דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.2°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.2°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 20.3°באר שבע
  • 29.3°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 15.0°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ארה״ב אישרה את חיסון פייזר לילדים מגיל 12

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) קבע כי החיסון מעניק הגנה מקורונה ברמה זהה או גבוהה יותר מקבוצות גיל אחרות | בישראל תתקבל החלטה על ידי משרד הבריאות, ועד כה חוסנו ילדים בסיכון מוגבר בלבד

אחות מכינה חיסון קורונה של חברת פייזר (צילום: AP Photo/Frank Augstein, Pool)
אחות מכינה חיסון קורונה של חברת פייזר (צילום: AP Photo/Frank Augstein, Pool)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הרחיב את אישור החירום לחיסון לקורונה של חברת פייזר לילדים מעל גיל 12. אישור החירום לחיסון שהונפק בדצמבר היה תקף מגיל 16 ומעלה. החלטת ה-FDA התבססה על תוצאות הניסוי שערכה פייזר בילדים בגילי 16-12.

ועדת מומחים במרכז לבקרת מחלות (CDC) לצפויה להתכנס בהקדם כדי לאשר סופית את הרחבת החיסונים, ואז מבצע החיסונים לגילאי 12-15 יצא לדרך.

"הרחבת אישור החירום של חיסון פייזר כדי להכליל נוער מגיל 12 עד 15 היא צעד משמעותי במאבק נגד מגפת הקורונה," אמרה ראשת ה-FDA, ג'נט וודקוק. "האישור יאפשר לאוכלוסייה צעירה להתמגן נגד נגיף הקורונה, מה שיקרב אותנו לתחושת שגרה ולסוף המגפה. הורים יכולים להיות בטוחים שהמנהל ערך ביקורת מקיפה ויסודית של כל הנתונים הקיימים".

ההחלטה התבססה על ניסוי קליני מבוקר שנערך בקרב 2,260 ילדים בגילאי 12-15, שחלקם קיבלו חיסון דמה, וכלל מעקב במשך חודשיים לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון. בדומה למבוגרים, תופעות הלוואי הנפוצות היו כאבים במקום החיסון, עייפות, כאב ראש, כאבי שרירים, חום וכאבי מפרקים. ניתוח ה-FDA של תוצאות הניסוי מצא כי החיסון מעניק חסינות באותה רמה או ברמה גבוהה יותר לנערים בגילאי 12-15 בהשוואה לקבוצות גיל מבוגרות יותר.

המדינה הראשונה שאישרה חיסון לקורונה לילדים מתחת לגיל 16 היתה קנדה, שאישרה את חיסון הילדים בשבוע שעבר.

משרד הבריאות בירך על אישור החירום של ה-FDA להרחבת החיסונים. לפי הודעת המשרד, המנכ"ל פרופ' חזי לוי, מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להיערך להרחבת החיסון לגילאי 12-16. הצט"מ (צוות טיפול מגפות) וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התייחסות לסוגיית היעילות והבטיחות ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות. במקביל להתייעצויות, משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים.

בישראל ניתן כבר אישור לחסן ילדים בגיל 12 ומעלה המשתייכים לקבוצות סיכון. האיגוד לרפואת ילדים והחוג הישראלי למחלות זיהומיות בילדים המליצו על חיסון ילדים מגיל 12 נגד נגיף הקורונה, אך ועדת המומחים הישראלים שמוסמך על ידי משרד הבריאות לקבוע מדיניות ההתחסנות הישראלית טרם אישרו התחסנות ילדים מתחת לגיל 16 למעט במקרי סיכון מוגבר. בכירי משרד הבריאות אמרו בתקופה האחרונה כי ימתינו להחלטת ה-FDA, וגם לאחריה, האישור לא יהיה אוטומטי וההחלטה תתקבל לאחר דיון מעמיק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!