ"ט בעזה

אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה ובאשקלון

בי"ח ברזילי על הפגיעה באשקלון: אב המשפחה במצב בינוני עד קשה, האם במצב בינוני

בעקבות פגיעה ישירה בבית באשקלון, אל המרכז הרפואי ברזילי פונו 6 נפגעים, ביניהם 4 בני משפחה אחת, הורים ושני ילדיהם – גילאי 12 ו-6. האבא (40) במצב בינוני עד קשה, עם פגיעת ראש, האמא (39) במצב בינוני והילדים במצב קל.

עוד שני נפגעים: בת 82 ובן 63, שניהם במצב קל.

ראש הממשלה, שר הביטחון הרמטכ"ל ובכירים נוספים מקיימים התייעצות ביטחונית בקרייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירים נוספים, בקריה בתל אביב.

(צילום עמוס בן גרשום /לעמ)

משרד הבריאות בעזה: 24 הרוגים ו-103 פצועים עד כה

לפי משרד הבריאות בעזה 24 נהרגו ו-103 נפצעו כתוצאה מהירי בעזה. לטענת המשרד 9 מתוך ההרוגים הם ילדים.

צה"ל: 130 יעדי טרור הותקפו ברצועה, בהם ביתו של מפקד גדוד בחמאס

מדובר צה"ל נמסר בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של ארגון חמאס ושל ארגון הטרור גא״פ, שביניהן: אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של ארגוני הטרור חמאס וגא״פ, באחד מהם ממוקם ביתו של מפקד גדוד בארגון הטרור חמאס.

כמו כן, במסגרת התקיפות ביממה האחרונה צה״ל תקף את מבנה המודיעין הצבאי של הארגון וכן סיכל כ-15 פעילים של הארגון. בנוסף, טנקים וכלי טיס של צה״ל תקפו יעדי טרור נוספים, בתוכם: שתי מנהרות טרור התקפיות סמוכות גדר.

"ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. צה״ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן  פגיעה אפשרית באזרחים  במהלך פעילותו הצבאית.

נכון לשעה זו זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות. "צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום, ערוך למגוון תרחישים וימשיך לפעול בעוצמה כנגד חמאס ויתר ארגוני הטרור"

פצוע בינוני כתוצאה מפגיעה ישירה בבניין באשקלון

במטח הרקטות ששוגר הבוקר (שלישי) נפגע בניין מגורים באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ל- 3 פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב בינוני עם רסיסי זכוכית בהכרה.

גורמים פלסטינים דווחו על למעלה מ-22 הרוגים הלילה בתקיפות צה"ל ברצועה

הפלסטינים דווחו על יותר מ-22 הרוגים ויותר מ-100 פצועים כתוצאה מתקיפות צה״ל הלילה ברצועת עזה.

מטחים כבדים אל עבר עוטף עזה ואשקלון

מטחים כבדים של ירי רקטות הבוקר (שלישי) אל עבר עוטף עזה ואשקלון. לפי היקף המטחים ניתן להעריך שצה״ל הולך להגביר את קצב התקיפות בשעות הקרובות.

חיל האוויר תוקף ברצועה מחסנים ואתרים לייצור רקטות

במוקד תקיפות חיל האוויר הלילה מחסנים ואתרים לייצור רקטות.
סוג התקיפות הזה יוצר בדרך כלל פיצוצי משנה גדולים, הדף, והרבה נזק לסביבה.

 

החמאס באולטימטום נוסף: "אם לא יותר המצור על אל-עקצא, נגיב בתוך שעתיים"

דובר הזרוע הצבאית של הארגון: "אם ישראל לא תתיר את המצור מעל המתפללים הנמצאים באל-אקצא נגיב בתוך שעתיים".

שער הנגב: בית באחד מיישובי המועצה ספג פגיעה ישירה; אין נפגעים בגוף, נזק נגרם לבית

בית באחד מיישובי שער הנגב ספג הלילה (שני) פגיעה ישירה. אין נפגעים בגוף, נזק נגרם לבית ולרכוש. צוותי המועצה במקום.

נפילת רקטה בקיבוץ בשער הנגב. (צילום: דוברות שער הנגב)

נפילת רקטה בקיבוץ בשער הנגב. (צילום: דוברות שער הנגב)

ראש הממשלה מקיים בשעה זו התייעצויות ביטחוניות בקריה עם גורמי הביטחון הבכירים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירים נוספים, בקריה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המל״ל ובכירים נוספים, בקריה בתל אביב. (צילום: עמוס בן גרשום /לעמ)

צה"ל: עד כה זוהו כ-150 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל

נכון לשעה זו זוהו כ-150 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות שיגורים.

שר הבריאות הנחה את הצוותים הרפואיים בדרום לעבור לכוננות מוגברת

שר הבריאות, יולי אדלשטיין ומנכל המשרד, פרופ' חזי לוי, ביצעו הערב הערכת מצב בהשתתפות נציגי בתי החולים בדרום, נציגי קופות החולים, מד"א, פקע"ר, בריאות הנפש, גריאטריה, טיפות חלב וכלל הגורמים המטפלים, במרחב הדרום.

בתי החולים הונחו לעבור להערכות וכוננות מוגברת: תגבור מיטות החירום וזמינות מלאה של בעלי תפקידים קריטיים. עוד התקבלה הנחייה לפתוח מרכזי דחק וחוסן.

מרכזי חוסן בדרום:
אשקלון – 2452*
חוף אשקלון – 08-6775598
אשכול – 08-9965264
שדרות – 08-6611150
שער הנגב – 08-6802755
שדות נגב – 08-9941091

אתר דחק שערי צדק – 1255125

מרכז חוסן הבדואי – 0722212788

בחמש ערים מרכזיות בשפלה ובגוש דן לא יתקיימו מחר לימודים: ראשון לציון, בת-ים, חולון, רחובות ונס ציונה

שדרות: רקטה התפוצצה ליד בית וגרמה לו לנזק

בבית החולים ברזילי באשקלון עדכנו כי שמונה נפגעים, בהם חמישה נפגעי חרדה, הגיעו אל חדר המיון. שלושת הנפגעים האחרים נחבלו בדרכם אל המרחב המוגן.

רקטה התפוצצה הערב (שני) ליד בית בשדרות וגרמה לו ולכביש סמוך נזק. אין נפגעים בגוף. נפגעת חרדה טופלה במקום. באחד היישובים בחוף אשקלון חדר חלק של טיל מיירט קיר בבית וגרם לנזק.

צה״ל תקף מנהרת טרור של חמאס ברצועת עזה

מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מנהרת טרור התקפית של חמאס ברצועת עזה.

חברת החשמל: לקוחות חייבים ביישובי עוטף עזה לא ינותקו מחשמל

חברת החשמל הודיעה הערב (שני) כי עקב האירועים הביטחוניים לקוחות חייבים ביישובי עוטף עזה לא ינותקו מחשמל. כמו כן, לקוחות מונה תשלום מראש ביישובי העוטף אשר אינם יכולים לרכוש קודי הפעלה, יקבלו קודי חירום זמניים.

עוד נמסר כי בחברה יוודאו כי אספקת החשמל למקלטים הציבוריים הינה כסדרה.

עיריית תל אביב-יפו החלה בפתיחת המקלטים העירוניים

עיריית תל-אביב-יפו החלה בפתיחת המקלטים העירוניים הציבוריים והודיעה כי מערכת החינוך בעיר תפעל על פי הנחיות משרד העורף.

צה"ל תקף הערב מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה

צה"ל תקף הערב (שני) מספר מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו: שני משגרי רקטות, שתי עמדות צבאיות ושמונה פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

ראש הממשלה: "העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה"

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס המרכזי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת:

"אנחנו במאבק שמתפרס על פני כמה חזיתות: בירושלים, בעזה ובמקומות אחרים בארץ. ארגוני הטרור בעזה חצו לפנות ערב ביום ירושלים קו אדום ותקפו אותנו בטילים במבואות ירושלים. ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד.

"אני אומר לכם, אזרחי ישראל העימות הנוכחי יכול להימשך זמן מה. לא חפצנו בהסלמה אבל מי שבחר להסלים ירגיש את נחת זרוענו. אינני יכול לשתף אתכם בהערכות המצב שאני מקיים עם כל גורמי הביטחון, וגם לא בכל הפעולות שאנחנו מבצעים. זהו מאבק עיקש שנגזר מראיית התמונה הכוללת. אנו מנהלים אותו בנחישות, באחריות ובתבונה.

"איננו נופלים למלכודות אויבים ואיננו כפופים למקלדות צייצנים. מבחן המנהיגות מחייב לקבל החלטות נכונות גם כשהן אינן מובנות לכל ברגע נתון, וצדקתן מתבררת בהמשך.

"מי שלא מסוגל לנהוג ולעמוד בלחץ הביקורת לא כשיר להנהגה. אנחנו בוחרים בקפידה את תזמון התגובה שלנו ואת עוצמת העימות עם אויבינו וזה לא דבר חדש".

שריפה פרצה בהר הבית סמוך לכותל המערבי, ככל הנראה כתוצאה מזיקוקין שנורו

דוברות המשטרה (ירושלים): כוחות המשטרה ומשמר הגבול ערוכים ברגעים אלו ברחבת הכותל המערבי בעקבות שריפה שהחלה בהר הבית סמוך לקיר הכותל ככל הנראה כתוצאה מזיקוקין שנורו על ידם.

שריפה בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

נשיא המדינה: "לא נאפשר לאיש להפר את שיגרת החיים, לא נכופף ראש מול אף איום"

נשיא המדינה על רקע ההסלמה בשעות האחרונות, בטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים: "אנו מיישרים מבט הערב, אל אויבי ישראל, בכל הגזרות, ומזהירים אותם באופן ברור ובלתי מתפשר: שלום אזרחינו לא יהיה הפקר. לא נאפשר לאיש להפר את שיגרת החיים, לא נכופף ראש מול אף איום. מי שיבחר לבחון את חוסננו יגלה חומת מגן, אגרוף של פלדה. אל לו לאיש לבחון את עוצמת הקטלניות של כוחותינו. הישמרו מלהעמידה במבחן.

״אני שולח מכאן את הערכתי ותודתי בשם אזרחי ישראל כולם אל כוחות הביטחון שלנו, העמלים ביממות האחרונות ללא הרף למען שלום הציבור. בצפון, בדרום, כאן בירושלים, כולנו מודים לכם, מאמינים בכם, יודעים כי יש על מי לסמוך".

צה"ל פרס כיפות ברזל במרכז הארץ

צה"ל פרס כיפות ברזל במרכז הארץ ונערך להתרחבות ירי הרקטות עד 80 ק"מ מהרצועה.

דוברות הבית הלבן: עוקבים בדאגה אחר המצב בישראל

דוברות הבית הלבן: ״ממשיכים לעקוב אחרי המצב בישראל. יש דאגה רצינית סביב העימותים האלימים וההסלמה. סאליבן (היועץ לביטחון לאומי) שוחח עם מקבילו וחזר על הדאגה של הממשל גם מפינוי המשפחות בשיח גראח וגם כי הירי מעזה לעבר ישראל אינו מתקבל על הדעת״.

שר הביטחון הכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח 80-0 ק"מ מרצועת עזה

בהמשך להערכת המצב הביטחונית ודיון הקבינט, שר הביטחון בני גנץ הכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח 80-0 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות.

אזור ירושלים: כוחות הכיבוי וההצלה הוזנקו לכיבוי שתי שריפות חורש כתוצאה מנפילת רקטות

כוחות כיבוי והצלה ממחוז ירושלים הוזנקו לכיבוי שתי שריפות חורש שהתפתחו במושבים סמוכים לירושלים כתוצאה מנפילת רקטות.

מכיבוי והצלה נמסר כי כוחות כיבוי מירושלים ומבית שמש הגיעו תוך זמן קצר לזירות האירוע והחלו בפעולות כיבוי מהקרקע בשילוב מסוקים ומטוסי כיבוי מהאוויר.

מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו, נמצא במקום ומנהל את פעולות הכיבוי. עד כה הושגה שליטה באחד מן המוקדים. בזירה השניה הכוחות עדיין פועלים לכיבוי האש.
לא נשקפת סכנה לחיי אדם.

צה"ל: "סיכלנו שלושה פעילי חמאס בצפון הרצועה. נערכים גם לאפשרות של מבצע נרחב"

צה"ל חיסל היום (שני) שלושה פעילי חמאס בצפון רצועת עזה. נמסר כי בצה"ל נערכים לאפשרות של מבצע נרחב: "חמאס ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב בחומרה. חמאס יבין זאת אחרי שנפעל ברצועה, אנו באפשרות גם ליציאה למבצע רחב. הכנו תכנית נרחבת וסדורה ולא נהסס להפעילה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ההרתעה נמשכת באורח חלקי וההחלטה שם התגבשה ביממה האחרונה. אנו הולכים לקראת ימים בהם חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של צה"ל במשך ימים".

למעלה מ-40 שיגורים נורו מהשעה 18:00 מרצועת עזה לעבר ישראל

פיקוד העורף אוסר על קיום לימודים בעוטף עזה

בעקבות ההסלמה בדרום פרסם פיקוד העורף הגבלות לתושבי עוטף עזה שיחולו החל מהיום (שני) בשעה 19:00 עד ליום שלישי בשעה 18:00:

עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ודרום השפלה
התקהלויות ושירותים:

בשטח פתוח – עד 10 אנשים.

במבנה – עד 50 אנשים.

במבנה הפועל על פי התו הירוק – עד 100 אנשים.

מקומות עבודה:

ניתן לקיים פעילות בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות.

פעילויות חינוכיות:

אין לקיים פעילויות חינוכיות במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות.

בשאר הארץ חלות רק הגבלות הממשלה לתקופת הקורונה.

תקשורת זרה: הרוגים בתקיפת צה"ל ברצועת עזה, ביניהם שלושה ילדים

ער"ן מתגברת את קווי החירום לעזרה ראשונה נפשית

בעקבות מטחי הירי והחשש להסלמה נוספת: ער"ן מתגברת את קווי החירום לעזרה ראשונה נפשית.

בער"ן מציינים כי כבר בשעה זו נרשם זינוק במספר הפניות ומתנדבי העמותה העניקו סיוע לישראליות וישראלים שחשו מצוקה נפשית וחרדה, ובפרט לתושבי האזורים שאליהם נורו רקטות.

ער"ן, עזרה ראשונה נפשית בטלפון 1201 ובאתר.

הירי לדרום: ‏בשל ההסלמה הוחלט על ביטול הלימודים מחר ביישובי עוטף עזה

חיל האוויר תוקף בעזה, בשער הנגב הונחו להישאר בבתים

בשל האיסור על התקהלות: משחק הכדורגל בין מ.ס אשדוד להפועל ב"ש נדחה

לאור הנחיית פיקוד העורף האוסרת על התקהלות של מעל עשרה אנשים, המשחק המתוכנן הערב בין מ.ס אשדוד להפועל ב"ש נדחה. הודעה על מועד חדש תימסר בהמשך.

עוטף עזה: רכב נפגע מטיל נ"ט שנורה מכיוון הרצועה, גבר בן 45 נפצע באורח קל

ירי נ״ט מצפון רצועת עזה בוצע לפני זמן קצר לעבר רכב אזרחי בצפון עוטף עזה. כתוצאה מהירי נפצע באורח קל אזרח ששהה ברכב. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מצה"ל נמסר כי יש להישמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהימנע מלהיכנס לצירים ואזורים אסורים.

חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הגבר (49) במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכיות בפנים ובגפיים. בנוסף, מטופלים על ידי צוותי מד"א מספר נפגעי חרדה בודדים.

ירי כבד לעבר שדרות ועוטף עזה; באשדוד הוחלט לפתוח מקלטים

חברי הכנסת ובאי הבית פונו למרחבים מוגנים במתחם המשכן

כנסת ישראל: עם הפעלת האזעקה במרחב ירושלים פונו חברי הכנסת ובאי הבית למרחבים מוגנים במתחם המשכן.

חברי הכנסת ובאי המשכן מפונים למרחבים מוגנים בעקבות האזעקה בירושלים (צילום: דוברות הכנסת)

צה"ל על הירי לעוטף ירושלים: זוהו שבעה שיגורים לעבר ישראל

צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בערים ירושלים ובית שמש, זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל.

עיריית אשקלון החליטה להפסיק את מסגרות החינוך הבלתי פורמליות

אשקלון: העירייה החליטה להפסיק את מסגרות החינוך הבלתי פורמליות בהן חוגים ופעילויות במרכזים הקהילתיים.

ראש הממשלה בתגובה לירי הרקטות: "נמוטט את שלטון הטרור של חמאס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לירי הרקטות על אזור ירושלים ועל הדרום: "אנחנו נחזיר את הביטחון לתושבי אשקלון, לתושבי אשדוד, ותושבי שדרות ובאר שבע ויבנה. אנחנו נחזיר את הביטחון לתושבי ישראל. אנחנו נמוטט את שלטון הטרור של חמאס, אנחנו נחזיר לכם, לכולכם, לכם, את הביטחון".

בעקבות האזעקה בבירה: המשטרה החלה בפינוי מבקרים מהכותל המערבי

בעקבות האזעקה בירושלים, כוחות משטרה, הערוכים בין היתר ברחבת הכותל, החלו בפינוי מאות הנוכחים במקום אל מקומות בטוחים.

דובר צה"ל: הופעלה התרעה בעיר אשקלון ובמרחב עוטף עזה

אזעקות בעוטף ירושלים ובדרום

יישובי עוטף ירושלים בהם נשמעה אזעקה: שחר, אבן ספיר, קריית גת, כרמי גת, זנוח, ירושלים – מזרח, מרכז ומערב, ירושלים – צפון ואלונים, בית זית, פנימיית עין כרם, בית שמש, בר גיורא, נס הרים, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים, כסלון, בית נקופה, מבשרת ציון, מוצא עילית, צובה, אבו-גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל.

יישובי הדרום בהם נשמעה אזעקת צבע אדום: ניר עם, שדרות, איבים, כפר עזה, מפלסים, מטווח ניר עם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!